فیلترهای سرامیکی ریخته گری
ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی اندوستال چیست؟

**این یک مقاله تخصصی است**

ایمپلنت دندان در درجه اول شامل جایگزینی دندان های از دست رفته است. انواع مختلفی از ایمپلنت ها توسط جراحان دهان توصیه می شود. یکی از محبوب ترین آنها ایمپلنت اندوستال است. در هنگام از دست دادن دندان قرار می گیرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت های دندانی اندوستال به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ایمپلنت های دندانی اندوستال
ایمپلنت اندوستئال نوعی ایمپلنت دندانی است که جایگزین ریشه می شود و دندان جایگزین را نگه می دارد. داخل استخوان قرار می گیرد. انواع مختلفی از ایمپلنت های اندوستال وجود دارد که شامل نوع پیچی و تیغه ای می شود. این انواع بر اساس تعداد قطعات متفاوت است. شکل استوانه ای از یک تکیه گاه، یک استوانه و یک پیچ تشکیل شده است. فرم تیغه می تواند بیش از یک تکیه گاه داشته باشد.

ایمپلنت دندان

تعیین سطح
چندین مرحله درگیر است. پس از برداشتن دندان و تشخیص جراح دهان و دندان که فرد کاندید مناسبی برای ایمپلنت است، قرار ملاقات تعیین می شود. بیمار در مورد قرار ملاقات ها، هزینه ها و تعهدات زمانی مطلع خواهد شد. پس از امضای رضایت نامه، مرحله بعدی قرار دادن پیچ و سیلندر ایمپلنت دندانی است. قبل از قرار ملاقات، جراح دهان ممکن است داروهایی از جمله آنتی بیوتیک ها را برای بیمار تجویز کند تا قبل و بعد از عمل استفاده کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  خواص لبو برای سرماخوردگی🤒

جراح دهان قبل از بریدن لثه ناحیه را بی حس می کند تا استخوان نمایان شود. قبل از کاشت استخوان درون استخوان، سوراخی در استخوان ایجاد می‌شود. سپس لثه بسته شود تا پست ایمپلنت را بپوشاند. پس از جراحی، بیمار باید منتظر ناراحتی، تورم، خونریزی و کبودی باشد. جراح دستورالعمل هایی را برای بهداشت دهان و دندان و مراقبت های پس از آن در طول دوره بهبودی ارائه می دهد. ممکن است داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک تجویز شود و بیمار در چند روز اول به خوردن غذاهای نرم تشویق شود.

پس از قرار دادن پیچ و سیلندر، جراح ممکن است از بیمار بخواهد تا چند هفته قبل از مرحله بعدی عمل صبر کند. این امر باعث می شود که استخوان در اطراف ایمپلنت دندان رشد کند، به این معنی که برای همیشه توسط بدن پذیرفته می شود. این فرآیند به ایجاد یک پایه محکم برای دندان جدید کمک می کند. در این دوره، بیمار به طور معمول غذا می‌خورد، می‌نوشد و صحبت می‌کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  معرفی بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه + طرزاستفاده

پس از انجام فرآیند، بیمار برای قرار دادن اباتمنت روی ایمپلنت نزد جراح باز می گردد. جراح ابتدا باید لثه را قبل از چسباندن اباتمنت که بالای لثه کشیده شده و دندان مصنوعی را نگه می دارد، دوباره باز کند. پس از این مرحله تاج، بریج یا پروتز دندان جایگزین دندان از دست رفته می شود. گاهی اوقات، اباتمنت در طول جراحی اولیه به پست ایمپلنت متصل می شود. در چنین حالتی نیازی به روش دوم نخواهد بود.

مراقبت مناسب
تمیز کردن منظم و موثر ایمپلنت از التهاب جلوگیری می کند. خمیر دندان سیلیسی به کاهش باکتری ها کمک می کند. ناحیه اباتمنت باید تمیز نگه داشته شود که به کاهش التهاب و افزایش شانس موفقیت ایمپلنت کمک می کند. نظافت حرفه ای نیز مهم است.

با جراح دهان خود تماس بگیرید
ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای بریج و دندان مصنوعی است. کاشت ایمپلنت اندوستال چندین ماه طول می کشد و به یک یا دو عمل جراحی نیاز دارد. این یک نوع ایمپلنت توصیه شده است که می تواند به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت اندوستال با جراح دهان خود صحبت کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  خواص عرق یونجه

منبع : https://www.claraandiriousdds.com/what-are-endosteal-dental-implants

لینک های مرتبط :

https://drsojodi.com/Dental-implants-cos

الماس تراشکاری

Check Also

راهنمای جامع خرید جرثقیل سقفی

راهنمای جامع خرید جرثقیل سقفی: مقایسه انواع و کاربردها

جرثقیل سقفی، ابزاری قدرتمند و پرکاربرد در صنایع مختلف است که برای بلند کردن، جابه‌جا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner