فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ترفند «برنده خوش‌شانس» هنوز قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که در پوشش تماس از رادیو و اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده بود، خبر داد و نسبت به این شیوه از کلاهبرداری هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با او تماس گرفته و خود را مجری رادیو معرفی کرده است. این فرد به ماموران گفت که صدای پشت زمینه فرد تماس گیرنده نیز بسیار شبیه به صدای استودیو بوده و همین موضوع باعث شده تا حرف این فرد مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی را باور کند.

وی با اشاره به اظهارات شاکی افزود: مجرم در ادامه با استفاده از ترفندهای خاصی از مالباخته خواست که برای دریافت جایزه خود کدهایی را که از طریق پیامک برایش ارسال شده را به او اعلام کند و متاسفانه شاکی هم با یک غفلت این کدها را در اختیار این فرد قرارداده و دقایقی بعد، متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  عامل پیاز خوراندن به کودک کار دستگیر شد

معظمی گودرزی با بیان اینکه ماموران برای شناسایی و دستگیری این فرد وارد عمل شدند، گفت: رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران متخصص پلیس فتای پایتخت قرار گرفت و سرانجام آنان پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهم را شناسایی کرده و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق غربی پایتخت دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد، گفت: متاسفانه کلاهبرداری با شیوه برنده خوش‌شانس همچنان برای عده‌ای دردسر ایجاد می‌کند و از این رو شهروندان باید هوشیار و آگاه باشند. امروز ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  کشف بیش از یک کیلو شیشه بدون صاحب در ترمینال جنوب-تایمز

به گفته معظمی گودرزی متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد و تحقیقات تکمیلی ماموران در این پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner