فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اخذ مجوزهای لازم برای پرواز بالگردهای هلال در عراق/ ایجاد محل اسکان اضطراری ۱۵ هزار نفره

رئیس جمعیت هلال احمر از فعالیت و خدمت‌رسانی ۲۵۰ بیمارستانی و مرکز درمانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در خصوص برخی‌ فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در نواحی مرزی و همچنین در داخل عراق در حال ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، گفت:  در حال حاضر شاهد موج بازگشت زائران به داخل کشور هستیم و از سوی هلال احمر یک محل اسکان اضطراری ۱۵ هزار نفره جهت استراحت زائران ایجاد شده است.‌

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی در عراق برای دریافت خدمات به پایگاه های هلال احمر مراجعه می کنند، افزود: البته همه این افراد ایرانی نیستند ما به زائران کشورهای دیگر نیز خدمات می دهیم.

کولیوند با تاکید بر اینکه پایگاه‌های جمعیت هلال احمر امسال نسبت به سال‌های گذشته در عراق چند برابر شده اند ، تصریح کرد: ۲۰۰ پایگاه درمانی در سطح ۳، ۴۰ پایگاه درمانی در سطح ۲، هشت بیمارستان از جمله سه بیمارستان سیار و پنج بیمارستان ثابت در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تناقض‌ها با مردم چه می‌کند؟

 رییس جمعیت هلال احمر همچنین اظهار کرد: مجوزهای لازم برای پرواز بالگرد های جمعیت هلال احمر در صورت لزوم از طرف عراقی دریافت شده است و همانطور که پیش از این گفته‌ایم یکی از مشکلات اصلی زوار در این راهپیمایی به دلیل گرمای هوا موضوع گرمازدگی است که باید زائران در این زمینه نکات مورد لازم را رعایت کنند.

همچنین دکتر پیر حسین کولیوند که در مرز چذابه حضور دارد در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: در مرز چذابه خدمات به خوبی انجام می‌شود و تردد به صورت روان جریان دارد. 

وی اظهار کرد: امکانات زیاد است و کفایت می‌کند. نسبت به سال ۹۸ وضعیت بهتر است حالا شاهد آغاز موج برگشت زائران هستیم که خود را برای آن آماده کرده‌ایم تا خدمت رسانی بیشتر و بهتری انجام دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دیروز طی نامه‌ای از وزیر محترم بهداشت عراق، رئیس حشد الشعبی و رئیس هلال احمر کشور عراق به دلیل همکاری‌های خوبشان کتبا تشکر کردیم. 

کولیوند اظهار کرد: امروز در مرز مهران یک سازه بیمارستانی ۶۴ تخت خوابه توسط جمعیت هلال احمر احداث می‌شود که بتواند خدمات بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر را در مرز مهران تقویت کند. 

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  «کلسترول بالای پاها» چه نشانه‌هایی دارد؟

به گفته وی، در بیمارستانی که در مرز مهران احداث شده است ۶۴ تخت بستری اضطراری دارد و مجهز به تونل هوای سرد و یک اتاق عمل سرپایی است که می‌تواند شرایط بیماران را پایدار کند تا آن‌ها را به شهرستان ها منتقل کنیم. بالگرد ها و اتوبوس آمبولانس‌ها که در مرز ها مستقر هستند این اقدامات را انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: در مسیر های جاده ای که داخل کشور و در کشور عراق پایگاه داریم که در عراق نیز در محدوده ۷۰ یا ۸۰ کیلومتری پایگاه امدادی و درمانگاه های امدادی داریم. در کشور عراق ۲۰۰ درمانگاه سطح یک داریم که نیروهای آن توسط گروه های جهادی تامین شده اما دارو و تجهیزات آن را خود ما تامین می‌کنیم. سه بیمارستان سیار را نیز در عراق راه اندازی کردیم که خدمت رسانی میکند و شش بیمارستان ثابت کشور عراق و بیمارستان امام علی (ع) جمعیت هلال احمر نیز در اختیار ما است. 

وی گفت: تمام بیماران و مصدومانی که امکان انتقال آن‌ها به ایران مهیا شود، یعنی بتوانند تا ایران را تحمل کنند بلافاصله توسط اتوبوس آمبولانس به کشور منتقل می‌کنیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  افزایش تلفات حادثه تصادف ۲ قطار در یونان

وی بار دیگر به اخذ مجوز پرواز بالگردهای ایران در  خاک عراق اشاره کرد تا هر زمانی لازم شد بالگرد های ایرانی می‌توانند به خاک عراق وارد شوند و نسبت به انتقال مصدومان یا بیماران اقدام کنند. 

کولیوند این را هم گفت: دو هواپیما را به صورت بیمارستان هوایی در نظر گرفتیم که در شرایطی که لازم باشد حتما آن‌ها را منتقل می‌کنیم. 
 

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner