فیلترهای سرامیکی ریخته گری
قیمت جو دوسر پرک

از جو دوسر پرک چه چیزهایی میدانید؟

جو دوسر پرک، دانه‌های جو دوسر هستند که پس از بخارپز شدن، به قطعات صاف تبدیل شده‌اند. این صبحانه محبوب و مغذی، فواید و خواص بسیاری برای سلامتی دارد که در این مقاله به طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فواید و خواص جو دوسر پرک:

  • کاهش کلسترول و چربی خون: جو دوسر پرک به دلیل داشتن فیبر محلول، به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک می‌کند.
  • کنترل قند خون: فیبر موجود در جو دوسر پرک، سرعت جذب قند را در خون کاهش می‌دهد و به تنظیم قند خون در افراد دیابتی کمک می‌کند.
  • کاهش وزن: جو دوسر پرک به دلیل فیبر بالا و کالری کم، احساس سیری طولانی‌مدت ایجاد می‌کند و به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کند.
  • سلامت قلب و عروق: جو دوسر پرک به دلیل داشتن فیبر، آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های گروه B، به سلامت قلب و عروق و پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
  • سلامت دستگاه گوارش: فیبر موجود در جو دوسر پرک، به عملکرد صحیح دستگاه گوارش و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.
  • تقویت سیستم ایمنی: جو دوسر پرک به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان: مطالعات نشان داده‌اند که مصرف جو دوسر پرک، خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد.
پیشنهاد میکنیم بخوانید:  کراتین چیست؟

قیمت و خرید جو دوسر پرک:

قیمت جو دوسر پرک به برند، نوع و کیفیت آن بستگی دارد. به طور کلی، قیمت جو دوسر پرک از حدود ۳۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان متغیر است.

جو دوسر پرک را می‌توان از سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و عطاری‌ها تهیه کرد. همچنین می‌توانید جو دوسر پرک را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید.

قبل از اقدام به خرید جو دوسر پرک لازم است به این نکته توجه گردد که جو دوسر پرک با جو دوسر با یکدیگر تفاوت دارند. برای مطالعه بیشتر بررسی های بیشتری انجام دهید. روی لینک

طریقه مصرف جو دو سر پرک

اگرچه جو دوسر پرک فواید متعددی برای سلامت بدن ما دارد، اما باید در مورد معایب آن نیز اطلاعات کسب کنید. در ادامه در مورد نحوه مصرف جو دو سر پرک خواهیم گفت و به نکاتی اشاره خواهیم کرد که باید از آنها اجتناب کنید:

  • میزان شکر و مواد افزودنی به اوتمیل را زیاد نکنید: ممکن است هنگام درست کردن اوتمیل و هر مدل صبحانه‌ی دیگر با جو دو سر، وسوسه شوید تا مقدار شیرینی و چربی آن را افزایش دهید. اما باید بدانید که کالری شکر قهوه‌ای، کره و انواع سیروپ بسیار بالا است و تمام این مواد می‌توانند غذای رژیمی شما به غذایی چاق‌کننده تبدیل کنند. به جای این مواد، از میوه در کنار اوتمیل و جو دو سر استفاده کنید. با اضافه کردن چند عدد بلوبری به اوتمیل می‌توانید آن را به صبحانه‌ای خوشمزه و سالم تبدیل کنید و بهتر از این است که قاشق قاشق شکر به غذای خود اضافه کنید.
  • به اندازه وعده‌ها توجه کنید: اندازه توصیه‌شده برای مصرف جو دو سر پرک نصف فنجان است که در صورت بیشتر کردن این مقدار، می‌توانید میزان کالری و کربوهیدرات غذای خود را افزایش دهید. در واقع این موضوع در تضاد با هدف شما برای کاهش وزن است. اما با این حال، بسته به سن، قد، وزن و سطح فعالیت بدنی می‌توانید از یک فنجان با کمی بیشتر جو دو سر، برای وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.
  • از مصرف جو دوسر پرک فوری یا طعم‌دار اجتناب کنید: اگرچه کالری، چربی، کربوهیدرات و پروتئین موجود در انواع جو دو سر متفاوت است، اما تأثیر آنها بر قند خون یکسان نیست. از آنجایی که جو دوسر فوری بیشتر فرآوری‌شده است، فیبر کمتری دارد و بنابراین شاخص گلیسمی بالاتری دارد. یک رژیم غذایی متعادل، کم‌چرب و سالم باید شامل غذاهای کمتر فرآوری‌شده مانند غلات کامل باشد که دارای شاخص گلیسمی پایین هستند. به‌طبع اگر به دنبال کاهش وزن هستید، جو دوسر طعم‌دار را نیز باید از سبد خرید خود حذف کنید، زیرا اغلب مملو از قند فرآوری‌شده است که جایگزین فیبر در این ماده‌ی غذایی شده است.
پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تفاوت قهوه دمی و اسپرسو

وقتی قرار است مصرف فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، توصیه متخصصان این است که این ماده را آهسته آهسته وارد برنامه غذایی خود کنید. در غیر این صورت، بدن شما ممکن است برای پردازش تمام فیبر دریافتی دچار مشکل شود که در نتیجه آن نفخ، یبوست و معده‌درد رخ می‌دهد.

برای شروع خوب است که دو تا چهار بار جو دوسر پرک در هفته مصرف کنید و آن را در وعده‌های روزانه خود بگنجانید. در صورتی که یک لیوان بزرگ آب همراه با بلغور جو دوسر پرک بخورید، این به شما کمک می‌کند که هضم فیبر در دستگاه گوارش خود را بهبود دهید و در نتیجه از نفخ و معده‌درد جلوگیری کنید.

جمع‌بندی:

جو دوسر پرک یک صبحانه مغذی و دوست‌داشتنی است که فواید و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. جو دوسر پرک به کاهش کلسترول و چربی خون، کنترل قند خون، کاهش وزن، سلامت قلب و عروق، سلامت دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نیازمند اطلاعات صحیح درباره املاک چیتگر- منبع ۱۲ رسانهخبری

جو دوسر پرک برای افراد در هر سنی، به خصوص کودکان، زنان باردار و شیرده، افراد دیابتی، افراد دارای چربی خون بالا و افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، مناسب است.

جو دوسر پرک را می‌توان به روش‌های مختلفی مصرف کرد و به عنوان صبحانه، میان وعده یا به عنوان یک وعده غذایی سبک در طول روز از آن استفاده کرد.

به نقل از سایت بپز نپز

دانه چیا برای تیروئید

Check Also

قیمت و خرید جوراب عمده

قیمت جوراب عمده و بهترین گزینه خرید عمده جوراب زنانه

فهرست1 قیمت جوراب عمده در تهران1.1 عوامل موثر در قیمت جوراب عمده در تهران1.2 قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *