فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تاثیر اشعه موبایل بر تومور مغزی

مهدی محمودخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تومورهای مغز و ستون فقرات به شدت زندگی بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در برخی تومورها، بیمار از کار افتاده می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه زندگی در دنیای مدرن باعث استرس در افراد جامعه می‌شود، میزان شیوع تومورهای مغزی و ستون فقرات افزایش پیدا کرده است. همچنین پیشرفت روش‌های تشخیصی، منجر شده تومورها در مراحل اولیه تشخیص داده شود و تعداد بیماران نسبت به گذشته، افزایش پیدا کند.

وی در خصوص علائم تومورهای مغز و ستون فقرات گفت: سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف اندام‌ها و در مراحل پیشرفته‌تر فلج اندام‌ها، اختلال در راه رفتن و بی‌اختیاری ادرار و مدفوع از علائم تومورهای مغزی است و ضعف اندام‌ها، اختلال حسی و اختلال در راه رفتن، علائم تومورهای نخاعی است.

متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات با بیان اینکه راه تشخیص این بیماری تصویربرداری MRI است، مطرح کرد: پایه ژنتیکی قوی در ایجاد تومورهای مغز و ستون فقرات مؤثر است، اما عوامل محیطی مانند رعایت استانداردهای تغذیه، استفاده کم‌تر از ظروف یک‌بار مصرف، استفاده از مواد ارگانیک، دوری از اشعه‌های مضر مانند نور آفتاب و دوری از اشعه حاصل از موبایل نیز در این بیماری کم‌تأثیر نیست. براساس تحقیقات و آزمایشات، استفاده افراطی از تلفن همراه در ایجاد تومور ناحیه سی پی‌انگل یا همان ناحیه پلی مخچه‌ای مؤثر است و دوری از استرس، می‌تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نوآوری محققان کشور برای افزایش زنده‌مانی باکتری‌هایپروبیوتیک در محصولات فراسودمند

محمودخانی، در خصوص درمان تومور مغز و ستون فقرات گفت: درمان این بیماری بسته به نوع و محل تومور است که به صورت جراحی جهت برداشتن کل ضایعه یا به صورت نمونه‌برداری جهت درمان‌های دیگر است.

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner