فیلترهای سرامیکی ریخته گری

روند تخصیص اعتبارات برای اتمام پروژه‌های عمرانی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که مشکل تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه‌های عمرانی به دلیل برخی اعمال نظرها در کمیته تخصیص استان‌ها و کشور است و این‌که توزیع اعتبارات در وزارتخانه‌ها و ادارات کل استان‌ها براساس شاخص‌ها صورت نمی‌گیرد.

ولی‌الله فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح روند تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: خزانه اول باید اعتبارات اجتناب‌ناپذیرها همچون حقوق و یارانه‌ها را پرداخت کند و بعد سایر موارد همچون پروژه‌های عمرانی تخصیص پیدا می‌کند؛ تخصیص پروژه‌های عمرانی هم با نظر وزارتخانه‌ها بوده و براساس پیشرفت پروژه‌ها انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در این بین متاسفانه در توزیع اعتبارات عمرانی اعمال نظرهایی وجود دارد از این‌رو انتقاد و گلایه برخی این است که کمیته تخصیص در استان‌ها و کل کشور سلیقه‌ای رفتار می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارتخانه‌ها نقش زیادی در تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی دارند، گفت: وزارتخانه‌ها در کل کشور و ادارات کل در استان‌ها پیشرفت پروژه‌ها را بررسی کرده و براساس آن اعتبارات را تخصیص می‌دهند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  رشد هزینه های تولید لوازم خانگی را جبران می کنیم

فرزانه درباره راهکار حل مشکل تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: مشکل اول این است که توزیع اعتبارات براساس شاخص‌ها صورت نمی‌گیرد و این توزیع در وزارتخانه‌ها و ادارات کل با اشکال مواجه است. لذا ما از نظر قانونی مشکلی نداریم و تنها مشکل در اعمال سلیقه‌ها و نظرات است که آن هم در حد کم بوده و انتظار می‌رود رفع شود.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل بایننس کوین (BNB) امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل BNB نشان می‌دهد که احساسات هولدرهای این ارز دیجیتال حداقل در کوتاه‌مدت مثبت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner