فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تدابیر طب سنتی در کاهش اثرات سوء آلودگی هوا در بدن

ایسنا/قزوین یک متخصص طب سنتی گفت: پرهیز از پرخوری و درهم خوری، پرهیز از گرسنه ماندن طولانی، داشتن خواب کافی و به موقع، شست‌وشوی مرتب دهان و حلق توسط آب‌نمک کم‌شور ولرم به خصوص بعد از رسیدن به منزل، بوئیدن موادی نظیر گلاب، عرق بهارنارنج، سیب، به و برگ شمعدانی عطری از تدابیر آلودگی هواست.

آزاده زارعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خشکی پوست، خارش و سوزش مخاط راه‌های تنفسی و چشم، عطسه و آبریزش بینی، سردردهای ضربان‌دار، تحریک‌پذیری، زود خشمگین شدن، بی‌قراری و آشفتگی، افزایش ضربان قلب، کاهش حافظه و تمرکز، خُلق گرفته و افسردگی از اثرات آلودگی هوا بر بدن است.

وی خاطرنشان کرد: مغز و قلب و کبد اعضای رئیسه بدن هستند که هر سه عضو اصلی بدن از آلودگی هوا تأثیر می‌گیرند و دچار آشفتگی و کاهش نیرو می‌شوند و به‌دنبال آن اختلال عملکرد همه اعضا دیده می‌شود. حال این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توانیم اثر سوء این موارد را بر روی بدنمان کمتر کنیم؟

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  طرز تهیه دسر با شیر و نشاسته

این متخصص طب سنتی در خصوص تدابیر کاهش آلودگی هوا تشریح کرد: روزهای تعطیل و آخر هفته را در پارک‌ها و فضای سبز بگذرانید و در ساعات و روزهایی که درجه آلودگی هوا بالاست از رفت و آمد غیرضروری به خارج از منزل پرهیز کنید؛ پرهیز از مصرف سیگار و قلیان، دوری و از مصرف حشره‌کش‌ها و استفاده از تهویه مناسب در آشپزخانه از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.
 
وی اضافه کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری، پرهیز از گرسنه ماندن طولانی، داشتن خواب کافی و به موقع، شست‌وشوی مرتب دهان و حلق توسط آب‌نمک کم‌شور ولرم به خصوص بعد از رسیدن به منزل، بوئیدن موادی نظیر گلاب، عرق بهارنارنج، سیب، به و برگ شمعدانی عطری از تدابیر آلودگی هواست.

زارعی خاطرنشان کرد: برای پاک نگه داشتن هوای منزل چند راهکار وجود دارد، نخست می‌توانید داخل به یا سیب را خالی و با گلاب پر کنید و روی حرارت بگذارید. در راهکاری دیگر یک لیوان سرکه را در ۱۸-۲۰ لیوان آب ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. همچنین می‌توانید تعدادی سیر، پیاز و نارنج را از وسط برش داده و در جاهای مختلف منزل بگذارید، علاوه بر این موارد دود دادن مواد و گیاهان ضدعفونی کننده هوا مانند اسفند، کندر و پوست انار در زمان‌های کوتاه و به دفعات توصیه می‌شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - ریزش مو در زنان نشانه ابتلای آنها به این بیماریهاست

این متخصص طب سنتی در پایان گفت: پرهیز از خوردن غذای مانده، عدم استفاده چندباره از روغن حرارت‌دیده، پرهیز از استفاده عدسی، گوشت گاو یا شتر، قارچ، بادمجان، ماکارونی، لازانیا، غذاهای چرب و سنگین مثل کله پاچه و آش‌های سنگین، پرهیز از مصرف خوراکی‌های صنعتی و دارای مواد نگهدارنده مثل سوسیس و کالباس و انواع سس، تنقلات کارخانه‌ای به‌خصوص با طعم شور یا تند مانند پفک و چیپس از پرهیزات غذایی در زمان آلودگی هواست.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner