فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تحلیل سولانا؛ حرکت صعودی SOL تا کجا ادامه دارد؟

قیمت سولانا که به دلیل ترس از رکود اقتصادی آمریکا و آشفتگی بازارهای مالی ژاپن با ریزش شدیدی مواجه شده بود؛ در دو روز گذشته با یک حرکت صعودی قابل‌توجه به سطح ۱۵۰ دلار بازگشت.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • رشد قیمت سولانا و سایر ارزهای دیجیتال ناشی از داده‌های مثبت بخش خدمات در ایالات متحده و بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه سپتامبر فدرال رزرو بوده است.
  • اگر رشد قیمت سولانا ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد به هدف ۱۸۸.۵ دلاری در ماه سپتامبر دست پیدا می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت سولانا

SOL:


پس از ریزش شدیدِ ۵ اوت (۱۵ مرداد) که از آن با عنوان دوشنبه سیاه یاد می‌کنند، مقدار قابل توجهی از سقوطش را جبران کرده است. امروز هم سولانا با رشدی حدوداً ۳۵ درصدی در ۲ روز گذشته به ۱۵۲ دلار رسیده است.

رشد سولانا با رشد سراسر بازار کریپتو و بازار سهام همراه بوده است. این رشد قیمت‌ها ناشی از داده‌های مثبت بخش خدمات در ایالات متحده و بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه سپتامبر فدرال رزرو بوده است.

کاهش ترس از وقوع رکود در ایالات متحده

آخرین داده‌های منتشرشده در ۵ اوت (۱۵ مرداد) نشان می‌دهد که بخش خدمات ایالات متحده در ماه جولای (تیر) گسترش یافته و از شدیدترین کاهش خود در چهار سال گذشته در ماه قبل بهبود یافته است. این رشد نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی را بهبود بخشیده و باعث شده است ارزهای دیجیتالی مانند سولانا رشد کنند.

به عبارت دقیق‌تر شاخص ISM به میزان ۲.۶ واحد افزایش یافته و به ۵۱.۴ رسیده است. این مقدار از پیش‌بینی‌ تحلیلگران بیشتر بوده‌ است. شایان ذکر است که وقتی شاخص ISM از محدوده ۵۰ عبور می‌کند، نشان‌دهنده رشد است.

شاخص بخش خدمات ISMشاخص بخش خدمات ISM
شاخص ISM

شایان ذکر است که در تاریخ ۲ اوت (۱۲ مرداد) داده‌های بازار کار آمریکا نشان دادند نرخ بیکاری این کشور به ۴.۳ درصد رسیده‌ است. این مقدار بیشترین رکورد شاخص مذکور در ۳ سال گذشته محسوب می‌شد و نشان می‌داد رشد بخش اشتغال به طور قابل‌توجهی کند شده‌ است.

انتشار این گزارش‌ها احتمال کاهش شدید نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ را بیشتر کرده است. داده‌های گروه CME نشان می‌دهد انتظارات برای کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر (شهریور) به ۸۰.۵۰ درصد رسیده‌ است. این انتظارات در ماه قبل ۵.۵ درصد بود.

پیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ بهره در جلسه بعدی فدرال رزروپیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ بهره در جلسه بعدی فدرال رزرو
پیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ بهره در جلسه بعدی فدرال رزرو

چارلز ادواردز (Charles Edwards) بنیان‌گذار شرکت کاپریول اینوستمنت (Capriole Investment) معتقد است:

شباهت‌های ترسناکی با ابتدای سال ۲۰۲۰ وجود دارد. بازار سهام بیش از اندازه ارزش‌گذاری شده است، احتمال وقوع رکود بیشتر شده، بیکاری افزایش پیدا کرده، اصلاحات همبسته و عمیق در بازارهای جهانی بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: 

فدرال رزرو بالاخره نرخ بهره را کاهش داده‌ و حتی ممکن است به افزایش نقدینگی برپردازد. اما چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ تا آن لحظه باید انتظار داشت که تمام بازارها با هم همبستگی داشته باشند.

تحلیل سولانا

طبق تحلیل سولانا در ۵ اوت (۱۵ مرداد) شاخص RSI در نمودار روزانه SOL به محدوده ۳۱.۷۸ سقوط کرد. این مقدار تقریباً ۱ واحد از آستانه اشباع فروش (عدد ۳۰) بیشتر است. به عنوان یک قاعده کلی با رسیدن‌ RSI به عدد ۳۰ یا کم‌تر از آن، انتظار می‌رود قیمت ارزهای دیجیتال تثبیت‌ شده‌‌ یا رشد کند.

برای مثال سولانا در ماه ژوئن (خرداد) پس از رسیدنِ‌ اندیکاتور RSI به نزدیکی عدد ۳۰، ۵۱.۵ درصد رشد کرد. با توجه به احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده، معامله‌گران انتظار دارند سولانا در هفته‌های آینده هم با رشد جدیدی روبه‌رو شود.

نمودار روزانه قیمت سولانانمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

اگر فشار خرید سولانا ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد به هدف ۱۸۸.۵ دلاری در ماه سپتامبر (شهریور) دست پیدا کند. تحلیل سولانا نشان می‌دهد که این قیمت بالاترین رکورد SOL در ماه‌های مه (اردیبهشت) و جولای (تیر) محسوب می‌شود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  خبری خوش برای کسب و کارهای اینترنتی
الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner