فیلترهای سرامیکی ریخته گری

علیپور: در تولید انواع فولادهای دریایی خودکفا شده‌ایم

جانشین رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: در تولید انواع فولادهای دریایی به خودکفایی رسیدیم و عبور ناوشکن دنا از سه اقیانوس آرام، هند و اطلس، نمایش افتخارآفرینی برای صنعت کشور است.

به گزارش ایسنا، منوچهر علیپور در نشست خبری دستاوردهای دریایی وزارت دفاع، گفت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه صنایع دریایی و در زمره سازمان‌های دانش بنیان است و موفق شده برای برخی از محصولات از جمله زیرسامانه‌ها تاییدیه دانش‌بنیانی را بگیرد.

وی افزود: ما انواع شناورهای سطحی، زیر سطحی، اثر سطحی و قایق‌های تندرو را تولید می‌کنیم و گروه‌های پشتیبانی، بخش رانش، الکترونیک و تسلیحات دریایی آن را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان صنایع دریایی در یک بسته کلی، گروه دستیابی پلتفرم یا بن‌سازه را طراحی می‌کند، سپس گروه‌های همکار، رانش و الکترونیک تسلیحات را تکمیل می‌کنند و این دستاورد نهایتاً به یک شناور، قایق تندرو، قایق پرنده، هاورکرافت و یا شناورهای سطحی بزرگ مثل انواع ناوشکن‌ها تبدیل می‌شود.

جانشین رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به ماموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در سفر به دور دنیا گفت: ناوشکن تمام ایرانی دنا به تازگی از یک ماموریت تاریخی برگشت که  توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تولید شده و توانست در یک ماموریت حساس و افتخارآفرین برای ایران تاریخ سازی کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  قالیباف به سنوار تبریک گفت

وی با اشاره به چگونگی ساخت ناوشکن دنا در شش سال، گفت: ناوشکن دنا رکورد ساخت ناوشکن در داخل کشور را دارد. از یک بدنه فولادی برخوردار است،  تمام بدنه و تجهیزات و تسلیحات این ناوشکن در داخل کشو تولید شده و نماد توان علمی و فنی کشور است.

معاون رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: امروز در تولید انواع فولادهای دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم و عبور ناوشکن دنا از سه اقیانوس آرام، هند و اطلس، نمایش افتخارآفرینی برای صنعت کشور است.

ادامه دارد …

الماس تراشکاری

Check Also

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه نظام ایمنی هسته‌ای

در دیدار مقامات نظام ایمنی هسته‌ای ایران و روسیه بررسی شد؛ ۱۲:۵۲ – ۲۷ شهريور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner