فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اسکان اضطراری و امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار نفر در زلزله خوی/ ثبت ۱۸ پس‌لرزه

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین اقدامات این سازمان درپی زلزله ٥.٤ ریشتری در شهرستان خوی از امدادرسانی و اسکان اضطراری بیش از ۱۱ هزار نفر خبر داد. 

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات سازمان امداد و نجات پس از زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی گفت:‌ پس از زلزله رخ داده در شهرستان خوی بلافاصله تیم‌های امدادی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده و اقدامات خود برای ارزیابی از حادثه و امدادرسانی و اسکان اضطراری را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه تا ساعت ١٧:٣٠ امروز ۲۹ دی ماه امدادرسانی در ٤٥ منطقه شامل یک شهر و ٤٤ روستا انجام شده است، گفت:‌ در همین راستا نیز به ۱۱ هزار و ۷۰ نفر خدمات امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تازه‌ترین آمار مصدومان این زلزله نیز ۲۳۹ نفر است، گفت:‌ این افراد متاسفانه به دلیل ترس و در حین فرار دچار آسیب‌دیدگی شدند. این موضوع نشان می‌دهد که باید توجه بیشتری به امر آموزش در مورد نحوه مواجهه با حوادث طبیعی داشته باشیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تخلفات ایمنی ساخت و ساز با «جریمه» جبران نمی‌شود/چگونهمی‌توان جلوی «متروپل»‌های بعدی را گرفت؟

محمودی با بیان اینکه ۴۲ تیم عملیاتی متشکل از ٢٠٠ امدادگر در عملیات امدادرسانی مشارکت دارند، گفت:‌ ۴۲ دستگاه خودروی عملیاتی نیز در این ماموریت به کار گرفته شده است.

وی از ایجاد و برپایی دو اردوگاه با ١٠٠ چادر خبر داد و گفت:‌ تاکنون۲۲۱۴ دستگاه چادر امدادی، ۲۱۰۳ بسته مواد غذایی، ۸۷۳ تخته پتو؛ ۲۹۰ شعله چراغ والور و … در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره تعداد پس‌لرزه‌های رخ داده نیز اظهارکرد:‌ برابر گزارش‌ها تاکنون ۱۸ مورد پس لرزه با بزرگی بیشتر از ۲.۵ ریشتر در این مناطق رخ داده که بزرگترین آن ۴.۲ ریشتر شدت داشته و در ساعت ۱۸:۲۸ روز گذشته به ثبت رسیده است.

همچنین سازمان مدیریت بحران کشور نیز اعلام کرد که محمدحسن نامی، رئیس این سازمان به منظور انجام بازدید میدانی و پیگیری آخرین وضعیت امدادونجات و ارائه خدمات به زلزله‌زدگان به خوی سفر کرده است.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner