فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ساخت دستگاه ایجاد خلأ از سوی محققان کشور

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را برای ایجاد خلأ، ترکیب مایعات، گازها و تخلیه انواع گازها با کاربرد در صنایع عرضه کردند.

به گزارش ایسنا، ساسان داودی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اجکتورها را ابزاری متشکل از سه قسمت نازل، محفظه مکش و شیپوره دانست و گفت: فشار مایع محرک در اثر عبور از نازل همگرا کاهش یافته و سرعت آن افزایش می‌یابد و تبدیل انرژی پتانسیل به جنبشی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، کاهش فشار سیال خروجی از نازل سبب ایجاد وکیوم و مکش هوا و سایر گازها می‌شود. گازهای مکش شده به همراه مایع خروجی از نازل که دارای سرعت و مومنتوم بالایی است در اثر عبور از شیپوره، فشرده شده و از انتهای اجکتور تخلیه می‌شوند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، داودی با بیان اینکه توانایی‌ها و وسعت محدوده کاربری اجکتورها باعث استفاده گسترده از آنها در صنایع گوناگون شده است، اظهار کرد: نبود قسمت متحرک، هزینه نگهداری کم، قیمت اولیه پایین، عمر طولانی، قابلیت ساخت از مواد مختلف از جمله مزایای اجکتور ایران ساخت است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  جریمه 6.5 میلیاردی برای کالای دخانی قاچاق در گلستان

به گفته وی، اجکتورها در صنایع مختلف و برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند که مهمترین آنها جهت هواگیری و راه‌اندازی پمپ‌ها، گاز زدایی از مخازن و ایجاد خلأا در آنها، تولید فشار منفی دربعضی فیلترها، انتقال سیالات و گازها و ایجاد خلأ در آزمایشگاه‌ها و صنایع شیمیایی است.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner