فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ارز دیجیتال پپه چیست؟ آشنایی با میم کوین PEPE

میم کوین‌ها بخش جدانشدنی از بازار رمزارزها هستند؛ ارزهایی بامزه که علیرغم نداشتن کاربرد به خصوص، در دو بازار صعودی اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند. یکی از این میم کوین‌ها که طرفداران زیادی دارد، ارز دیجیتال پپه (PEPE) است. این میم کوین پس از راه‌اندازی، در عرض دو روز نزدیک به ۱۰۰۰% افزایش قیمت را تجربه کرد و خیلی زود به تیتر نخست بسیاری از رسانه‌های کریپتویی تبدیل شد. از آن زمان نیز پپه روند صعودی خوبی را تجربه کرده و بسیاری را دست پر از بازار خارج کرده است.

اما ارز دیجیتال پپه چیست؟ چرا اینقدر محبوب است؟ اصلا چه داستانی پشت میم کوین پپه قرار دارد؟ در این مطلب از مجله نوبیتکس تصمیم داریم تا به همه این سوالات پاسخ دهیم.

فهرست عناوین

ارز دیجیتال پپه چیست؟

ارز پپه چیستارز پپه چیست

پپه یکی دیگر از هزاران میم کوین بازار رمزارزهاست که مثل اکثر آنها، از یک نماد کارتونی بامزه الهام گرفته است. نماد ارز دیجیتال پپه، شخصیت کارتونی قورباغه پپه (Pepe the Frog) است که داستان جالبی دارد. داستان این میم به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد. در آن زمان، اوایل محبوبیت میم‌های اینترنتی بود و بسیاری از وب‌سایت‌ها و فروم‌های اینترنت از میم‌ها استفاده می‌کردند. همین باعث شد تا مت فیوری (Matt Furei)، هنرمند آمریکایی به فکر طراحی این قورباغه بامزه بیفتد.


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

نماد قورباغه پپه خیلی زود بین کاربران اینترنت محبوب و در سال ۲۰۱۰ نیز این میم، به نمادی از جنبش راست‌گرای آلترنتیو تبدیل شد. در سال ۲۰۱۶ نیز در میانه کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، بسیاری از این میم به عنوان نمادی برای مخالفت با اتحادیه ضد افترا استفاده کردند.

اما داستان این میم چه ارتباطی با میم کوین پپه دارد؟ اگرچه هیچ ارتباطی بین توسعه‌دهندگان پپه و خالق نماد آن وجود ندارد، اما این نماد به معروفیت پپه در دنیای کریپتو کمک شایانی کرده است. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان پپه پیش از این در توییتی نوشته بودند که دوره سگ‌ها (منظور میم کوین‌هایی با نماد سگ) به پایان رسیده است. برخی معتقدند استفاده از این میم، نمادی برای نشان دادن این انقلاب است.

بگذریم؛ به بحث اصلی خودمان برگردیم. میم کوین پپه چیست؟ در بیوی توییتر پپه این ارز دیجیتال تحت عنوان «میم‌شدنی‌ترین میم دنیا» توصیف شده است. حالا اگر سری به وب‌سایت رسمی این پروژه بزنیم با جمله زیر مواجه می‌شویم:

پپه میم کوینی بدون هیچ ارزش ذاتی است و هیچ‌گونه انتظار سودی نباید از آن داشت. هیچ تیم یا نقشه راه رسمی برای پپه وجود ندارد. این ارز دیجیتال کاملا بدون کاربرد است و فقط برای سرگرمی ساخته شده است.

پس مشابه ۹۹% از میم کوین‌های بازار، پپه نیز ارز دیجیتالی است که صرفا برای سرگرمی ساخته شده و هیچ کاربرد به خصوصی ندارد. این ارز در ماه آپریل سال گذشته در بلاکچین اتریوم و مبتنی بر استاندارد ERC20 خلق شد اما خیلی زود تمام توجهات را به خود جلب کرد و دو هفته پس از عرضه موفق شد به لیست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی وارد شود.

جالب اینجاست که مارکت کپ پپه، تنها سه هفته پس از راه‌اندازی، از ۱ میلیارد دلار عبور کرد. این در حالی است که دوج کوین به‌عنوان نخستین و بزرگترین میم کوین بازار به چهار سال برای رسیدن به چنین مارکت کپی زمان احتیاج داشت.

تاریخچه قیمت پپه

ارز دیجیتال پپه در تاریخ ۱۷ آپریل ۲۰۲۳ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) با قیمت اولیه ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۱ دلار به بازار عرضه شد اما استقبال سرمایه‌گذاران در همان روزهای ابتدایی، قیمت این ارز دیجیتال را به طور باورنکردنی افزایش داد به طوری که در تاریخ ۶ می ۲۰۲۳ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)، قیمت پپه به ۰٫۰۰۰۰۰۳۷۸ دلار رسید. این رشد قیمت در همان روزهای نخست باعث شد تا بسیاری از هولدرهای اولیه پپه، با دست پر از بازار خارج شوند و داستان میلیونر شدن این افراد توجهات زیادی را به این میم کوین جلب کرد.

پپه ادامه سال ۲۰۲۳ را با نوسانات اندکی سپری کرد اما با رشد قیمت بیت کوین و سایر بازار کریپتو در ماه فوریه سال ۲۰۲۴، این میم کوین نیز جان تازه‌ای به خود گرفت و در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۴ (۷ خرداد ۱۴۰۳) به اوج ۰٫۰۰۰۰۰۷۵۱۲ دلاری رسید که بالاترین قیمت تاریخ این ارز دیجیتال محسوب می‌شود. از آن زمان قیمت پپه کمی کاهش یافته اما همچنان نسبت به ابتدای سال در سطوح بالاتری معامله می‌شود.

توسعه‌دهندگان پپه چه کسانی هستند؟

مشابه با سایر میم کوین‌های بازار، اطلاعات خاصی از تیم توسعه پپه در اختیار نیست و توسعه‌دهندگان آن ناشناس هستند. البته علیرغم ناشناس بودن، این تیم از طریق رسانه‌های اجتماعی مختلف از جمله X (توییتر سابق) با موفقیت تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرده و جامعه‌ای قوی را برای میم کوین پپه ایجاد کرده است. تنها اطلاعاتی که از سازنده میم کوین پپه در اختیار داریم، آدرس کیف پول وی است که در وب‌سایت اتر اسکن قابل مشاهده است.

بررسی توکنومیکس ارز دیجیتال PEPE

بر اساس داده‌های وب‌سایت ارز دیجیتال پپه، تعداد کل توکن‌های آن ۴۲۰٫۶۹ تریلیون واحد است. از این تعداد، در ابتدای شروع به کار پروژه ۹۳٫۱% به استخرهای نقدینگی اختصاص داده شد. ۶٫۹% نیز در یک کیف پول چند امضایی برای لیست شدن در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز یا اضافه شدن به پل‌های بلاکچینی توسط تیم پروژه نگهداری می‌شود. کاربران به راحتی می‌توانند این کیف پول که با نام دامنه «pepecexwallet.eth» فعالیت می‌کند را مشاهده کنند.

ماجرای توکن سوزی گسترده پپه چه بود؟

در ماه آگوست سال ۲۰۲۳، اتفاق عجیبی افتاد و مقدار قابل توجهی از توکن‌های PEPE از کیف پول این پروژه به صرافی‌های متمرکز منتقل شدند. این اتفاق بلافاصله نگرانی زیادی در مورد آینده این ارز بین سرمایه‌گذاران ایجاد کرد و به کاهش قیمت پپه منجر شد.

بعدا مشخص شد که این توکن‌ها توسط گروهی از توسعه‌دهندگانی که از پروژه پپه جدا شده بودند منتقل شده است. به گفته تیم توسعه، این افراد با ادعای «بروزرسانی کیف پول»، این توکن‌ها را به سرقت برده‌اند.

در ادامه، تیم توسعه پپه برای جلب اعتماد دوباره سرمایه‌گذاران و کاهش نگرانی آنها نسبت به آینده این پروژه، مقدار قابل توجهی از توکن‌های آن (۶٫۹ تریلیون واحد معادل ۵٫۵ میلیون دلار در آن زمان) را سوزاند و تیم مشاوره جدیدی را استخدام کرد.

چه چیزی پپه را از سایر میم کوین‌ها متمایز می‌کند؟

ارز پپهارز پپه

یکی از وجوه تمایز ارز دیجیتال پپه نسبت به سایر میم کوین‌های بازار، نماد منحصر به فرد آن است. در حقیقت، در زمانی که بسیاری از پروژه‌های میم کوینی از نماد سگ و گربه برای ارزهای خود استفاده می‌کردند، پپه با بهره‌گیری از یک میم معروف و پرطرفدار توجه زیادی به خود جلب کرد. اما این تمام چیزی نیست که پپه را نسبت به سایر میم کوین‌ها منحصر به فرد می‌کند. از جمله ویژگی‌های متمایزکننده پپه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ماهیت طنز: ماهیت طنز پپه و سرگرم‌کننده آن یکی از دلایل اصلی محبوبیت این میم کوین به شمار می‌رود.
  • جامعه قوی: در حال حاضر طبق اطلاعات موجود در قرارداد هوشمند پپه، این ارز دیجیتال بیش از ۲۸۰ هزار هولدر دارد که عدد نسبتا بالایی برای یک میم کوین محسوب می‌شود.
  • مکانیسم ضد تورمی و توکن سوزی: پپه مشابه با برخی از ارزهای دیجیتال دیگر، از طریق مکانیسم توکن سوزی، تورم پروژه خود را کنترل می‌کند. طبق این مکانیسم، بخش کوچکی از توکن‌های پپه در هر تراکنش سوزانده می‌شود. اتفاقی که می‌تواند به مرور زمان به کمیابی PEPE و افزایش قیمت آن منجر شود.
  • سیاست بدون کارمزد اضافی: در تراکنش‌های پپه، هیچ کارمزدی مازاد بر کارمزد اصلی شبکه اتریوم دریافت نمی‌شود. این سیاست باعث شده تا پپه به یکی از ارزهای در دسترس برای تراکنش‌های روزمره و انتقال پول تبدیل شود.
  • مکانیسم توزیع مجدد: در کنار توکن سوزی، توسعه‌دهندگان پپه مدعی هستند از طریق مکانیسم توزیع مجدد خود، ۱% از هر تراکنش را به یک استخر منتقل کرده و بین تمام هولدرهای این ارز دیجیتال توزیع می‌کنند. البته بحث‌های مختلفی در رابطه با توقف این مکانیسم وجود داشته است.

چه تفاوتی بین پپه و پپه ۲٫۰ وجود دارد؟

اگر در گوگل عبارت «ارز دیجیتال پپه» را جستجو کنید، ممکن است لابه‌لای نتایج، با عباراتی مثل «پپه ۲٫۰» یا «PEPE 2.0» مواجه شوید. اما آیا پپه و پپه ۲٫۰ یک ارز دیجیتال هستند؟ مسلما خیر.

توسعه‌دهندگان پپه ۲٫۰ مدعی هستند این ارز دیجیتال، نسخه بهبودیافته و جدیدی از PEPE اصلی است. به گفته آنها، پپه ۲٫۰ برخلاف پپه اصلی، بر شفافیت و جامعه‌محوری تاکید دارد. همچنین این میم کوین برخلاف پپه اصلی که سیاست بدون کارمزد اضافی را سرلوحه کار خود قرار داده، ۱% از هرتراکنش را به یک استخر واریز کرده و به نقدینگی، مارکتینگ و توسعه جامعه اختصاص می‌دهد.

فارغ از این تفاوت‌ها، هر دو ارز پپه و پپه ۲٫۰ در بلاکچین اتریوم عرضه شده‌اند و تعداد توکن‌های آنها محدود به ۴۲۰٫۶۹ تریلیون واحد است.

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال پپه

به طور کلی، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مشابه با هر سرمایه‌گذاری دیگر، ریسک‌های خاص خود را دارد. میم کوین‌هایی مثل پپه نیز با توجه به نداشتن ارزش افزوده و کاربرد واقعی، صرفا بر اساس هیجان معامله‌گران نوسان می‌کنند و به همین خاطر سرمایه‌گذاری روی آنها نیازمند تحقیق و بررسی بسیار است. در این بخش، مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال PEPE را بررسی می‌کنیم:

مزایای سرمایه‌گذاری در پپه

  • پیش‌بینی سود بالا: یکی از جذاب‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در پپه، پیش‌بینی سود بسیار بالا از نگاه هولدرهای آن است. در طول یک سال اخیر، این میم کوین چند دوره رشد انفجاری را تجربه کرده و دارندگان آن معتقدند بعید نیست باز هم این اتفاق رخ دهد.
  • جامعه قوی: پپه یک جامعه فعال و بسیار پررشور دارد که به رشد و توسعه آن کمک می‌کند.
  • کارمزد تراکنش‌های پایین: سیاست No-Tax پپه که طبق آن هیچ کارمزدی مازای بر کارمزد معمول بلاکچینی نمی‌گیرد این ارز دیجیتال را به یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند.
  • تیم توسعه متعهد به پروژه: تیم توسعه پپه نشان داده که به این پروژه و سرمایه‌گذاران آن متعهد است. این می‌تواند در آینده زمینه را برای رشد بیشتر قیمت پپه فراهم کند.

معایب سرمایه‌گذاری در پپه

  • نوسانات شدید قیمت: یکی از بزرگترین چالش‌های سرمایه‌گذاری در پپه، نوسانات شدید قیمت آن است. میم کوین‌ها ذاتا ماهیتی شدیدا نوسانی دارند و پپه از این قاعده مستثنی نیست.
  • نداشتن کاربرد واقعی: طبق گفته توسعه‌دهندگان پپه نیز این میم کوین هیچ ارزش ذاتی و کاربرد واقعی ندارد. نداشتن کاربرد واقعی می‌تواند در ادامه، با کاهش هیجانات، به ریزش قیمت پپه منجر شود.
  • ریسک کلاهبرداری: در حال حاضر نسخه‌های مختلفی از پپه در صرافی‌های غیرمتمرکز لیست شده که بسیاری از آنها اسکم هستند.
  • وابستگی بیش از حد به هیجان سرمایه‌گذاران: بالاتر گفتیم که پپه صرفا بر اساس تب و تاب بازار و سرمایه‌گذاران نوسان می‌کند و اگر توجه سرمایه‌گذاران روزی از این ارز گرفته شود، احتمالا قیمت آن به شدت سقوط خواهد کرد.
  • نداشتن نقشه راه خاص: در وب‌سایت پپه، هیچ رودمپ به خصوصی وجود ندارد و صرفا یک رودمپ طنز شامل سه فاز میم، هیجان و هولد و چیره‌شدن میم وجود دارد.

آینده پپه چگونه است؟

پیش بینی آینده پپه، با توجه به اینکه این ارز دیجیتال، یک میم کوین است و کاربرد خاصی ندارد تا حدودی دشوار است. همانطور که گفتیم، میم کوین‌ها اغلب با صعودی شدن بازار کریپتو و افزایش تب و تاب سرمایه‌گذاران صعود می‌کنند و فومو یا همان ترس از دست دادن فرصت سرمایه‌گذاران باعث می‌شود تا رشد خوبی را نسبت به سایر ارزها تجربه کنند. البته در سمت دیگر ماجرا، زمانی که اصلاح قیمتی در بازار رخ دهد میم کوین‌ها بیش از سایرین کاهش می‌یابند.

به طور کلی، تا زمانی که هیجان سرمایه‌گذاران وجود دارد، می‌توان به آینده پپه امید داشت. بنابراین، هرگونه پیش‌بینی بلندمدت برای پپه ممکن است آنچنان درست از آب در نیاید. در صورتی که در آینده، توسعه‌دهندگان پپه کاربردهای بیشتری به این میم کوین اضافه کنند یا به اصطلاح برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند، قیمت PEPE می‌تواند رشد کنند. در غیر اینصورت، باید مثل خیلی از میم کوین‌های دیگر، بسته به ترند بازار و هیجان سرمایه‌گذاران با پپه رفتار کرد.

اگر می‌خواهید در پپه سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا از ریسک‌های این پروژه آگاه شوید و سپس در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری، با پذیرش تمام ریسک‌ها تنها بخش کوچکی از پورتفولیوی خود را به این میم کوین نوسانی اختصاص دهید.

پیش بینی قیمت PEPE

پپه یک میم کوین است و به خاطر ماهیت نوسانی‌اش، چندان نمی‌توان قیمت آن را در بلندمدت پیش‌بینی کرد. با این حال، پیش‌بینی تحلیلگران وب‌سایت کوین پدیا از قیمت پپه در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ در جدول زیر آورده شده است:

بالاترین قیمت (دلار) پایین‌ترین قیمت (دلار) سال
۰٫۰۰۰۱۲۷ ۰٫۰۰۰۰۰۶۰ ۲۰۲۴
۰٫۰۰۰۰۰۷۳ ۰٫۰۰۰۰۰۳۷ ۲۰۲۵
۰٫۰۰۰۰۰۸۲ ۰٫۰۰۰۰۰۵۲ ۲۰۲۶
۰٫۰۰۰۰۰۹۵ ۰٫۰۰۰۰۰۵۹ ۲۰۲۷
۰٫۰۰۰۰۱۱ ۰٫۰۰۰۰۰۸۷ ۲۰۲۸
۰٫۰۰۰۰۱۳ ۰٫۰۰۰۰۱۰ ۲۰۲۹
۰٫۰۰۰۰۱۵ ۰٫۰۰۰۰۱۲ ۲۰۳۰

از کجا پپه بخریم؟

با توجه به محبوبیت میم کوین پپه، این ارز دیجیتال در حال حاضر در صرافی‌های مطرح متمرکز و غیرمتمرکزی از جمله بایننس، بای‌بیت، کراکن، یونی سواپ و … لیست شده است.

برای خرید ارز دیجیتال پپه چندین راه پیش روی شماست. بهترین راه برای خرید ارز PEPE، مراجعه به یک صرافی ایرانی مطرح مثل نوبیتکس است. در حال حاضر ارز دیجیتال پپه در صرافی نوبیتکس لیست شده است و شما می‌توانید با مراجعه به این صرافی، ساخت حساب کاربری، احراز هویت و شارژ ریالی حساب خود، به معامله این میم کوین مشهور بپردازید.

دیگر راه خرید پپه، مراجعه به یک صرافی غیرمتمرکز است. با این حال، خرید از صرافی‌های غیرمتمرکز کمی پیچیدگی دارد و با توجه به کارمزدهای بالاتر آنها در مقایسه با همتایان متمرکز خود، چندان به کاربران مخصوصا افراد تازه‌وارد توصیه نمی‌شود.

بهترین کیف پول برای نگهداری از پپه کدام است؟

پپه یک توکن ERC20 اتریومی است، بنابراین، هرکیف پولی که از این استاندارد پشتیبانی کند، می‌تواند برای نگهداری پپه استفاده شود. انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای پپه به نیاز شما بستگی دارد. اگر صرفا می‌خواهید از تب و تاب بازار و نوسانگیری روی پپه بهره ببرید، توصیه می‌کنیم پپه خود را در کیف پول صرافی یا کیف پول‌های نرم‌افزاری مثل متامسک یا تراست والت نگهداری کنید.

در سمت دیگر اگر شما تصمیم دارید مبلغ زیادی در ارز دیجیتال پپه سرمایه‌گذاری کنید و آن را برای مدتی نگهدارید، توصیه می‌کنیم از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. این کیف پول‌ها با اینترنت ارتباطی ندارند و امنیت بسیار زیادی دارند. از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری مناسب نگهداری PEPE می‌توان به لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یا ترزور مدل تی (Trezor Model T) اشاره کرد.

جمع‌بندی

پپه یکی دیگر از میم کوین‌های معروف بازار کریپتو است که در مدت زمان کمی موفق شد به لیست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر راه یابد. این ارز دیجیتال از نماد پپه قورباغه (Pepe the Frog) استفاده می‌کند و طرفداران زیادی دارد.

طبق توصیف توسعه‌دهندگان پپه، این ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم، هیچ ارزش ذاتی ندارد و نباید هیچ‌گونه انتظار سودی از آن داشت. علاوه بر این، پپه هیچ نقشه راه رسمی نیز ندارد و به گفته توسعه‌دهندگانش، بدون هیچ کاربرد خاصی و صرفا برای سرگرمی ساخته شده است. البته همین ارز دیجیتال طنز و خنده‌دار تاکنون بسیاری از افراد را با جیب پر پول از بازار خارج کرده است.

در این مطلب سعی بر این بود تا به سوال «پپه چیست» پاسخ دهیم و ضمن بررسی تاریخچه این ارز دیجیتال، مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در آن را نیز زیر ذره‌بین ببریم. در آخر نیز پیش بینی قیمت پپه را بررسی کردیم و بهترین روش برای خرید PEPE را معرفی کردیم. در صورتی که هنوز هم سوالی در رابطه با ارز دیجیتال پپه در ذهن شما مانده است، آن را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال پپه چیست؟

ارز دیجیتال پپه یکی از میم کوین‌های معروف بلاکچین اتریوم است که از نماد پپه قروباغه (Pepe the Frog) استفاده می‌کند و طرفداران زیادی دارد.

آیا پپه سرمایه‌گذاری خوبی است؟

پپه کوین یک میم کوین است و با توجه به اینکه هیچ ارزش ذاتی ندارد، به شدت نوسانی است. به همین خاطر سرمایه‌گذاری در آن ریسک‌های خاص خود را دارد و باید حتما این ریسک‌ها و خطرات را مدنظر قرار داد.

آیا قیمت پپه به یک دلار می‌رسد؟

روی کاغذ احتمال بسیار کمی برای رسیدن پپه به یک دلار وجود دارد و در عمل چنین رشد سنگینی نشدنی و البته غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

از کجا می‌توان پپه خرید؟

بهترین راه برای خرید پپه کوین مراجعه به صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس است.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرهای استان تهران در انتظار وام ۴۵۰ میلیون تومانی
الماس تراشکاری

Check Also

رشد تراز تجاری کشور با بازنگری در قوانین و ممنوعیت‌های تنظیم بازار-تایمز

۱۵:۵۴ – ۲۹ مهر ۱۴۰۳ دهقان دهنوی رییس سازمان توسعه تجارت در برنامه میز اقتصاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان