فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا (۱۵ خرداد ۱۴۰۳)

بیت کوین و آلت کوین‌ها در عبور از مقاومت‌های پیش روی خود به مشکل خورده‌اند و ممکن است روند صعودی‌شان را از دست بدهند.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • شکسته شدن مقاومت خط روند نزولی BTC نشان می‌دهد که فشار خرید این ارز دیجیتال افزایش یافته است.
  • بعد از چند روز معامله در یک رنج کوچک، BNB رشد کرد و نشان داد که فشار خرید زیادی دارد.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین
BTC


بعد از رسیدن به یک حمایت مهم رشد کرد و همچنان در تلاش است تا وارد کانال ۷۰٬۰۰۰ دلار شود. چند تحلیلگر مطرح بر این باورند که فاز تثبیت BTC به صورت صعودی به پایان می‌رسد و این ارز دیجیتال می‌تواند اوج قیمتی جدیدی را به ثبت برساند.

پیتر برنت (Peter Brandt)، معامله‌گر باتجربه بازارهای مالی، اعلام کرد که تاریخ نشان داده‌ است هاوینگ بیت کوین در میانه چرخه صعودی آن انجام می‌شود. در سال ۲۰۲۰، بازار صعودی بیت کوین ۱۶ ماه قبل از هاوینگ آن شروع شده‌ بود و ۱۸ ماه پس از این رویداد به اوج خود رسیده‌ بود. اگر تاریخ دوباره تکرار شود، طبق گفته‌های برنت اوج جدید BTC در محدوده ۱۳۰٬۰۰۰ دلار تا ۱۵۰٬۰۰۰ دلار قرار می‌گیرد.

در ادامه با بررسی تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین و ۳ آلت کوین دیگر تلاش کرده‌ایم روند کوتاه‌مدت آن‌ها را بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

حتی پس از چند روند اصلاحی، قیمت بیت کوین کاهش نیافت و به زیر خط حمایت الگوی مثلث خود نرسید. این امر می‌تواند فشار خرید جدیدی را وارد بازار ارزهای دیجیتال کند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوینتحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

شکسته شدن مقاومت خط روند نزولی و بسته شدن کندل روزانه BTC در بالای آن نشان می‌دهد که فشار خرید این ارز دیجیتال افزایش یافته است. در این صورت بیت کوین می‌تواند خود را مقاومت سربار ۷۳٬۷۷۷ دلار برساند. BTC با عبور از این مقاومت هم می‌تواند به سمت کانال ۸۰٬۰۰۰ دلاری حرکند کند.

کاهش قیمت بیت کوین تا پایین خط روند صعودی موجود در نمودار روزانه آن، نشان می‌دهد که روند این ارز دیجیتال نزولی شده‌ است. در این صورت BTC ممکن است دوباره به حمایت مهم ۵۹٬۶۰۰ دلار برسد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتریوم
ETH


در چند روز گذشته در بالای محدوده ۳٬۷۳۰ دلار قرار داشته است. این امر نشان می‌دهد که ETH در تلاش است این سطح را به یک حمایت تبدیل کند.

نمودار روزانه قیمت اتریومنمودار روزانه قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳٬۶۱۹ دلار) و شاخص RSI نشان می‌دهد که فشار خرید اتریوم بیشتر از فشار فروش آن است. این ارز دیجیتال در ادامه احتمالاً سعی خواهد کرد مقاومت جزئی ۳٬۹۷۷ دلار را پشت سر بگذارد و مقاومت سربار ۴٬۱۰۰ دلار را به چالش بکشد.

برعکس اگر قیمت اتریوم کاهش یابد و به پایین‌ محدوده ۳٬۷۳۰ دلار برسد، نشان می‌دهد که فشار فروش آن افزایش یافته است. فشار فروش این ارز دیجیتال احتمالاً با رسیدن قیمت آن به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳٬۶۱۹ دلار) افزایش می‌یابد. سپس ETH ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود (موج قرمز رنگ، ۳٬۲۸۲ دلار) سقوط کند.

تحلیل تکنیکال قیمت BNB

بعد از چند روز معامله در یک رنج کوچک، BNB
BNB


رشد کرد و نشان داد که فشار خرید زیادی دارد.

نمودار روزانه قیمت BNBنمودار روزانه قیمت BNB
نمودار روزانه قیمت BNB

شکسته‌ شدن‌ مقاومت خط روند نزولی موجود در نمودار روزانه BNB و بسته‌ شدن‌ کندل آن در بالای مقاومت ۶۳۵ دلار، الگوی مثلث صعودی را تکمیل می‌کند. این امر می‌تواند بخش بعدی روند صعودی BNB را شروع کند و قیمت آن را به ۶۹۲ دلار برساند. این سطح احتمالاً به عنوان یک مانع قابل‌توجه عمل می‌کند اما اگر BNB بتواند از آن عبور کند، در ادامه ممکن است به هدف الگوی خود در سطح ۷۷۵ دلار برسد.

این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت در صورتی باطل می‌شود که قیمت BNB بعد از رسیدن‌ به مقاومت سربار خود کاهش یابد و به پایین‌ خط روند صعودی مذکور برسد. چنین حرکتی، الگوی مثلث صعودی را باطل می‌کند و قیمت BNB را به محدوده ۵۳۶ دلار می‌رساند.

تحلیل تکنیکال قیمت سولانا

نبرد سختی بین فروشندگان و خریداران سولانا
SOL


در نزدیکی سطح ۱۶۲ دلار به وجود آمده است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوینتحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت سولانا

اگر فشار خرید سولانا ادامه داشته باشد و قیمت آن به پایین ۱۶۲ دلار برسد، SOL ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود (موج قرمز رنگ، ۱۵۳ دلار) کاهش یابد. این سطح ممکن است به عنوان یک حمایت جزئی عمل کند، اما احتمالاً شکسته‌ خواهد شد. در این صورت قیمت سولانا ممکن است تا محدوده ۱۴۰ دلار سقوط کند.

اگر SOL بخواهد از روند نزولی‌اش جلوگیری کند، باید به سرعت قیمت خود را به بالای محدوده ۱۷۴ دلار برساند. در این صورت، سولانا می‌تواند تا سطح ۱۸۹ دلار و یا حتی ۲۰۵ دلار رشد کند. با این حال SOL ممکن است در رسیدن‌ به مقاومت ۲۰۵ دلار با مشکل مواجه‌ شود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  قیمت طلای جهانی کاهش یافت
الماس تراشکاری

Check Also

کد تپ سواپ امروز ۲۷ شهریور + کد همه ویدئوهای TapSwap

How else Can You Earn On crypto? بدون کد Buy REAL ESTATE With Only $100 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner