فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۹ تیر ۱۴۰۲)

با توجه به افزایش جریان جدید ورود سرمایه ETFهای بیت کوین، برخی از معامله‌گران باور دارند که اصلاح اخیر آن یک فرصت خرید جدید است.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • اگر فشار خرید باعث شود کندل بیت کوین بالاتر از ۶۲٬۵۰۰ دلار بسته شود، رالی آن به سمت ۶۴٬۶۰۲ دلار شروع می‌شود. اما در صورت از دست رفتن حمایت ۶۰٬۰۰۰ دلاری، بیت کوین می‌تواند تا ۵۶٬۵۵۲ دلار سقوط کند.
  • اتریوم در حرکت‌های صعودی با فشار فروش زیادی مواجه شده است اما اگر بتواند از میانگین‌های متحرک خود بالاتر برود، هدف بعدی آن در ۳٬۷۳۰ دلار قرار خواهد داشت.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین در یک محدوده نوسانی بزرگ در حال رنج زدن‌ است و معامله‌گران قصد دارند آن را بالای سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار حفظ کنند. این موضوع سیگنال مثبتی برای بیت کوین است زیرا نشان می‌دهد معامله‌گران منتظر کاهش قیمت آن به سطح ۵۶٬۵۵۲ دلار نیستند. داده‌های فارساید اینوسترز (Farside investors) نشان می‌دهد ETFهای اسپات بیت کوین در ۳ روز گذشته با جریان مثبت ورود سرمایه همراه بوده‌اند.

گزارش شرکت سنتیمنت هم نشان می‌دهد رفتار نوسانی قیمت در چند ماه گذشته و ناتوانی بیت کوین در ثبت اوج قیمت جدید (ATH) باعث شده است احساسات صعودی معامله‌گران کاهش پیدا کند. با این حال این شرکت اظهار داشت کم‌تر شدن احساس سرخوشی در بین معامله‌گران می‌تواند سیگنالی از کف قیمت باشد.

برخی از تحلیلگران علاوه بر بیت کوین به اتریوم هم خوش‌بین هستند. مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیت‌وایز (Bitwise)، اذعان داشت که ETFهای اتریوم قابلیت این را دارند که در ۱۸ ماه بعد از راه‌اندازی خود تا ۱۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند.

در ادامه با بررسی تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم و ۳ آلت کوین دیگر سعی می‌کنیم روند آن‌ها در کوتاه‌مدت را بررسی کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

فشار خرید معامله‌گران فعلا نتوانسته است قیمت بیت کوین

BTC:


را به بالای ۶۲٬۵۰۰ دلار برساند. اما خبر خوب این است که همین فشار خرید مانع از بسته‌ شدن‌ کندل BTC در زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار شده‌ است.

تحلیل قیمت بیت کوینتحلیل قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

اگر فشار خرید باعث شود قیمت بیت کوین به بالای ۶۲٬۵۰۰ دلار برسد، رالی آن به سمت ۶۴٬۶۰۲ دلار شروع می‌شود. این سطح می‌تواند با فشار فروش زیادی روبه‌رو شود زیرا غلبه کردن بر آن می‌تواند مسیر قیمت به سمت ۷۰٬۰۰۰ دلار را باز کند.

در طرف مقابل اگر کندل BTC زیر محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار بسته‌ شود، بیت کوین می‌تواند تا حمایت حیاتی ۵۶٬۵۵۲ دلار سقوط کند. این حمایت اهمیت زیادی دارد زیرا در صورت از دست رفتن آن، بیت کوین ممکن است تا محدوده ۵۰٬۰۰۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت اتریوم

رالی‌های مقطعی قیمت اتریوم

ETH:


در نزدیکی میانگین‌های متحرک آن متوقف شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش اتریوم در سطوح بالاتر بسیار زیاد است.

تحلیل قیمت بیت کوینتحلیل قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت اتریوم

اگر قیمت اتریوم به سمت سطوح پایین‌تر حرکت کند، نشان‌دهنده این موضوع خواهد بود که احساسات منفی همچنان غالب است و معامله‌گران در رالی‌ها به فروش خود ادامه می‌دهند. در این صورت تلاش‌ها برای بستن کندل ETH در پایین سطح ۳٬۲۰۰ دلار و به چالش کشیدن حمایت حیاتی ۳٬۰۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.

در طرف مقابل اگر قیمت اتریوم به بالای میانگین‌های متحرک آن برسد، سیگنالی صعودی آن صادر می‌شود. ‌در این صورت اتریوم ممکن است به سمت هدف ۳٬۷۳۰ دلار حرکت کند. اگر اتریوم نتواند از سطح ۳٬۷۳۰ دلار عبور کند اما در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳٬۴۹۳ دلار) حمایت شود، احتمال شکست مقاومت سربار آن تقویت می‌شود.

تحلیل قیمت BNB

معامله‌گران قصد دارند حمایت ۵۶۰ دلار BNB را حفظ کنند اما حرکت صعودی آن در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۵۹۴ دلار) با فشار فروش زیادی مواجه می‌شود.

نمودار روزانه قیمت BNBنمودار روزانه قیمت BNB
نمودار روزانه قیمت BNB

اگر قیمت BNB

BNB:


کاهش یابد و به زیر سطح ۵۶۰ دلار برسد، سیگنالی از ادامه روند نزولی به سمت ۵۳۶ دلار صادر می‌شود. احتمالاً معامله‌گران در این سطح تلاش می‌کنند جلوی روند نزولی ETH را بگیرند اما اگر فشار فروش BNB بر فشار خرید آن غلبه کند، قیمت BNB میتواند تا ۴۹۵ دلار سقوط کند.

اگر معامله‌گران قصد دارند از کاهش قیمت BNB جلوگیری کنند، باید آن را بالای میانگین‌های متحرک نگه دارند. در این صورت راه صعود BNB به سمت ۶۳۵ دلار باز می‌شود. بسته‌ شدن‌ کندل BNB بالای این سطح نشانه‌ای از قدرت گرفتن‌‌ آن است.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا

SOL:


در ۲۷ ژوئن (۷ تیر) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۱۴۳ دلار) رسید و رشد کرد اما در سطوح بالا با فشار فروش جدیدی مواجه شد.

نمودار روزانه قیمت سولانانمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

صاف شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص RSI نشان می‌دهد عرضه و تقاضا به تعادل رسیده‌ است. اگر معامله‌گران بتوانند قیمت سولانا را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۱۵۶ دلار) برسانند، شرایط به نفع معامله‌گران صعودی تغییر پیدا می‌کند. در این صورت راه برای رشد قیمت SOL تا محدوده ۱۷۵ و ۱۸۹ دلار باز می‌شود.

اما در صورتی که قیمت سولانا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، کنترل شرایط برای فروشندگان سخت می‌شود. در این صورت احتمال کاهش قیمت سولانا تا سطح ۱۱۶ دلار وجود دارد. انتظار می‌رود این سطح با فشار خرید زیادی مواجه شود.

تحلیل قیمت ریپل

در روزهای اخیر معامله‌گران قصد داشتند قیمت ریپل

XRP:


را به زیر حمایت ۰.۴۶ دلار بکشانند اما فشار خرید مانع از انجام این کار شده است.

نمودار روزانه قیمت ریپلنمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

با این حال اگر ریپل به بالای میانگین‌های متحرک خود نرسد، ریسک سقوط آن افزایش پیدا می‌کند. اگر حمایت ۰.۴۶ دلاری از دست برود، ریپل می تواند تا حمایت بعدی خود در ۰.۴۱ دلار سقوط کند.

در طرف مقابل اگر قیمت ریپل از سطوح فعلی افزایش پیدا کند و به بالای میانگین‌های متحرک خود برسد، سیگنالی از آغاز رالی جدید به سمت مقاومت سربار ۰.۵۷ دلار صادر می‌شود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  عدم تعدیل تعرفه‌ها و فرسودگی ارتباطات کشور
الماس تراشکاری

Check Also

کد مورس همستر کامبت امروز ۱۸ شهریور + آموزش وارد کردن

فهرست عناوین Toggle کد مورس همستر ۱۸ شهریور کد مورس جدید همستر کامبت رأس ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner