فیلترهای سرامیکی ریخته گری

داغ حاج قاسم مانند عاشورا تازه‌تر باقی مانده/راهبرد انشقاق در ایران نتیجه نخواهد داد

ایسنا/همدان معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با بیان اینکه داغ سومین سالگرد حاج قاسم نه تنها کهنه نشده بلکه روز به روز مانند عاشورا تازه‌تر باقی مانده است، اظهار کرد: دشمنان باید بدانند راهبرد انشقاق شکست خورده است و این راهبرد به هیچ عنوان در ایران اسلامی برای شما نتیجه نخواهد داد.

سردار حسین معروفی شامگاه یکشنبه ۱۱ دیماه در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، بیان کرد: انقلاب اسلامی و ملت ما با مجاهدت ۴۳ ساله هم در دوران حیات امام خمینی(ره) و در دوران مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) توانسته قابلیت‌های بزرگ و متحیری برای جهان اسلام  به وجود بیاورد و خروجی‌های زیادی باعث شرف، بزرگی، مقاومت، افتخار و بازدارندگی ملت بزرگوار است که اگر بخواهیم این فهرست و دستاوردها را بیان کنیم زمانی زیادی را تنها برای بیان آن وقت بگذاریم.

وی هوشمندی ملت ایران را یکی از این ظرفیت‌ها دانست و ادامه داد: ملت ایران در پرتوی منطق دین، اهل بیت و انقلاب ملی هوشمند هستند و راهبردی که امروز دشمن به عنوان راهبرد انشقاق قومی و مذهبی در کشور در دستور کار خود گذاشته، مردم ایران با هوشمندی آن را خنثی می‌کنند، ملت بزرگ ما در مقابل رژیم شاهنشاهی که دست نشانده انگلیس صهیونیست‌ها بودند، به تبیعت از امامشان قیام کردند که نشانگر همین هوشمندی است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مطرح کرد: در این انقلاب ملت ما، فقط یک قوم نبود بلکه همه اقوام، همه گروه‌های سیاسی و همه مذاهب مشارکت کردند و انقلاب تحت الامر امام(ره) به پیروزی رسید و معادله دشمنان در جهان اسلام بهم خورد و منافعشان به خطر افتاد و یک تفکر اسلام ناب محمدی در جهان رونق پیدا کرد.

معروفی ادامه داد: ۲۰ ماه دشمن در زمانی که انقلاب نوپا بود تلاش کرد تا شهرهای مرزی را از ما جدا کند و جنگ‌های تجزیه‌طلبی و قومی را راه انداخت، باز همه ملت ما به فرمان امام خمینی(ره) تمام ترفندهای دشمن را خنثی کردند.

وی اظهار کرد: شوروی سابق و آمریکا که بعد از جنگ جهانی دوم یکبار سریک میز ننشسته بودند در یک جنگ نابرابر هشت ساله کنار هم قرار گرفتند تا ایران اسلامی و ملت ایران را نابود کنند و همه اشرار عالم در مقابل ایران که تنها اما مقتدر بود و تکیه‌گاهش خدا و اهل بیت(ع) بود صف‌آرایی کردند اما ملت با تمام اقوام، اذهاب و گرایش‌های سیاسی تحت امر امام هشت سال در این جنگ نابرابر قرار گرفتند و پیروز شدند و دشمنان را به زانو درآوردند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  حجت‌الاسلام مطهری‌اصل امام جمعه تبریز شد

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج ادامه داد: امروز دشمنان باور نمی‌کنند در این حصر همه جانبه به این موفقیت و پیروزی بزرگ برسیم، ما زمان جنگ سیم خاردار نداشتیم اما الان موشک نقطه‌زن داریم، در حوزه هسته‌ای، دارو، پزشکی، واکسن مقابله با کرونا و… در هر عرصه‌ای که جوانان ورود کردند موفق شدند و این خروجی و رویش بزرگ انقلاب اسلامی است که با مقاومت صاحب شوکت و بزرگی شوند.

معروفی افزود: در جریان سال ۸۸ که جنگ احزاب در ایران را به راه انداختند باز این ملت با هوشمندی و خودجوش حماسه ۹ دی را رقم زد و تاریخ را تغییر داد، ملت ما قیامی را به مردم نشان داد که «ای نخبگانی که سکوت کردید شما بدانید اگر خطا کنید ما به شما نگاه می‌کنیم که شریح قاضی بتواند جریان عاشورا را تغییر دهد، ما مستقیم به امام خود وصل می‌شویم.»

وی تاکید کرد: حماسه ۹ دی کاملا خودجوش مردم خود به تبعیت از امام حرکت کردند، ملت قیام کردند و مهر تاییدی بر انقلاب زدند، این بصیرت عمیق ملت ایران است که در سال ۹۶ و ۹۷ نیز بار دیگر هوشمندانه صف خود را از دشمنان جدا کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج اذعان کرد: سال ۹۸ حاج قاسم را زدند تا قلب جهان اسلام از کار بیفتد اما ۲۵ میلیون نفر با هر نگاه و اعتقادی زیر تابوت حاج قاسم را گرفتند که رهبر انقلاب فرمودند «شهادت حاج‌قاسم ثابت کرد انقلاب اسلامی زنده است» و این بزرگترین جریان انتقام از دشمن و نظام سلطه بود.

معروفی افزود: در جریان اتفاقات امسال با همه عملیات روانی جدی که قرارگاه امپراطوری سلطه دشمن به دنبال تصرف ذهن و تصاحب شجاعت ملت ما بود اما باز حقیقت در روز تشییع شهدای گمنام همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه داغ سومین سالگرد حاج قاسم نه تنها کهنه نشده بلکه روز به روز مانند عاشورا تازهتر باقی مانده است، اظهار کرد: دشمنان باید بدانند راهبرد انشقاق شکست خورده است و این راهبرد به هیچ عنوان در ایران اسلامی برای شما نتیجه نخواهد داد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با اشاره به وجود مشکلات معیشتی در کشور، بیان کرد: این سخنان به این معنا نیست که ما ندانیم مشکل معیشت و مشکل اقتصادی داریم، به جد می دانیم این مشکلات برای مردم ما کمرشکن است، مسئولان اجرایی ما باید با روحیه جهادی مشکل را حل کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  درگیری لفظی نمایندگان در صحن علنی مجلس پس از نطق اعتراضی عثمانی علیه قالیباف

معروفی با اشاره به یکی از خاطرات خود با سردار شهید سلیمانی، مطرح کرد: ۲۶ سال پیش من بم بودم، شهید سلیمانی فرمانده لشکر ثاراللّه بود، در مهمانسرا بودم ایشان مرا دید، سراغ من آمد، خیلی اصرار کرد، مهمان‌نوازی او عجیب بود، مرا به منزلش برد، به زور سوار ماشین کرد، شام حاضری از جمله پنیر، گردو و عسل خوردم، قبل استراحت به من گفتند از خدا دو چیز خواستم؛ «خدایا اگر بخواهم به انقلابت خدمت کنم باید خودم را وقف کنم و دوم اینکه آنقدر مشغله داشته باشم که وقتی برای فکر کردن به گناه نداشته باشم».

 وی با اشاره به اینکه حاج قاسم خود را وقف نظام، مردم و دین کرده بود، خاطرنشان کرد: ما یکبار حاج قاسم را آرام ندیدیم، خانواده حاج قاسم ۲۱ سال با یک شهید زندگی کردند، در هر سفری در لبنان، سوریه و عراق حتی در ملک هیچ برگشتی به حاج قاسم نبود، بچه‌های حاج قاسم سیر پدر خود را ندیدند.

همرزم سردار سلیمانی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ خود با حاج قاسم، بیان کرد: حاج قاسم قبل از شهادتش هم سردار دل‌ها بود، بچه‌های شهدا می‌گویند ما تازه یتیم شدیم، تعجب می کنم حاج قاسم چقدر وقت برای فرزندان شهدا می‌گذاشت، همان کاری که حضرت علی(ع) انجام داد و راه را برای ما نشان داد که چه کنیم.

معروفی پنج گذشت در وجود سپهبد سلیمانی نام برد و اضافه کرد: گذشت از گناه، گذشت از مال، گذشت از آبرو در راه دین خدا و انقلاب، گذشت از عزیزان و خانواده و دوستان و گذشت از جان این ویژگی‌هایی بود که در وجود این شهید می‌درخشید.

وی در راستای تشریح شخصیت سردار سلیمانی، بیان کرد: همرزمان حاج قاسم در عراق می‌گویند شهید سلیمانی نگاه ما را به معاد عوض کرد و بدین صورت توانستیم غده سرطانی داعش را از عراق بکنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج اضافه کرد: حاج قاسم ایمان عملی و واقعی به ذات الهی داشت و توکل واقعی در حاج قاسم موج می‌زد، عاشق اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا (س) بود همچنین بصیرت حاج قاسم عجیب است، مانند حضرت عباس(ع) وفای به امام، ادب و بصیرت به ایشان را باور دارد که از کلاس عباس(ع) به حسین(ع) رسید.

معروفی صبر بالا، جذب حداکثری، ولایت‌باوری، اخلاص در عمل از دیگر شاخصه‌های حاج قاسم دانست و اظهار کرد: در نظام ولایی حاج قاسم منتظر فتوا و فرمان نیست بلکه به دستور ولی و حجت خدا دنبال کار کردن است، خیلی‌ها می‌خواستند حاج قاسم را از حضور در جبهه مقاومت منصرف کنند اما او گوش به فرمان امامش که چه می‌خواهد، ماند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سوءاستفاده از ساختار‌های سازمان ملل نتیجه عکس به همراه دارد

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با بیان اینکه سردار سلیمانی خانه شخصی خود را وقف حضرت زهرا(س) کرده است، افزود: حاج قاسم چهار ماه قبل از شهادتش بیت الزهرا را موقف نامه کرده، در صفحه آخر موقوفه‌نامه قریب به مضمون نوشته است«این مکان موقوفه صدیقه الزهراست و هرکس در این مکان مرثیه مصیبت می‌کند باید محب اهل بیت(ع)، امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای باشد.»

وی با اشاره به اینکه کسانی که حاج قاسم را سیاسی نمی‌دانند در حق او ظلم کرده‌اند، تأکید کرد: حاج قاسم صددرصد سیاسی بود اما سیاسی کار و سیاست‌زده نبود، سیاست حاج قاسم، سیاست الهی و امام جامعه بود که اگر نبود نمی‌توانست آنچه امامش تعریف کرده تحقق کند.

معروفی با بیان اینکه در بسیج مستضعفین به دنبال تربیت شهید سلیمانی‌ها هستیم، اظهار کرد: این تربیت و اندیشه محصول انقلاب اسلامی با نظام تربیتی و ولایی است که اگر او را به نسل جوان درست معرفی کنیم، انقلاب را معرفی کردیم. حاج قاسم هنر ولایت و انقلاب است و این بچه روستایی را به جایی می رساند که هیچ کسی به پای حاج قاسم نرسد.

همرزم سردار سلیمانی بیان کرد: آمریکایی‌ها با محاسبه غلط، حاج قاسم را زدند تا قلب مقاومت را بزنند اما با این حماقت ۸۰ میلیون قلب قاسم سلیمانی شد که این معجزه انقلاب است.

معروفی مطرح کرد: وقتی اسم شهید سلیمانی را می‌آوریم به این معنا نیست که بقیه شهدا کنار می‌روند بلکه اسم ایشان یعنی حاج حسین همدانی و …، حاج قاسم نماد، جهت و مسیر است تا راه را گم نکنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز رهبر انقلاب را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: حاج قاسم محصول انقلاب و استاد ومربی او امام خامنه‌ای است یعنی اگر ایشان نبود حاج قاسم هم نبود، امروز باید خیلی مراقب باشیم چرا که این موضوع روی تمام جهان اسلام موثر است چون مقام معظم رهبری اقتدار جهان اسلام و مسلمانان را حفظ کرده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج یادآور شد: حقیقت دین خدا انقلاب است و امروز وقت دفاع از ولی خداست، هرکسی در کشور منزلتی دارد مدیون دین انقلاب و رهبر است و باید آن را به پای دین، ناموس و رهبری بریزد و نگذارد دشمن مستانه به سمت انقلاب حرکت کند.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تلاش برای وفاق در عرصه داخلی و خارجی عزت و اقتدار ما را ارتقا می‌بخشد

۲۱:۱۴ – ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ دکتر مسعود پزشکیان در جلسه عصر یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner