فیلترهای سرامیکی ریخته گری

توافق ایران و قطر درباره استفاده از منابع ۶ میلیارد دلاری با سوئیفت و LC

به گزارش خبرگزاری تایمز، روسای‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول، موضوعات مربوط به توسعه همکاری‌های بانکی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک پس از انتقال ۶ میلیارد دلار به بانک‌های ایرانی در قطر را که محقق شده است بررسی و راهکارهای توسعه روابط با استفاده از این منابع را نیز مورد گفتگو و رایزنی قرار دادند.

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در این دیدار تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع ارزی آزاد شده ایران در قطر از طریق سوئیفت و با گشایش‌های LC قابل استفاده است لذا هم اکنون ارتباطات فنی بین بانک‌های قطری و ۶ بانک ایرانی در حال جریان است و بانک‌های عامل با برقراری این ارتباطات فنی، دستور پرداخت‌های لازم را ارسال و عملیاتی می‌کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان با اشاره به محورهای توافق قبلی ایران با قطر درباره نحوه استفاده از این منابع ارزی در ۶ بانک ایرانی در قطر، بر تسریع موضوع به منظور شروع پرداخت  در هفته آینده تاکید کرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است-تایمز

شیخ بندر بن‌محمد بن سعود آل ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر نیز در این دیدار تاکید کرد: قطر به کلیه تعهدات خود با ایران پایبند است و هیچ مانعی در توسعه روابط بانکی دو کشور وجود ندارد. 

رئیس‌کل بانک مرکزی قطر با اشاره به اقدامات اساسی و خوبی که طی روزهای گذشته درباره استفاده از منابع ارزی ایران در قطر انجام شده است گفت: شایعات مطرح شده در این باره طی یکی دو روز گذشته ارزش واقعی ندارد و بیشتر یک شوخی و بازی رسانه‌ای بود.

بر اساس این گزارش، فرزین در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول در مرکش با مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول و همچنین با جمعی از روسای‌کل بانک مرکزی کشورهای منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفتگو می‌کند.

اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ به طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲) در کشور مراکش برگزار می‌شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سفرهای مردم بیشتر شد اما نه به شمال!

این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

الماس تراشکاری

Check Also

کد مورس همستر کامبت امروز ۱۸ شهریور + آموزش وارد کردن

فهرست عناوین Toggle کد مورس همستر ۱۸ شهریور کد مورس جدید همستر کامبت رأس ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner