فیلترهای سرامیکی ریخته گری

بررسی علت ریزش قیمت بیت کوین در روز گذشته؛ بیشتر از ۱۶۰ میلیون دلار معامله لیکویید شد!

با ریزش قیمت بیت کوین در روز قبل، این ارز دیجیتال از بالای مرز ۶۴٬۰۰۰ دلار به محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار رسید. این اتفاق باعث شد بسیاری از آلت کوین‌ها با اصلاح حدوداً ۱۰ درصدی مواجه شوند و بیشتر از ۱۶۰ میلیون دلار معامله لیکویید شود.

خلاصه خبر

  • قیمت بیت کوین در روز قبل از بالای مرز ۶۴٬۰۰۰ دلار به محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار رسید.
  • به نظر می‌رسد این اتفاق به خاطر عواملی مثل فروش ۱ میلیارد دلار BTC توسط نهنگ‌ها و تقویت دلار رخ داده است.

به گزارش کوین دسک، بیت کوین

BTC:


بیشتر از ۳ درصد از ارزش خود را از دست داده‌ است. ریزش بیت کوین باعث شد آلت کوین‌هایی مثل اتریوم، کاردانو و BNB هم کاهش یابند. قیمت سولانا هم با سقوطی ۷ درصدی به محدوده ۱۲۰ دلار نزدیک شده‌ و میم کوین‌های دوج‌ کوین و شیبا اینو حدود ۵ درصد کاهش یافته‌اند.

ریزش قیمت بیت کوین در ۴ تیر ۱۴۰۳ریزش قیمت بیت کوین در ۴ تیر ۱۴۰۳
کاهش قیمت بیت کوین در ۴ تیر ۱۴۰۳

این اتفاق باعث شده‌ است بیشتر از ۱۶۰ میلیون دلار معامله در بازار مشتقات لیکویید شود. ۱۵۴ میلیون دلار از این معاملات هم لانگ یا خرید بوده است.

داده‌های مربوط به معاملات لیکوییدشده بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشتهداده‌های مربوط به معاملات لیکوییدشده بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته
داده‌های مربوط به معاملات لیکوییدشده بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته

برخی از تحلیلگران باور دارند علت ریزش قیمت بیت کوین فشار فروش سنگین ماینرها و واکنش منفی بازار به انتقال مقدار قابل‌توجهی BTC توسط دولت آلمان بوده است. شرکت QCP Capital اعلام کرده است:

با توجه به افزایش قیمت سر به سر ماینرها پس از هاوینگ، آن‌ها تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند. ذخایر بیت کوین ماینرها به پایین‌ترین سطح خود طی ۱۴ سال گذشته رسیده و کل ذخایر آن‌ها نسبت به ابتدای سال به اندازه ۵۰٬۰۰۰ واحد کاهش یافته است. فعالان بازار علاوه بر این با ظهور یک منبع فشار فروش بزرگ و جدید، ترسیده‌اند. گفته می‌شود دولت آلمان حدود ۳٬۰۰۰ بیت کوین را در چند روز گذشته فروخته و قصد دارد ۴۷٬۰۰۰ بیت کوین دیگر را هم بفروشد.

به طور کلی نهنگ‌ها تنها در دو هفته اول ژوئن (خرداد)، بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین فروخته‌اند. گفتنی است که آلمان در سال ۲۰۱۳ تقریباً ۵۰٬۰۰۰ بیت کوین را از یک سایت دزدی ضبط کرده بود. این کشور هفته گذشته ده‌ها میلیون دلار BTC را به صرافی‌هایی مانند کوین‌بیس و کراکن منتقل کرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تولید ماهانه جوجه یکروزه به ۱۴۰ میلیون قطعه رسید-تایمز

ریزش قیمت بیت کوین در روز دوشنبه، یکی از بدترین هفته‌های BTC در سال جاری را رقم زد. در هر صورت به نظر می‌رسد این اتفاق به طور کلی به خاطر فروش ۱ میلیارد دلاری نهنگ‌ها، تقویت دلار و عملکرد قوی سهام شرکت‌های بخش فناوری بورس آمریکا رخ داده است.

علاوه بر این صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین هم در هفته گذشته با خالص جریان خروج سرمایه زیادی (بیش از ۱ میلیارد دلار) مواجه شدند.

جریان ورود و خروج سرمایه از ETFهای اسپات بیت کوینجریان ورود و خروج سرمایه از ETFهای اسپات بیت کوین
جریان ورود و خروج سرمایه از ETFهای اسپات بیت کوین




Source link

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل فچ ای‌آی؛ رشد ۷۵ درصدی FET تا کجا ادامه دارد؟

قیمت فچ ای‌آی در ماه قبل حدود ۷۵ درصد افزایش یافت و بسیاری از تحلیلگران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner