فیلترهای سرامیکی ریخته گری

باید نیازهای اقتصادی اساتید را برطرف کنیم/ضرورت مشارکت اساتید در راه‌اندازی دانش بنیان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه باید نیازهای اقتصادی اساتید و پرسنل را برطرف کنیم، گفت: اساتید و حتی کارشناسان دانشگاه باید در راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان مشارکت کنند تا با خلق ثروت علمی، دانشگاه در شرایط اقتصادی دچار تلاطم نشود.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا پازوکی در نخستین جلسه هیئت رئیسه و اعضای هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۱۴۰۱ به تشریح دغدغه‌های مهم اساتید و همکاران دانشگاه از جمله ارتقای معیشت پرسنل دانشگاه پرداخت و گفت: همانطور که در این شرایط می‌توان تحریم‌ها را کنار زد، باید بتوان در شرایط سخت اقتصادی نیازهای اساتید و پرسنل دانشگاه را نیز برطرف کرد، بر این اساس یکی از مولفه‌ها در این حوزه راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان برای درآمدزایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: برنامه استراتژی دانشگاه در سال ۱۴۰۰ در ۷ راهبرد تدوین شده است که تبیین دانشگاه نسل نو و پیش به سوی یک دانشگاه کارآفرین در راستای ارتباط بیشتر با صنعت یکی از مهمترین راهبردها است تا نیازهای بازار سلامت برطرف شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مزیت لامپ‌های LED چیست؟

پازوکی تصریح کرد: دومین راهبرد در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی است تا این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌ها از این منظر متمایز شود. همچنین استراتژی دانشگاه در زمینه ارتقای حوزه‌های فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی نیز تعیین شده است که براین اساس نخستین ph.d هوش مصنوعی از پتانسیل‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

پازوکی تصریح کرد: بحث هوش مصنوعی آن چنان جایگاه ویژه‌ای دارد که امروزه رقابت اصلی آمریکا و چین نیز بر سر هوش مصنوعی است. امروزه شاهد هستیم دانشگاه سائوپائولو برزیل درآمدی ۲ تا ۳ میلیارد دلاری در سال دارد. بنابراین این دانشگاه نیز باید به این سمت پیش رود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به تقویت شبکه‌های بهداشت با محوریت حمایت از سیاست‌های جمعیتی به عنوان راهبرد نهایی برنامه استراتژی دانشگاه گفت: شبکه‌ها و کارشناسان دانشگاه نیز باید در راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان مشارکت کنند.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner