فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دکتر پریوش داوودیان متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق غذا و نوشیدنی گفت: کرونا یک ویروس تنفسی به شمار می‌رود و عمدتا راه انتقال آن از طریق قطرات تنفسی است.

وی بیان کرد: تاکنون سازمان بهداشت جهانی هیچ‌گونه شواهد و مدارکی که تأیید کند امکان انتقال ویروس کرونا از طریق غذا و نوشیدنی وجود دارد ارائه نداده است.

دکتر داوودیان توضیح داد: اگر آشپز به کرونا مبتلا باشد و روی غذا عطسه یا سرفه کند، ذرات ریز خارج‌ شده از دهانش تا مدتی در غذا باقی می‌ماند و غذا را آلوده می‌کند، البته این کار در صورت نبود کرونا هم غیراخلاقی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ضمن اشاره به این‌که امکان تکثیر ویروس بر سطح غذا و آب وجود ندارد، افزود: بهتر است در این مواقع غذا را مجددا گرم کنید و حتما غذا را از ظروف بسته‌بندی به ظرف جدید انتقال دهید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آتش‌سوزی و انفجار در انباری در سومین شهر بزرگ روسیه

وی گفت: سپس قبل از شروع به خوردن حتما دست‌ها را ضدعفونی کنید یا بشویید، زیرا با این‌که حرارت بالا در پخت و گرم کردن غذا ویروس را از بین می‌برد اما آلودگی دست‌ها به ویروس می‌تواند هنگام غذا خوردن باعث انتقال آن به دهان شود.

داوودیان تصریح کرد: در این ایام توصیه می‌شود غذا را به صورت بیرون‌بر سفارش دهید و در منزل میل کنید و از حضور در فضای بسته رستوران‌ها بپرهیزید.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان ادامه داد: با وجود این‌که تاکنون مدرکی از انتقال کرونا از طریق غذا نبوده است، نمی‌توان احتمال آن را صفر در نظر گرفت و بهتر است مردم حتی‌الامکان از خوردن غذای بیرون پرهیز کنند.

الماس تراشکاری

Check Also

الزامات مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری

  دیدارنیوزـ حسین علایی: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام در ایران پس از فاجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner