فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اختصاص حدود ۷۰۰ میلیون یورو برای بومی‌سازی توربوکمپرسورها و توربین‌های نفتی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای ساخت و بومی سازی ۱۴ توربوکمپرسور نفت با استفاده از توان داخلی به ارزش ۱۸۳ میلیون یورو، گفت: نزدیک به ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر در قالب طرح‌های پیشرو برای ساخت ۶۰ دستگاه توربین و کمپرسور جدید به شرکت‌های ایرانی واگذار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محسن خجسته مهر امروز در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در مراسم امضای قرارداد ساخت ۱۴ توربوکمپرسور نفت بین شرکت ملی نفت و شرکت توربوکپمرسور نفت با بیان اینکه امسال سال رشد تولید و مهار تورم است و  رشد تولید در صنعت نفت فقط به معنای افزایش تولید نفت و گاز نیست، بلکه هر تولیدی که به عنوان پشتیبانی کننده نفت و گاز باشد را رشد تولید می‌دانیم، اظهار کرد: امروز قرارداد ساخت یکی از تجهیزات دوار مورد نیاز نفت و گاز انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات دوار یکی از تجهیزات انتقال نفت و گاز و تزریق آن برای رساندن به مبادی مصرف و صادرات است، اظهار کرد: تجهیزات دوار از جمله توربوکمپرسورهای موجود در تاسیسات نفت و گاز قدیمی بوده و با افت بازده مواجه هستند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ایران خودرویی‌ها به روز شدند!

معاون وزیر نفت با بیان اینکه اغلب سازندگان توربوکمپرسورهای فعلی شرکت‌های خارجی بوده و حاضر به تعمیرات نیستند، گفت: امسال شرکت ملی نفت تصمیم گرفت در قالب تولید بار اول و ایرانی کردن تجهیزات دوار، ساخت ۱۴ توربو کمپرسور را به شرکت توربوکمپرسور ایران واگذار کند.

خجسته مهر ارزش این سرمایه‌گذاری را ۱۸۳ میلیون یورو عنوان و اظهار کرد: این تجهیزات در میادین مناطق نفت‌خیز جنوب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدامات راهبردی و در قالب طرح های پیشران است و امیدوارم در مدت کوتاهی نخستین محصول را برای تجهیزات دوار توسط توربوکمپرسور نفت شاهد باشیم، اظهار ‌کرد: در مسیر راهبرد که افزایش و رشد تولید است، به دنبال آن هستیم تا شرکت‌های ایرانی حداکثر سهم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: در برنامه هفتم رشد هشت درصدی اقتصاد مد نظر است، در بند هشت برنامه هفتم توسعه به افزایش تولید نفت و گاز، ایجاد زنجیره ارزش و ایرانی کردن و فناور کردن تولید نفت و گاز اشاره شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  جواب سوال تایم فارم (timefarm) امروز ۱۴ مرداد

خجسته مهر با بیان اینکه شعار نمایشگاه امسال تولید فناورانه و مصرف بهینه است که ساخت این تجهیزات نیز با هدف بهینه‌ سازی و بالا بردن بازده انجام می‌شود گفت: امیدواریم در برنامه پنج ساله هفتم گام های مهمی در راستای رشد تولید و مهار تورم برداریم.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل بایننس کوین (BNB) امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل BNB نشان می‌دهد که احساسات هولدرهای این ارز دیجیتال حداقل در کوتاه‌مدت مثبت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner