فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ثبت زلزله‌های سه‌گانه در دهرم استان فارس/«اسالم» با زلزله ۴ لرزید

هفته گذشته، دهرم استان فارس با ۳ زلزله به بزرگای ۴.۱، ۴.۲ و ۴ لرزید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته دهرم استان فارس بعد از یک زلزله به بزرگای ۴.۱ در عمق ۲۲ کیلومتری، دو زمین‌لرزه به بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۵ کیلومتری و ۴ در عمق ۱۸ کیلومتری را تجربه کرد. همچنین قیر استان فارس با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ لرزید.

استان فارس با دارا بودن گسل‌های “کازرون”، “کرباس”، “بهار”، “فیروزآباد”، “نظام آباد”، “رازک”، “بیسـه”، “ده شیر” و گسل بزرگ و خطرناک زاگرس همه ساله شاهد وقوع مخاطره زمینلرزه‌های متعدد است.

اسالم استان گیلان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴ لرزید و سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ را تجربه کرد.

جزئیات رخدادهای لرزه‌ای هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۰ خرداد

در دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷، در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، در گهواره استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، در بالاده استان فارس زلزله ۲.۵ رخ داد.

آلونیه استان چهارمحال و بختیاری با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۳ کیلومتری آلونیه، ۲۳ کیلومتری گندمان و ۲۴ کیلومتری بلداجی این استان گزارش شد.

در بابامنیر استان فارس زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۱۰ کیلومتری بابامنیر و ۴۱ کیلومتری نورآباد استان فارس و ۳۷ کیلومتری باشت استان کهگیلویه وبویر احمد بوده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهادت سرباز وظیفه ناجا در درگیری با سارقان مسلح/ضارب شناساییشد

یکشنبه ۲۱ خرداد

دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید که کانون این زلزله در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان و ۴۴ کیلومتری باشت استان کهگیلویه وبویر احمد و ۴۸ کیلومتری سردشت استان خوزستان گزارش شد.

در لوندویل استان گیلان زلزله ۲.۷، در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، در راور استان کرمان زلزله ۲.۵، در بسطام سمنان زلزله ۲.۵ و در دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

دوشنبه ۲۲ خرداد

دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد با زلزله ۲.۸ در عمق ۱۷ کیلومتری زمین لرزید.

درب بهشت استان کرمان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۷ کیلومتری درب بهشت، ۵۳ کیلومتری رابر و ۵۵ کیلومتری جیرفت این استان به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۲۳ خرداد

در جهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۲.۸، در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶، در بندرخمیر استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در شاندیز استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ و در پره سر استان گیلان زلزله ۲.۵ رخ داد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تمهیدات ترافیکی روز جهانی قدس در تهران اعلام شد-تایمز

چهارشنبه ۲۴ خرداد

حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری حاجی‌آباد، ۳۲ کیلومتری زهان و ۶۳ کیلومتری قهستان این استان بوده است. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

قصرشیرین استان کرمانشاه با زلزله ۲.۶ و اسفراین استان خراسان شمالی با زلزله ۲.۶ به لرزه در آمدند.

اسالم استان گیلان زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۹ کیلومتری اسالم، ۱۵ کیلومتری پره سر و ۱۵ کیلومتری هشتپر این استان بوده است.

پنج شنبه ۲۵ خرداد

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶، در کمه استان اصفهان زلزله ۲.۸، در دهرم استان فارس زلزله ۲.۹، در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶ رخ داد.

قیر استان فارس با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری قیر، ۲۴ کیلومتری دوزه و ۳۶ کیلومتری افزر این استان به ثبت رسید.

میرجاوه استان سیستان و بلوچستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸۶ کیلومتری میرجاوه، ۱۰۲ کیلومتری گشت و ۱۱۲ کیلومتری خاش این استان بوده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اطلاعیه پلیس درپی مرگ کیومرث پوراحمد/ تائید خودکشی و کشفدست‌نوشته

سرپل ذهاب استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در  ۱۰ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۲ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری ازگله این استان بوده است.

در تخت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که کانون این زمینلرزه در ۱۹ کیلومتری تخت، ۲۳ کیلومتری قلعه قاضی و ۳۴ کیلومتری سرگز این استان گزارش شد.

دهرم استان فارس بعد از یک زلزله به بزرگای ۴.۱ در عمق ۲۲ کیلومتری دو زمینلرزه به بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۵ کیلومتری و ۴ در عمق ۱۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد سه‌گانه لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری دهرم و ۵۷ کیلومتری فیروزآباد استان فارس و ۴۵ کیلومتری ریز استان بوشهر بوده است.

جمعه ۲۶ خرداد

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله ۲.۵ و ۲.۶، در دیباج استان سمنان زلزله ۲.۹، در بندر ریگ استان بوشهر زلزله ۲.۹ و در یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۷ رخ داد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner