فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تدوین برنامه‌های سه سطحی برای تامین آب شرب شهر‌ها و روستا‌های کشور-تایمز


هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب کشور به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه در ابتدای سال بارش‌های خوبی را در سطح کشور داشیتم، اما با این وجود با برنامه ریزی که از مهر سال گذشته انجام شد، برای تمام شهر‌ها و روستا‌های کشور برنامه‌های تامین آب اضطراری تعریف شد.

او افزود: بعضی از استان‌های کشور بارش مناسبی را در سد‌ها نداشتند و در این استان‌ها و شهر‌ها نیز برنامه‌های تامین آب اضطراری در قالب حفر و تجهیز چاه ایجاد ایستگاه پمپاژ مخازن نیز اجرا شده است و هیچ نگرانی بابت تامین آب شرب و بهداشت شهر‌ها و روستا‌ها نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در خصوص استان خراسان رضوی و سد دوستی که موجودی مناسبی در هفته‌های گذشته نداشت گفت: برنامه تامین آب شرب کلانشهر مشهد هم از نظر تامین آب زائران و مجاورین حرم مطهر امام رضا(ع) یکی از اولویت‌های وزارت نیرو بود و برنامه‌های متعددی در قالب طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده و در حال اجرا است. در هفته‌های گذشته نیز به جهت بارش‌هایی که داشتیم، سد دوستی نیز وضعیت مناسبی پیدا کرده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  فروش خودروهای الکتریکی رکورد زد

امینی در پاسخ به اینکه چه میزان از موجودی سد‌ها قابل استفاده است گفت: بهره برداری از آب سد‌ها بستگی به حجمی که اصطلاحا مُرده نامیده می‌شود دارد. با توجه به تکنولوژی‌ها و روش‌های تصفیه آبی که داریم می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های سد‌ها استفاده کنیم مگر اینکه به رسوب و حجم مرده سد‌ها برسیم.

خبرنگار: امیرمحمد درویشی


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل پپه؛ آیا زمان رشد ۵۰ درصدی PEPE فرا رسیده است؟

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان