فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اختصاص ۲۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، جواد ساداتی‌نژاد ظهر پنجشنبه در شورای اداری شهرستان داورزن اظهار کرد: حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات هجدهمین سفر استانی دولت، برای توسعه کشاورزی خراسان رضوی اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، عدالت محوری و مردمی بودن است و با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از مردمی‌ترین بخش‌ها است توجه ویژه‌ای به آن شده است.

وی بیان کرد: یک سوم جمعیت کشور را جامعه کشاورزی و فعالان این بخش تشکیل می‌دهند، که با این نگاه، در این دولت اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی رخ می‌دهد.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: عمده این اعتبارات در بخش‌های مرمت قنوات، سامانه‌های آبیاری نوین، آب و خاک و آبخیزداری، احداث استخر و انتقال آب و کشت گیاهان دارویی هزینه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اقلیم استان خراسان رضوی و اهمیت منابع آبی بخش کشاورزی، با جذب این اعتبارات تحول بزرگی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار اختصاص یافته به بخش کشاورزی خراسان رضوی، ۶ هزار میلیارد ریال آن در حوزه قنوات، پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین، سه هزار میلیارد ریال در حوزه آب و خاک و طرح‌های آبخیزداری و مابقی در سایر بخش‌های کشاورزی صرف می‌شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اتصال تمامی دستگاه‌ها به سامانه سیات الزامی است-تایمز

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه شهرستان داورزن از قطب‌های تولید گیاهان دارویی، به ویژه تولید فلفل قرمز در شرق کشور است که در این راستا احداث صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری در این زمینه اهمیت دارد.

وزیر جهاد کشاورزی پیش از نشست شورای اداری شهرستان داورزن، از بخش‌های مختلف شرکت کشت و صنعت شهرستان جوین بازدید و اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های خودکفایی در بخش کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد با هدف تحقق برنامه‌های خودکفایی بخش کشاورزی در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، تسهیلات و حمایت‌های لازم به واحدهای کشاورزی ارائه می‌شود.

ساداتی‌نژاد افزود: شرکت کشت و صنعت جوین به لحاظ دانشی و دانش بنیانی رشد و پیشرفت خوبی داشته و یکی از واحدهای نمونه در این حوزه به شمار می‌رود.

الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner