فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تکلیف شازده کوچولوهای امروز چیست؟

کارگردان نمایش «شازده کوچولو۲۰۲۳» با اشاره به نقش تعیین‌کننده سرمایه‌داری در دوران فعلی گفت: تکلیف شازده کوچولوهای امروز چیست؟

نیما گودرزی در گفتگو با ایسنا توضیحاتی درباره شیوه اجرایی این نمایش و استقبال تماشاگران تئاتر در شرایط فعلی ارایه کرد.

او که در این اجرا داستان «شازده کوچولو» و نمایشنامه «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو را ترکیب کرده است، در این باره توضیح داد: شازده کوچولو، شخصیتی است که مدام به کشف و شهود می‌پردازد و جهان روی زمین را متفاوت با سیاره خود می‌بیند. در نمایشنامه «کرگدن» هم وقتی شخصیت «برانژه» متوجه می‌شود باید انسان بماند و به کرگدن شدن تن نمی‌دهد، جامعه دیگر حرف او را درک نمی‌کند و این شخصیت تنها می‌شود. درواقع هر دو اینها رنج تنهایی را متحمل می‌شوند.

گودرزی اضافه کرد: نگاه اولیه‌ام برای ترکیب این دو متن، دیدن دو دختربچه مدرسه‌ای بود که کوله‌پشتی داشتند و بر کوله پشتی یکی ، عکس یک فضانورد دیده می‌شد و کوله‌پشتی دیگری، چندین گل. با خودم فکر کردم اینها شازده کوچولوهای امروز هستند و تکلیف‌شان در زندگی واقعی چیست، در جهانی که سرمایه‌داری حرف اول را می‌زند، شازده کوچولوهای این دوران چه سرنوشتی خواهند داشت.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سرنوشت نامعلوم «یتیمچه» و چندین انتقاد

او با ارایه توضیحاتی درباره شیوه اجرایی نمایش خود افزود: در بستر اجرایی این نمایش از تعزیه، تئاتر ابزورد، جهان پست مدرن و اگزیستانسیالیسم استفاده کرده‌ام چون معتقدم در زندگی واقعی و اجتماعی هم با ترکیبی از همه اینها رو به رو هستیم.

او درباره وضعیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی این نمایش در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده‌اند، گفت: این نمایش را با سرمایه شخصی خودم روی صحنه آورده‌ام. گروهم یک گروه جوان و دانشجو هستند که البته تجربه کار دارند. ما برای اطلاع‌رسانی نمایش‌مان بیشتر از تبلیغات دهن به دهن استفاده می‌کنیم. البته امکانات دیگر را هم به کار می‌گیریم . ضمن اینکه دوستان روابط عمومی تئاترشهر هم در کنار گروه‌های اجرایی هستند. با وجود مشکلات و محدودیت‌ها، خوشبختانه سالن ما هر شب پر بوده است و امیدوارم این روند در اجراهای بعدی هم ادامه یابد.

نمایش «شازده کوچولو ۲۰۲۳» با طراحی و کارگردانی نیما گودرزی از ۲۰ تیر اجرای خود را در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر آغاز کرده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  بلیت فروشی استانی جشنواره فیلم فجر از فردا آغازمی‌شود

بر اساس اعلام گروه اجرایی، این نمایش در چهارچوب تجربی و کارگاهی محور اجرا می‌شود، با ساختاری که از تعزیه و پست مدرن تلفیق شده است. این نمایش دغدغه‌ی انسان امروزی را در ترکیبی شاعرانه همراه با واقعیت‌های زندگی صنعتی روایت می‌کند.

 بازیگران این نمایش ( به ترتیب حروف الفبا)، محمدصادق اسدی، شاهین بامداد، مریم تولایی، الهام زارعی، نیما گودرزی هستند.

ساعت اجرای این اثر نمایشی ۱۹ و چهل و پنج دقیقه و مدت زمان اجرای آن ۷۰ دقیقه است.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner