فیلترهای سرامیکی ریخته گری

لزوم ورود واحدهای امداد و نجات به کتب درسی/مدرسه هلال احمر ایجاد شود

رئیس جمعیت هلال احمر به طرح غنچه‌های هلال اشاره کرد و گفت: باید مهدکودک‌هایی را برای آموزش‌های هلال شکل بدهیم. باید مدرسه هلال احمر را هم ایجاد کنیم؛ مدرسه‌ای که فقط آموزش امداد و نجات را در نظر دارد. همچنین خوب است که برخی واحدهای درسی امداد و نجات را در کتب درسی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در نشست اجرایی سازی تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر دو دستگاهی هستند که کنار هم ایستاده‌اند و مهم‌ترین سازمان‌ها در مواجهه با بحران‌ها محسوب می‌شوند گفت: امسال را سال افزایش مشارکت در نظر گرفتیم.

وی افزود: سال آینده سال آموزش و دو سال دیگر، زمان استفاده از نیروهای آموزش دیده است. این اقدامات ذیل کانون‌های دانش آموزی هلال احمر انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر به محورهای آموزش اشاره و اظهار کرد: در ابتدا باید دانش آموزان با اقدامات داوطلبانه و خطرات آن آشنا و سپس تلاش کنیم آنان بر این اقدامات مسلط شوند. باید سرمایه‌های انسانی و اجتماعی خود را تقویت کنیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ۹۵ درصد حریق بحرانی انبار گروه صنعتی انتخاب اطفا شد

کولیوند با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند در تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی جمعیت هلال احمر بسیار اثرگذار باشد گفت: موقعیت مدارس در محلات نیز بسیار استراتژیک است‌. در حوادث گذشته این تجربه را داشته‌ایم که مدارس نقاط کلیدی و استراتژیک در مواجهه با بحران‌ها هستند. دانش آموزان سفیران امدادی هلال احمر هستند و می‌توانند در خانواده‌هایشان اهداف هلال احمر را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: ما از طریق فضای مجازی می‌توانیم برنامه‌های خود را به دانش آموزان اطلاع رسانی کنیم و برنامه‌های هلال احمر برنامه‌های ترکیبی با آموزش و پرورش می شوند. هلال احمر نه یک سازمان که یک جمعیت است و همواره به وحدت و انسجام با سازمان‌های دیگر می‌اندیشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اقدامات بشردوستانه، طرح دادرس و طرح‌های بین المللی از جمله برنامه هایی هستند که در این زمینه دنبال می‌کنیم گفت: قرار است ۹۰ هزار مربی آموزش امداد رسانی ببینند. پیش از این و در تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار مربی آموزش دیده بودند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  بررسی تاب آوری پایتخت در برابر زلزله بالای ۷.۵ ریشتری درشورای شهر

کولیوند به طرح غنچه‌های هلال نیز اشاره و عنوان کرد: باید مهدکودک‌هایی را برای آموزش های هلال شکل بدهیم. باید مدرسه هلال احمر را هم ایجاد کنیم؛ مدرسه‌ای که فقط آموزش امداد و نجات را در نظر دارد. همچنین خوب است که برخی واحدهای درسی امداد و نجات را در کتب درسی قرار دهیم. گاهی باید از طریق عملی مهارت‌ها را در حیاط مدرسه آموزش دهیم.

وی از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد که راه‌های کمک به هلال احمر را با آنها در میان بگذارد و گفت: سامانه‌ای برای ثبت نام این اقدامات در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، گل فشان، رئیس سازمان جوانان هلال احمر نیز در این نشست با بیان اینکه نیازمند زیرساخت‌هایی برای طرح ها در آموزش و پرورش هستیم گفت: یکی از موضوعات مهم عضویت جمعیت هلال احمر در شوراهای سیاست گذاری آموزش و پرورش است.

وی به آموزش‌های امدادی و پیشنهادات مطرح شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم کار جهادی انجام دهیم باید راس هرم ها به هم متصل باشند. ما کانون های دانش آموزی در مدارس داریم و بسیار خوب است که مشارکت خانواده‌ها را نیز داشته باشیم و آموزش‌هایمان را به این سبک و سیاق پیش ببریم. از زمانی که مهدکودک ها از سازمان بهزیستی جدا و به آموزش و پرورش ملحق شده هنوز نتوانستیم ارتباطی با مهدها برقرار کنیم که باید مدنظر قرار بگیرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  امداد رسانی هلال احمر به ۵۴۵ نفر در ۹ استان متاثر از برف وکولاک

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

عملیات بازرسی مقر منافقین در فرانسه به‌طور زنده توسط ایران رصد می‌شد-تایمز

۱۸:۱۰ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۱۰ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ غریب آبادی: کاظم غریب‌آبادی، معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان