فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تاثیر آزمون‌های نهایی در کنکور در راستای عدالت آموزشی است-تایمز


سید مقداد حسینی معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی دو هدف کیفیت بخشی به مسئله آموزش و نزدیک شدن به عدالت آموزشی را دنبال می‌کند. بحث آزمون‌های نهایی و تاثیر آنها در کنکور در راستای همین عدالت آموزشی است. اگر برای تحقق عدالت آموزشی مسئله آموزش را به آزمون سراسری گره بزنیم، سخت می‌توانیم همه ساحت‌های تربیتی را برای دانش‌آموزان محقق کنیم و همه محتوا‌های آموزشی را دارای اولویت شماریم.

وی افزود: یکی از راه‌های اجرای عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به آموزش، خوب اجرایی شدن همین مصوبه است؛ آموزش و پرورش کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهد، اما آموزش و پرورش در سال چندین کنکور برگزار می‌کند.

سخنگوی ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اجرای این مصوبه به معنای تمرکز بر دروس خاص نیست، اتفاقا در این مصوبه تمرکز بر کتب درسی  و نه فقط روش تست‌زنی، تکنیک و برخورداری از هزینه بالای کلاس‌های آمادگی کنکور است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - چهار نکته کلیدی برای تربیت کودک

وی ادامه داد: در حال حاضر دانش‌آموزانی از روستا‌ها و مناطق محروم کشور هم می‌توانند با تسلّط بر کتاب‌های درسی و تمرکز بر آزمون‌های نهایی خود به دانشگاه‌های برتر دست پیدا کنند و این به نوعی یکی از راه‌های حمایت به استعداد‌های برتر در کشور است.

حسینی گفت: همچنین باید جلوی استرس‌ها و فشار‌هایی که توسط افرادی از روی ناآگاهی یا غرض‌ورزی سعی می‌شود در ذهن خانواده‌ها شبهه ایجاد کند که تخلف و تقلب صورت می‌گیرد، گرفته شود.

وی ادامه داد: اما باید بدانیم این‌طور نیست که رسیدن به این هدف کار یک شخص و یک مجموعه باشد بلکه کار کل کشور است، کل کشور باید با توجه، تمرکز و همدلی کمک کنند، از سازمان سنجش تا وزارت آموزش و پرورش تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس و دولت همه باید کمک کنند.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: از صبح در حال بازدید از مدارس بودیم و چیزی که مشاهده شد، امتحانات در نهایت صحت و سلامت در حال انجام است و امیدواریم در همه جای کشور امتحانات نهایی همین‌گونه انجام شود تا همه دانش‌آموزان بتوانند استعداد‌های خود را در این عدالت ایجاد شده شکوفا کنند و آینده‌ساز باشند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی رفت


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner