فیلترهای سرامیکی ریخته گری

انتقاد صنعتگر گلستانی از قبوض غیرواقعی گاز/ واردات بی‌رویه تولید را از نفس انداخت

ایسنا/گلستان یک فعال صنعتی از قبوض غیرواقعی شرکت گاز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه شرکت گاز در سال گذشته پول هایی را از ما گرفته که حتی هیچ یک از کارکنان این شرکت هم نمی توانست مبلغ درج شده در فیش ها را تفسیر کند.

بیراهه نرفتیم اگر «ما می توانیم» را حلال مشکلات حوزه تولید و اشتغال  بدانیم، اگر مسئولان این شعار را نه در لقلقه زبان که در عمل آویزه گوش خود می کردند امروز کمر واحدهای صنعتی و تولیدی زیر بار فشارهای متعدد خم نمی شد.

متأسفانه باید گفت برخی مدیران نه تنها به شعار «ما می توانیم» اعتقاد ندارند بلکه با انداختن سنگ پیش پای تولیدکنندگان و صنعتگران عرصه را هر روز بر فعالان این عرصه تنگ‌تر کردند و نتیجه این تفکر آن می شود که یک تولیدکننده برای گرفتن یک مجوز نه از هفت‌خوان که باید از هفتاد خوان بگذرد. 
حال که دولت سیزدهم عزم خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و حمایت از تولید جزم کرده انتظار می رود مسئولان گلستانی نیز برای رفع مشکلات و چالش های تولیدکنندگان و صنعتگران آستین همت بالا بزنند و به جای سنگ‌اندازی، راه را برای آنها هموار کنند، بروکراسی اداری را فاکتور بگیرند و برای حل مشکل تولیدکنندگان پا در میدان عمل بگذارند.

نان ما را مافیای واردات می‌خورند

حامد میرزایی از جمله آن تولیدکنندگانی است که از مسئولان گله‌مند است و حمایت ها را کافی نمی داند، وی مدیریت کارخانه دیوار پوشش سیمان پارت در شهرک صنعتی بندرگز را برعهده دارد و شرکت او اولین و تنهاترین تولید کننده فایبر سمنت برد در ایران است، تور رسانه ای سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بهانه ای شد تا پای درد و دل این صنعتگر گلستانی بنشینیم که در ادامه از نظر می گذرانید؛

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ترویج و فرهنگ‌سازی مصرف مرغ سایز در لرستان ضروری است

مدیر کارخانه دیوار پوشش سیمان پارت اظهار کرد: امروزه در کشورهای توسعه یافته نمای خانه های ویلایی، آپارتمان ها و برج ها از فایبر سمنت استفاده می کنند حال آنکه در کشورمان همچنان از مصالح ساختمانی و سنگ استفاده می شود و به نظر می رسد سازمان نظام مهندسی نیز علاقه ای به علمی شدن و صنعتی سازی ساختمان‌ها ندارد.

حامد میرزایی با بیان اینکه محصول تولیدی ما یک محصول کاملاً خاص است که کشورمان سال ها به چنین محصولی برای سبک‌سازی ساختمان نیاز داشت، افزود: در حال حاضر که ما این محصول را تولید می کنیم با انبوه واردات این محصول از کشورهای چین و تایلند مواجه شدیم که مانع فروش ما در بازار داخلی است.

وی از مافیای واردات بی رویه انتقاد کرد و متذکر شد: کارخانه ما از سال ۹۳ به سطح تولید رسید و از سال ۹۵ قدرت و کیفیت محصول تولیدی ما تا حدی پیشرفت کرد که تمام محصولات چینی و تایلندی به مدت سه سال از بازار داخلی حذف شدند اما ظاهراً واردکنندگان با پیدا کردن راه های پشت پرده مجدد به جان تولید داخلی افتادند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات ما جمع آوری پسماند و ضایعات است، بیان کرد: به دلیل سنگ‌اندازی محیط زیست، ۴ هزار تن پسماند در محل کارخانه روی هم انباشته شدند این در حالی است که پسماندهای تولید شده خطری برای محیط زیست ندارد و در بسیاری از موارد از جمله جاده‌سازی کاربردی و قابل استفاده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سکه بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۱۶۸ هزار تومان

میرزایی ادامه داد: پسماند تولیدیِ ۱۰ ساله شرکت ما در فضای کارخانه جمع آوری شده که مانع اجرای طرح توسعه ای شده است البته فضایی که سازمان محیط زیست برای انتقال این پسماند پیشنهاد می دهد هزینه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی  روی دست ما می گذارد در حالی که به راحتی می توان در نقاط نزدیک‌تر هم تخلیه شود.

حمایت نمی‌شویم

مدیر کارخانه دیوار پوشش سیمان پارت با بیان اینکه متأسفانه در استان گلستان حمایت نمی شویم، بیان کرد: از استان سمنان با شرکت ما مذاکره کردند که طرح توسعه خود را به این استان انتقال دهیم و در قبال آن حمایت هایی هم در نظر گرفتند و ترجیح ما این است که طرح توسعه خود را به استان دیگر ببریم تا اینکه تنها برای حمل پسماند کارخانه متحمل هزینه میلیاردی شویم.

وی از قبوض غیرواقعی قبوض گاز انتقاد کرد و متذکر شد: متأسفانه شرکت گاز در سال گذشته پول هایی را از ما گرفته که حتی هیچ یک از کارکنان این شرکت هم نمی توانست مبلغ درج شده در فیش ها را تفسیر کند، در حالی ما هر ماه به طور مرتب قبض گاز را تسویه می کردیم اما هر دفعه در هر فیش گاز بدهی گذشته وجود داشت که کاملاً غیرواقعی بود، البته ما ملزم به پرداخت شدیم چراکه می گفتند اگر پرداخت نکنید گاز شرکت شما را قطع می کنیم.

میرزایی با بیان اینکه در شرایط نابه‌سامان فعلی هیچ علاقه ای به افزایش ظرفیت نداریم، ابراز داشت: انبار ما پُر شده این در حالی است که نیاز کشورمان به این کارخانه خیلی بیشتر از این تعداد است و حتی شاید لازم باشد به صورت سه شیفت کار کنیم اما شرایط  ما را به چالش کشانده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ویدیو / ابَر بیمارستانِ تهران در قاب ایسنا

وی با بیان اینکه در استان گلستان سه کارخانه در این حوزه فعالیت دارند که دو کارخانه دیگر کامل تعطیل شدند، بیان کرد: محصولات ما به کشورهای خارجی صادر می شود و در حال حاضر در کشور عراق نمایندگی داریم و با کشورهای افغانستان، سوریه، آذربایجان، ترکمنستان نیز همکاری کردیم.

مدیران تنها پای حرف حامی تولیدکننده هستند

این صنعتگر گلستانی تأکید کرد: گرچه در دوران شیوع کرونا حجم فروش ما کم شد اما نمی توان کرونا را مقصر دانست متأسفانه ما بیشترین ضربه را از عدم حمایت مسئولان خوردیم، آنقدر به ملاقات مدیران گلستانی رفتم که همه آنها مرا می شناسند، متأسفانه پای حرف همه حامی تولیدکننده هستند اما در عمل هیچ حمایتی نمی شود و فقط فیلم و عکس های دیدار و سخنان مسئولان در رسانه ها و گروه های مجازی منتشر می شود اما هیچ حمایتی شامل حال ما نمی شود.

میرزایی، از مدیریت در قطعی برق واحدهای صنعتی در سال جاری قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه امسال بی نظمی در قطعی برق برطرف شده و دوشنبه ها حداقل توان برق شرکت ها اعمال می شود تا دچار قطعی برق ناگهانی نشویم البته باز هم با نوسانات برق دست و پنجه نرم می کنیم اما در مجموع شرایط امسال بهتر از سال های گذشته است در سال های گذشته قطعی ناگهانی برق ۷۰۰ میلیون تومان به ما خسارت زد.
انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کد انیگما راکی رابیت امروز ۲۷ شهریور + آموزش وارد کردن

فهرست عناوین Toggle کد انیگما ۲۷ شهریور راکی ربیت ترتیب رمز کیف پول یا همان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner