فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آغاز مطالعات اولیه قطار تندرو تهران مشهد

ایسنا/خراسان رضوی وزیر راه و شهرسازی از آغاز مطالعات راه‌اندازی قطار تندرو تهران مشهد و مکان‌یابی برای ساخت شهرک فرودگاهی خبر داد.

رستم قاسمی ظهر امروز، پنج آبان، در نشست اعضاء کمیسیون عمران مجلس و مدیران شهری مشهد اظهار کرد: در سفری که چند ماه پیش با معاونان وزارتخانه به مشهد داشتیم، در جریان بسیاری از مشکلات در سطح استان قرار گرفتیم.

وی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برای تسریع رسیدگی به موضوع قطار تندرو تهران مشهد گفت: موضوع ایجاد این خط ریلی جدید بررسی و بنا شد تا آن‌ها ظرف ۲ ماه آینده گزارش مطالعات اولیه آن ارائه شود.

مطالعات اولیه مکان‌یابی ساخت شهرک فرودگاهی صورت گرفت

قاسمی با اشاره به پروژه شهرک فرودگاهی به عنوان دومین پروژه سطح ملی در مشهد ادامه داد: مطالعات اولیه و مکان‌یابی برای ساخت شهرک فرودگاهی مشهد صورت گرفته و در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی عنوان کرد: ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده در سراسر کشور داریم اما در ۱۰ سال گذشته اعتباری برای نگهداری از جاده‌های کشور در بودجه وزارت راه و شهرسازی دیده نشده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  عشایر همواره در خط مقدم دفاع از ایران و اسلام بوده اند/ آنهاباید از حالت سنتی خارج شوند

وزیر راه و شهرسازی با تایید صحبت رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص ایرادات مسیرهای زمینی منتهی به شهر مشهد تصریح کرد: با توجه به درخواست کمیسیون عمران مجلس، مسئولان استانی و مردم شریف مشهد موضوع راه‌های مواصلاتی به شهر خراسان رضوی و مشهد به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قاسمی با اشاره به موضوع حمل‌ و نقل هوایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان پروازهای ورودی و خروجی شهر مشهد کم نیست اما کافی نیز به نظر نمی‌رسد. کل سیستم هوایی کشور باید مورد بررسی قرار گیرد. ما در چند ماه گذشته توانستیم در خصوص حمل و نقل مسافران حج و اربعین عملکرد قابل قبولی از خود بر جای بگذاریم.

وی اضافه کرد: در جریان حج با وجود محدودیت‌های کشور عربستان در خصوص تایید تنها یک ایرلاین ایرانی توانستیم ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ریلی مورد توجه قرار گیرد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی می‌تواند تحول عظیمی در حمل‌ونقل کشور ایجاد کند، گفت: امروز سیستم حمل‌ونقل ریلی به دلیل عمر طولانی ناوگان از سرعت پایینی برخوردار است که نوسازی آن باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مرغ در سراشیبی قیمت

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، قاسمی ادامه داد: ۱۴ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور وجود دارد اما عدم اتصال بخش زیادی از این مسیرها به یکدیگر سبب شد نتوانیم از ظرفیت ژئوپلوتیکی ایران در منطقه استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار کامیون حمل بار در کشور مشغول فعالیت است، ادامه داد: از این میزان ۱۶۰ هزار کامیون عمر بالای ۳۰ سال دارد که سالانه سوخت مازاد قابل توجهی را استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کد مورس همستر کامبت امروز ۱۸ شهریور + آموزش وارد کردن

فهرست عناوین Toggle کد مورس همستر ۱۸ شهریور کد مورس جدید همستر کامبت رأس ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner