فیلترهای سرامیکی ریخته گری

فارس من| برای مسیر یکساله بین حجامت و اهداء خون میانبری بسازید

خبرگزاری تایمز؛ تایمز من: مخاطبان تایمز من در پویشی خواستار «لغو شرط‌ عدم انجام حجامت برای اهداء خون» شده‌اند. داود قربانی، سردبیر این پویش می‌گوید: «می‌گویند یا باید حجامت کنم یا خون بدهم. سیستم بهداشتی کشور به خون نیاز دارد و بدن من به حجامت، اما به‌دلیل اینکه حجامت کرده‌ام نمی‌گذارند تا یک سال خون بدهم. هم حجامت و هم اهدای خون، طرفداران بسیاری در کشور دارند و مورد استقبال مردم هستند اما شرط فاصله یکساله مانع از انجام هر دو عمل در یک سال شده است.»

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در توضیح این فاصله زمانی می‌گوید می‌گوید: «مطابق پذیرفته‌های علمی در همه جای دنیا انجام هرگونه عمل تهاجمی پزشکی و یا غیرپزشکی باعث عدم پذیرش موقت داوطلب برای اهدای خون می‌شود و انجام عمل حجامت هم که در واقع نوعی فرآیند تهاجمی محسوب می‌شود، باعث معافیت یکساله داوطلب از اهداء خون می شود. حتی انجام چنین عملی در یک مرکز بهداشتی درمانی باز هم ممکن است سبب ورود و انتقال عوامل بیماری زای خطرناک قابل انتقال از راه خون به بدن شخص شود.»

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ۲ هفته بعد از زلزله مرگبار «قهرمان‌ماراش»؛ هاتای دوبارهلرزید/ حدود ۷۰۰ مصدوم در ترکیه و سوریه

امضاکنندگان این پویش اما نظر دیگری دارند. یکی از حامیان در کامنتی می‌گوید: با حجامت خون کثیف از بدن خارج می‌شود و عفونت وارد بدن نمی‌شود، در نتیجه خون تمیز وسالم‌تری برای انتقال خون فراهم می‌شود.

دیگری هم با کمی چاشنی عصبانیت این شرط را نوعی توهین و بی احترامی به متدینین دانست؛

قربانی که مدعی است قریب به ۱۸ سال است حجامت می‌کند افزود: «چند باری با من تماس گرفتند که به خون شما نیاز داریم اما بدلیل اینکه حجامت کرده بودم نگذاشتند خون اهداء کنم و در کل فقط چند بار موفق به اهداء خون شده‌ام.»

شماهم اگر مخالف شرط فاصله یکساله حجامت و اهداء خون هستید اینجا امضاء کنید. در صورتی که تعداد امضاء به ۱۰۰۰ برسد پیگیری از مسئول مربوطه دستور کار تایمز من قرار می‌گیرد.

 

پایان پیام



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner