فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ظرفیت های فرهنگی و گردشگری طبس نگاه ویژه مسئولین را می طلبد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه حجت الاسلام محمد رضا محمدی امام جمعه شهرستان طبس در دیدار با کارکنان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و تقدیر و تشکر از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و اقدامات ریاست و کارکنان این اداره اظهار کرد: شهرستان طبس دارای غنای فرهنگی و تاریخی بسیار بالایی است و ظرفیت‌های متعدد خدادادی در حوزه گردشگری و صنعت توریسم دارد.

وی اظهار کرد: روایات متعددی در مورد اهمیت سیر و سیاحت و سفر بیان شده و مقام معظم رهبری مدظله العالی هم بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تاکید داشته اند.

امام جمعه طبس بیان کرد: البته گردشگران و مسافران باید به فرهنگ جامعه میزبان احترام بگذارند و رعایت موازین شرعی به عنوان یک اصل مورد تاکید است که اقدامات خوبی هم در این مدت صورت گرفته است.

محمدی مردم شهرستان را خونگرم و مهمان نواز توصیف کرد و گفت: وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) چهره شهر را به لحاظ فرهنگی و معنویت تحت تأثیر قرار داده و امروز شهر طبس به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور شناخته می‌شود که مشخص است در زمینه گردشگری مذهبی هم دارای ظرفیت بسیار بالایی است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  روایت ویدئویی مهر از بام خرم‌آباد: هزینه میلیاردی؛ آورده حداقلی! - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

وی اظهار کرد: حوزه فعالیت میراث فرهنگی بسیار گسترده است و علاوه بر آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری، زمینه‌های مختلفی در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی دارد که علاوه بر فعالیت هنری به عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها می‌توان مورد توجه قرار گیرد و این تلاش مضاعف میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس ضمن تشکر از راهنمایی‌ها و همراهی‌های امام جمعه محترم طبس، گزارشی از مهمترین اقدامات این اداره در سال گذشته ارائه داد و گفت: واقعاً ظرفیت‌های حوزه تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و رشته‌های صنایع دستی در شهرستان طبس بسیار بالا است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی و همکاری همه مسئولین و دلسوزان و البته همراهی مردم بتوانیم از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو برای توسعه و پیشرفت روزافزون شهرستان استفاده کنیم.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

صدور ۳ پروانه فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در گیلان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

محمد علی حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات این خبر اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner