فیلترهای سرامیکی ریخته گری

مجوز استفاده از تست تنفسی کووید صادر شد

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از آزمایش تنفس و بررسی ترکیب شیمیایی آن در دم و بازدم را با هدف تشخیص اضطراری ابتلاء به ویروس کرونا صادر کرد. دستگاه تشخیص کرونا با استفاده از تست تنفسی که InspectIR COVID-19 نام دارد، پنج ترکیب شیمیایی در دم و بازدم انسان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، سپس در صورت آلوده بودن فرد به ویروس کرونا، آن را تشخیص می‌دهد.

آزمایش ذکر شده را می‌توان در محیط‌های بیمارستانی، مطب‌های پزشک و مراکز درمانی با استفاده از ابزار خاص انجام داد، معمولاً این نوع آزمایش‌ها توسط یک فرد آموزش دیده، تحت نظر کادر درمان و در شرایط خاص صورت می‌گیرد، نتایج آن زیر در کمتر از سه دقیقه مشخص می‌شود. تست تنفسی روش جدیدی برای یافتن افراد مبتلا است و به پزشکان در تسریع فرآیند تشخیص کمک شایانی می‌کند.

گروهی از محققان تست تنفسی کووید را بر دو هزار و ۴۰۹ فرد دارای علامت بیماری کووید -۱۹ و بدون علائم بررسی کردند. نتایج ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این دستگاه تنفسی قادر است در ۹۱.۲ درصد مواقع موارد مثبت کرونا را به خوبی و با دقت بالایی شناسایی کند، در حالی که دقت این محصول در شناسایی نمونه‌های منفی حدود ۹۹.۳ درصد بود. سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که برای اطمینان ۱۰۰ درصدی باید آزمایش‌های مولکولی بر افراد با نتایج مثبت انجام شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اولین مقاله فاز انسانی واکسن "برکت" چه نتایجی داشتهاست؟

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner