فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اولویت ما توجه به مناطق محروم و تقویت دسترسی به خدمات سلامت است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمد مولوی مبنی بر عدم توزیع مناسب پزشک در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: در وهله اول باید بگویم که بنده تاکنون ۴۱ سفر استانی داشتم و از بسیاری از حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازدید کردم.

وی بیان کرد: اولویت وزارت بهداشت و درمان، توجه به مناطق محروم و ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات سلامت است، ۶۰ درصد نیروهای پزشک عمومی و دندانپزشک به مناطق محروم تخصیص داده شده و در حال حاضر ۵۲ هزار دانشجوی پزشکی در دانشکده‌ها در حال تحصیل هستند که پس از فارغ‌التحصیل شدن، به تعداد مذکور اضافه خواهند شد.

وزیر بهداشت و درمان درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا گفت: همه ما به یاد داریم که در ابتدای دولت سیزدهم با شیوع و همه‌گیری کرونا مواجه بودیم و میزان فوتی‌ها در روز به ۷۰۰ نفر افزایش یافته بود، مردم در قرنطینه بودند و با کمبود شدید واکسن مواجه بودیم.

عین‌اللهی متذکر شد: با تلاش وزارت بهداشت و درمان و همراهی مردم، موفقیت‌های ویژه‌ای برای مقابله با بیماری کرونا اتفاق افتاد و ایران به عنوان ۱۰ کشور اول مبارزه با کرونا در سطح جهان شناخته می‌شود.

وی گفت: مردم امسال در ایام نوروز در سطح گسترده‌ای مسافرت‌های خود را انجام دادند و کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی هم به خوبی انجام شد، مدارس بعد از دو سال بازگشایی شد، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی، شیوع اومیکرون روزانه ۲۰۰۰ فوتی به همراه دارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - ویتامینی مشهور که درد پسوریازیس را کم میکند

وزیر بهداشت و درمان تأکید کرد: وظیفه بنده تأمین سلامت مردم است و همانطور که در زمان شیوع کرونا نشان دادیم که برای سلامت مردم احترام قائل هستیم، همچنان این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

عین اللهی گفت: برای تأمین سلامت مردم، نهادها و سازمان‌های مختلفی باید همکاری کنند و دخیل باشند. تخصیص بودجه هم در این حوزه اهمیت زیادی دارد چرا که ما مشکلات زیادی در تأمین تجهیزات، مسائل عمرانی و نیروی انسانی داریم که باید این مشکلات مرتفع شود.

وی بیان کرد: ما در حال پیگیری طرح عدالت و تعالی نظام سلامت هستیم. توزیع متوازن نیروی انسانی از نکات مهمی است و ما مطابق با قوانین مجلس وضعیت نیروهای انسانی متعهد به خدمت را مشخص می‌کنیم و نیروهایی که تعهد ندارند و در استان‌ها مشغول به کار هستند را جزو این توزیع نیروی انسانی قرار نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: در ماده ۲۷ قانون جوانی جمعیت آمده است که زنان متخصص باید در محل زندگی خود فعالیت کنند، ظلم بزرگی به مناطق محروم بوده که نیاز به متخصص دارد که متأسفانه این قانون در صحن مجلس مصوب نشده و به آن کمیسیون خاص تفویض اختیار شده است و باعث می‌شود ما بیش از دو هزار نفر از نیروهای متخصص خانم را از دست دهیم. البته مجبور شدیم آن را به ستاد ملی کرونا دهیم تا مصوب کند، در غیر این صورت بسیاری از مناطق محروم با نبود متخصص زنان مواجه می‌شدند. بنابراین از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم در قوانین به ما کمک کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نکات طلایی برای زائران در پیاده‌روی اربعین/ ویژگی‌های کفش وکوله‌پشتی مناسب

تا پایان امسال همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم

عین‌اللهی بیان کرد: هم اکنون قانونی تحت عنوان قانون عدالت در سلامت وجود دارد که مهم است. مسئله مهم دیگر بیمه است چرا که ما بعد از گذشت ۴۲ سال هنوز نتوانسته‌ایم مردم را به طور کامل بیمه کنیم تا جایی که حدود ۶ میلیون نفر از مردم بیمه نیستند و این ظلم است، هر چند قول می‌دهیم تا پایان امسال همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا عدالت برقرار شود.

عین‌اللهی بیان کرد: بهبود سرانه پزشکی کاری است که باید اتفاق بیفتد و خوشبختانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را مطرح کردیم و با افزایش ظرفیت دانشکده‌های پزشکی موافقت شد که در طول ۵ سال صورت گیرد.

وی افزود: یکی از نکاتی که انتظار داریم نمایندگان در رابطه با آن به ما کمک کنند، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم است. همچنین نکته مهم ما در امتحانات ورودی امسال بومی‌گزینی است و قطعاً دنبال این هستیم که از مناطق محروم نیرو تربیت کنیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - با مصرف قلیان به غیر از دود، سه لیتر مونوکسیدکربنوارد ریه خود می‌کنید

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اقداماتی که در حوزه سلامت برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی انجام شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه امسال با چندین برابر مسافر در ایام نوروز مواجه شدیم، همکارانمان زحمت زیادی کشیدند.

عین‌اللهی ادامه داد: مسئله اصلی ما اصلاح ساختار پذیرش و تکمیل ظرفیت رشته‌های تخصصی است همچنین افزایش حقوق دستیاران را انجام دادیم. آغاز رسمی نسخه‌نویسی الکترونیکی و پیشرفت ۹۸ درصدی را داشتیم. طراحی، ساخت و توزیع کیت تشخیص امیکرون و تولید واکسن آن، تأمین ارز دارو با حمایت مجلس و دولت، تجهیز ۵۰ بیمارستان در ۲۲ نقطه کشور انجام شده است.

وی افزود: ۲۲۰ طرح نیمه تمام هم داریم، تبدیل وضعیت ۶۳ هزار نفر از کارکنان مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و بازنگری ساختار و تشکیلات بیش از ۴۰۰ شبکه بهداشت و درمان و ۴۰۰ مرکز بهداشت و درمان در شهرستان انجام گرفته است.

قالیباف: اعتبار لازم برای بیمه شدن مردم در نظر گرفته شده است

محمدباقر قالیباف هم در پایان صحبت‌های وزیر بهداشت و درمان، گفت: حدود ۷ میلیون نفر از مردم بیمه نیستند و امسال هم مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان بابت بیمه برای همه مردم در بودجه دیده شده است که امیدواریم تا پایان سال این اتفاق بیفتد و شما هم تا پایان سال به ما در این رابطه گزارش دهید.

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner