فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آغاز پروژه راه‌اندازی شماره تلفن واحد برای دستگاه‌های امدادی

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز پروژه راه اندازی مرکز اعزام و شماره تماس واحد امدادی مشترک خبر داد.

به گزارش ایسنا،  پدرام قودجانی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا وجود شماره واحد امدادی یکی از الزامات در سیستم مدیریت حوادث و شرایط اضطرار است ، گفت: ایجاد این خدمت ضمن جلوگیری از بلاتکلیفی شهروندان در تماس با دستگاه های امدادی و خدمات رسان، سبب اطلاع سریع حوادث، اعزام همزمان تیم های امدادی مورد نیاز و ارائه خدمات فوریتی به شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن یا همان زمان طلایی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع راه اندازی مرکز اعزام مشترک و شماره تماس واحد امدادی (SOS) از آذرماه سال گذشته و در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در دولت سیزدهم به تصویب رسید، گفت:‌ در این جلسه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مأموریت داده شد تا با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط نسبت به راه اندازی این شبکه اقدام کند. شهردار تهران نیز این موضوع را یکی از کلان پروژه‌های شهر تهران تعیین کرده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  احداث نخستین مسیر ویژه موتورسواران در میدان توحید

قودجانی با اشاره به تاثیر مثبت این اقدام بر کیفیت خدمت رسانی به شهروندان، گفت: این طرح  به صورت پایلوت در شهر تهران اجرا و پس از رفع موانع و چالش‌های اصلی و تسهیل فرآیند اجرا، قابل توسعه و بهره برداری در سراسر کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: مدت زمان تقریبی اجرای این طرح در صورت انجام حمایت های لازم دو سال خواهد بود که شش ماه از این زمان به بررسی تجارب داخلی و بین المللی، بررسی و یکسان سازی رویه اقدام دستگاه‌ها و انجام مطالعات لازم اختصاص خواهد یافت. به همین منظور برابر برنامه ریزی های صورت گرفته مطالعات اولیه این کلان پروژه با مشارکت مرکز مطالعات شهرداری تهران، نمایندگان ذیربط دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و متخصصین و اساتید دانشگاه در قالب هیئت اندیشه ورز در هفته پایانی فروردین ماه برگزار و با توجه به گستردگی اقدامات مورد نیاز، جلسات به صورت هفتگی تداوم خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با تحقق و اجرایی سازی این خدمت گام  مؤثری در جهت تسهیل فرآیند امداد رسانی و خدمت به شهروندان برداشته شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تقویت سیستم ایمنی با مصرف عصاره برخی قارچ‌ها

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

الزامات مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری

  دیدارنیوزـ حسین علایی: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام در ایران پس از فاجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner