فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ثبت سالانه ۱۷ میلیون تماس با ۱۱۵/ میانگین زمان رسیدن آمبولانس در تهران ۱۸ دقیقه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تایمز، جعفر میعادفر امروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت روز ملی فوریت‌های پزشکی اظهار کرد: ۲۶ شهریور سالروز تأسیس اورژانس کشور است؛ در سال ۱۳۵۳ سقف فرودگاه مهرآباد به علت بروز سانحه‌ای فرو ریخت و چند نفر کشته و مصدوم شدند و در آن سال تصمیم گرفته شد که سازمانی تشکیل شود تا در موارد فوریتی مردم بتوانند با شماره مشخصی تماس گرفته و خدمات درمانی اضطراری را دریافت کنند. تا سال ۱۳۵۷ حدود ۲۰ پایگاه اورژانس در کشور فعال بوده که کفاف جمعیت ۳۶ میلیون نفری ایران را نمی‌داد، اما در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس زمینی، هوایی و دریایی در کشور وجود دارد.

وجود بیش از ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی در کشور

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی در کشور در حال فعالیت هستند و بیشتر آن‌ها در مناطق محروم در حال ارائه خدمت به هموطنان هستند. یک‌هزار و ۸۰۰ پایگاه جاده‌ای و بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس شهری در کشور فعالیت دارند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آرتریت روماتوئید چیست؟

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: اورژانس موتوری در کلان‌شهرها در حال ارائه خدمت به مردم است که زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار را در ترافیک کاهش می‌دهد.

تماس سالانه ۱۷ میلیون نفر با اورژانس ۱۱۵

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون تماس با ۱۱۵ برقرار شد و منجر به ۵ میلیون ماموریت شد، تصریح کرد: حدود ۸۰۰ هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و مابقی مربوط به بیماری‌ها بوده است.

مدت زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران تهران بیش از شهرهای دیگر

وی درباره زمان رسیدن آمبولانس بر بالین مصدومین بیان کرد: هر کشوری بر اساس توانمندی‌های خودش زمان استانداردی برای رسیدن آمبولانس دارد؛ بهترین زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار ۶ دقیقه در کل کشور است اما کشور ما پهناور است و در کشور ۲۰۰ هزار راه اصلی و فرعی وجود دارد که اگر اورژانس بخواهد در همه این جاده‌ها استقرار یابد سخت است؛ ما تلاش کردیم آمبولانس در شهرهای کوچک در ۸۰ درصد موارد تا ۸ دقیقه بر بالین بیمار برسد و در شهرهای بزرگ به طور میانگین این زمان بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه و در تهران ۱۷ تا ۱۸ دقیقه است و در تلاش هستیم مدت زمان رسیدن بر بالین مصدوم و بیمار را کاهش دهیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - بلایی که کمبود ویتامینD سرتان می آورد

میعادفر با بیان اینکه اورژانس در همه تجمعات، حوادث و بحران‌ها به مردم خدمات درمانی ارائه کرده است، گفت: در ایام اربعین و ۲۸ صفر سال جاری، همکاران اورژانس به مردم خدمات ارزنده‌ای ارائه کردند.

معضل مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه برخی از تماس‌های گرفته شده با اورژانس مزاحمت تلفنی است، خاطرنشان کرد: به دلیل سه رقمی بودن شماره تلفن اورژانس، کودکان هنگام بازی کردن با تلفن، با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل می‌کنند. مردم باید توجه داشته باشند که هر یک مورد تماس باعث اِشغال شدن یک خط تلفن اورژانس می‌شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کاهش مزاحمت‌های تلفنی یادآور شد: ما جلساتی با معاون دادستان کشور و مقامات قوه قضاییه داشتیم و مراکزی تعیین شده که با قید فوریت به پرونده‌های افرادی رسیدگی شود که مزاحمت تلفنی برای اورژانس ایجاد می‌کنند. در این زمینه نیز چندین مورد محکومیت و قطع تلفن مزاحمان را داشتیم. 

همه تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس می‌شود؟

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ۳۸ فوتی و شناسایی ۱۲۷۵ ابتلای جدید کرونا در کشور

میعادفر با بیان اینکه مشکل برخی از افراد پس از دریافت مشاوره تلفنی حل می‌شود و نیازی به اعزام آمبولانس ندارند، بیان کرد: بخشی از بیماری‌ها ممکن است از نظر فردی که تماس می‌گیرد اورژانسی باشد اما ما در اورژانس مبحثی به نام “تریاژ” داریم که به معنای اولویت بندی بیماران براساس وضعیتشان  است؛ کارشناسان اورژانس که پرستار هستند پس از شنیدن وضعیت بیمار، به همراه او اعلام می‌کنند که چه اقداماتی انجام دهند تا مشکلشان برطرف شود. درصورتی که تشخیص داده شود نیاز به اعزام آمبولانس وجود دارد آمبولانس به محل اعزام می‌شود.

انتهای پیام/

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner