فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تلاش برای احیای دشت قزوین با کمک دانش‌بنیان‌ها

ایسنا/قزوین وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای احیای دشت قزوین اهتمام داریم و باید با ظرفیت دانش‌بنیان‌ها به این مهم دست یافت؛ لازم است از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کرده و در راستای تغییر و تحول دشت قزوین گام برداشت. 

سید جواد ساداتی‌نژاد پنجشنبه شب سوم شهریور ۱۴۰۱ در جریان سفر به قزوین در جمع تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی قزوین، اظهار کرد: انگور تاکستان، باغستان قزوین و پسته بوئین‌زهرا از ویژگی‌های بسیار ارزنده این استان محسوب می‌شود که برای حفظ آن‌ها تمهیدات بسیار خوبی در حوزه آب اتخاذ شده است. 

وی در ادامه بیان کرد: کشت سبزی و صیفی باید از قالب باز به گلخانه تغییر پیدا کند، بر همین اساس به ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه در کشور نیاز داریم که استان قزوین در این راستا ظرفیت خوبی دارد و با کمک اتاق بازرگانی می‌تواند پیشگام باشد. 

این مسئول عنوان کرد: منابع انسانی این استان بزرگترین ثروت قزوین است و در حوزه هوشمندسازی و دانش بنیان باید به‌کارگیری شود؛ کشاورزان قزوین بسیار عالمانه و حکیمانه مطالبات خودشان را مطرح می‌کنند که ثروت بزرگی در این استان شمرده می‌شود و باید از ظرفیت فکری آن‌ها استفاده کرد. 

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نقشه بزرگ روسیه برای تضعیف دلار آمریکا

وی ادامه داد: در راستای احیای دشت قزوین اهتمام داریم و باید با ظرفیت دانش‌بنیان‌ها به این مهم دست یافت؛ لازم است از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کرده و در راستای تغییر و تحول دشت قزوین گام برداشت.

وزیر جهاد کشاورزی بر پیشگیری و رصد هوشمند اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در قزوین با کمک رصد ماهواره‌ای و پایش اراضی کشاورزی می‌خواهیم در کشور نخستین استانی باشیم که اگر شخصی مصالحی روی زمین کشاورزی ریخت سریع رصد شده و جلوی آن گرفته شود. 

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم امورات حوزه تولید و تامین غذا باید به اتحادیه‌ها واگذار شوند، اما به گونه‌ای باشد که در حوزه گوشت یا مرغ با یک متولی به عنوان نماینده در این خصوص مذاکره کرد و اینطور نباشد که صدها اتحادیه پیش روی ما باشد.

ساداتی‌نژاد گفت: اتحادیه‌ها باید روی منافع بلند مدت تمرکز کنند و اینطور نباشد که به خاطر اهداف کوتاه مدت بی اعتمادی مردم را دامن بزنند، به عنوان مثال ما حاضریم صادرات دام زنده به اتحادیه واگذار شود، اما همانند تجربه گذشته منجر به آشفتگی بازار گوشت نشود. 

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  رکوردشکنی سفرهای مردم و شلوغ‌ترین جاده‌ها و استان‌هایکشور

وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولید ۲۳ درصدی برنج، ۳۰ درصدی جو، خرید تضمینی گندم و کاهش قیمت کود از به عنوان بهترین اقدامات دولت سیزدهم نام برد.

انتهای پیام 

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل سولانا امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل سولانا نشان می‌دهد که فروشندگان این ارز دیجیتال همچنان قدرت خود را حفظ کرده‌اند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner