فیلترهای سرامیکی ریخته گری

برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران تدوین شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تدوین برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران در قالب ۱۵۸ برنامه اقدام در حوزه‌هایی از قبیل ابنیه فنی و بزرگراهی، شریان‌های حیاتی، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، پل‌ها، گودهای رهاشده، ساختمان‌های ناایمن، بازارها، معابر، مترو و پایانه‌ها خبرداد.

به گزارش ایسنا، علی نصیری در نشست «بررسی ایمنی کالبدی کلانشهر تهران با تأکید بر ایمنی گودها، پل‌ها، ساختمان‌ها و فضاهای زیرسطحی» که از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی برگزار شد، بر ضرورت نگاه ویژه به موضوع پیشگیری و کاهش خطر تاکید کرد و گفت:‌ سیل، زلزله، طوفان، فرونشست، فروریزش زمین، تغییر اقلیم، تهدیدات بیولوژیک، فروریزش ساختمانی، مواد خطرناک، آتش‌سوزی و تجمعات انبوه از مهم‌ترین مخاطرات شناسایی‌شده در تهران هستند.

 نصیری گفت: بر اساس شاخص ایمنی شهری،  تهران در رده ۳۲۰ قرار گرفته است و این موضوع قابل بررسی است. متأسفانه در دهه‌های طولانی با بی‌توجهی به پرداخت سهم نگهداری زیرساخت‌های شهری، بر بار ریسک در شهر تهران افزوده شده و در کنار احداث شبکه‌ها،  پل‌ها و ابنیه‌های جدید، هزینه‌ کافی برای نگهداری وضع موجود نشده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اختلافات ملکی و خانوادگی و قتل ۶ نفر در دلفان/ دستگیری قاتلکمتر از ۱ ساعت

وی در ادامه به شناسایی و اولویت‌بندی مخاطرات در کلانشهر تهران پرداخت و گفت: ۱۱۹ ساختمان ناایمن در برابر حریق توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شناسایی شده است.

نصیری در ادامه با اشاره به اسناد قانونی فرادست در زمینه پیشگیری شامل سیاست‌های کلی نظام در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه، قوانین شهرداری و نظام مهندسی و کنترل ساختمان و قانون مدیریت بحران کشور گفت: برنامه ایمنی کالبدی شهر تهران در قالب ۱۵۸ اقدام و ۲۵ خط تلاش در حوزه‌هایی از قبیل ابنیه فنی و بزرگراهی، شریان‌های حیاتی، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، پل‌ها، گودهای رهاشده، ساختمان‌های ناایمن، بازارها، معابر، مترو و پایانه‌ها تدوین شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهداف و راهبردهای برنامه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران، گفت: ارتقای ایمنی کالبدی شهر تهران و کاهش آسیب‌پذیری در حوزه‌های ابنیه، بافت شهری و شریان‌های حیاتی،  ایجاد وحدت رویه در مدیریت ایمنی کالبدی شهر تهران در قالب ساختار نظام‌مند با تأکید بر تعیین و تفکیک مسئولیت‌ها،  بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند در جهت ارتقاء ایمنی کلانشهر تهران،  برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای فرآیندهای کاهش خطر و ارتقای ایمنی و ارتقای آگاهی عمومی و ترغیب مشارکت اجتماعی در حوزه ایمنی کالبدی از جمله اهداف این برنامه است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  گزارش تصویری؛ بهارِ باغ ایرانی

وی در پایان ضمن تشریح اقدامات صورت‌گرفته در قالب قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران از قبیل آغاز به کار تیم‌های ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه شهر تهران،  ارزیابی وضعیت محدوده ناپایدار شهری و تعیین تکلیف گودهای رها شده، بر اهمیت و ضرورت توجه به سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) تأکید کرد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner