فیلترهای سرامیکی ریخته گری

شناسایی ۵۴ عنوان ریسک در منطقه ۲۱ تهران/ لزوم حضور داوطلبان «دوام» در سرای محلات

سی‌وسومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در راستای تحقق شهر ایمن و با هدف بررسی وضعیت ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر در منطقه ۲۱ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه ای که با حضور رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران ، مهدی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شهردار منطقه۲۱، معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش‌نشانی، جمعی از مدیران و معاونان این سازمان و اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه به همراه اعضای منتخب گروه‌های دوام حضور داشتند، گزارش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع خطر و ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر واقع در محدوده منطقه و گزارش عملکرد کمیته ایمنی ساختمان منطقه ۲۱ در خصوص رفع خطر و ایمن‌سازی ساختمان‌های بسیار پرخطر، چالش‌های آن و سایر موارد ناایمن در سطح منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم جدی گرفتن موضوع ایمنی در مناطق مختلف شهر تهران تاکید کرد و یادآور شد: رویکرد تک‌ بعدی به مقوله پیشرفت خطا دارد، در نتیجه باید رویکرد توسعه پایدار جایگزین روش‌های قبلی شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  زلزله روی زلزله؛ زندگی در جنوب‌شرق ترکیه عادیمی‌شود؟

وی از موضوع ایمنی به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم در موضوع توسعه پایدار نام برد و گفت: در منطقه ۲۱ باید توجه به توسعه پایدار و در کنار آن مقوله ایمنی به عنوان یکی از اولویت‌ها تعییین شود.

 بابایی در ادامه با اشاره به حضور اعضای گروه‌های دوام در این جلسه گفت: گروه های دوام سرمایه بزرگ ما در حوزه اجتماعی هستند که باید از توان آنها استفاده کرد. داوطلبان دوام باید در حوزه پیشگیری و ایمنی هم نقش داشته باشند و شهرداری باید در سرای محلات جایگاهی برای این داوطلبان در نظر بگیرد تا حضور فعال داشته باشند.

وی در ادامه بر لزوم توجه به آموزش‌های شهروندی و آموزش مدیران شهری منطقه به منظور آشنایی آنها با موضوع ایمنی و مدیریت بحران تاکید کرد.

در ادامه این نشست علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن بررسی وضعیت ریسک‌های محتمل در شهر تهران از شناسایی ۵۴ عنوان ریسک در منطقه ۲۱ خبر داد و گفت: نمی‌توانیم برای رفع مشکلات شهر حرکات نمادین انجام دهیم، این شهر نیاز به حضور در کف میدان دارد و در این عرصه موضوع ایمنی در اولویت قرار دارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  حضور در میان خانواده شهدا در تقویت روحیه معنوی موثر است-تایمز

وی با اشاره  به وجود مراکز صنعتی در منطقه ۲۱ بر لزوم توجه به موضوع حوادث ناشی از مواد خطرناک و نگاه جدی به این نکته تاکید کرد و در ادامه توضیحاتی در خصوح طرح اعزام تیم‌های ۲۲گانه ارزیابی ساختمان‌های شهر تهران و نقش این تیم‌ در ارزیابی کامل ایمنی ساختمان‌های پایتخت ارائه داد.

براساس گزارش سایت شهر، در ادامه این جلسه محمدرضا پوریافر شهردار منطقه۲۱ نیز با بیان این که از ۶ ساختمان پرخطر منطقه تاکنون ارزیابی ریسک ۳ ساختمان به پایان رسیده ،گفت: این منطقه، منطقه‌ای صنعتی است در نتیجه باید برای رفع مشکلات ایمنی و موضوعات مربوط به مدیریت بحران منطقه با حساسیت ویژه‌ای وارد عمل شد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner