فیلترهای سرامیکی ریخته گری

مخبر: کشور آماده جهش اساسی و حل مسائل مهم شده است

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تایمز، در جلسه محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با هیئت رئیسه دانشگاه علم و صنعت که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، درخواست‌ها، پیشنهادات و مسائل این دانشگاه مورد بحث، بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

 

مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه دانشگاه علم و صنعت با توجه به پیشینه تاریخی در حوزه فنی و مهندسی ظرفیت و توانایی بالایی در حل مسائل کنونی کشور دارد، تصریح کرد: این دانشگاه به دلیل ماهیت عملکرد خود می‌تواند خدمات فنی مهندسی و محصولاتی عرضه کند که نیاز اکثر دستگاه‌های تخصصی و وزارتخانه‌ها همانند نفت و صنعت و معدن را برطرف نماید.

وی با قدردانی از تلاش‌های هیئت رئیسه دانشگاه علم و صنعت در ارتقای علمی و فنی این دانشگاه در رتبه‌بندی کشوری و جهانی در کنار بالا بردن روحیه انقلابی و فرهنگی دانشجویان و کادر دانشگاه، افزود: دانشگاه علم و صنعت باید در جهت رفع نیازهای کشور حرکت کندو دولت عزم جدی در راستای نوسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های مهندسی و صنعتی کشور برای پیشبرد حرکت توسعه فناوری دارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شباهت عجیب تکنیک‌های عملیات روانی صهیونیست‌ها با مزدورانشاندر ایران اینترنشنال

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های فوق العاده خدادادی و زیرساخت‌های به وجود آمده در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: در دولت سیزدهم با همکاری دانشگاه‌ها به عنوان اتاق فکر دولت، کشور آماده جهش اساسی و حل مسائل مهم شده است.

مخبر خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های صنعتی و مهندسی همانند علم و صنعت علاوه بر فعالیت گسترده در حوزه تحقیقات و پژوهش و همچنین ارتباطات وسیع با دانشجویان با طیف‌های فکری مختلف از سرتاسر کشور ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه نسخه‌های حل مسائل و خلق ثروت دارند که تأسیس دانشکده مدیریت و اقتصاد در این دانشگاه نشانگر اراده برای پیوند بیشتر دولت و دانشگاه است.

وی تأکید کرد: در این زمینه نیازسنجی و ارائه خدمات به صنعت و دولت یک منبع مهم ارتقاء دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید خود از دانشگاه علم و صنعت و به ویژه دیدار صمیمی با دانشجویان این دانشگاه در محیط خوابگاهی، شکل‌گیری نهضتی برای بهره‌گیری از کمک خیرین در ساخت دانشکده‌ها را با اهمیت دانست.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  احزاب باید انتخابات را پرشور کنند-تایمز

در این جلسه منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این دانشگاه در دولت سیزدهم در راستای نقش‌آفرینی در پیشرفت کلان کشور در مسیر حکمرانی عملگرایانه و مسأله‌محور، تأکید کرد: این دانشگاه با رویکرد تحولی به ارتباط صنعت و جامعه و مهارت‌ورزی به دنبال افزایش ارتباطات با وزارتخانه‌های مرتبط و بالا بردن کارآیی و بهره‌وری تجهیزات و صنایع کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش صنعت نفت و پتروشیمی است که تاکنون چندین طرح و مقاله کاربردی برای کمک به دولت پیشنهاد و ارائه کرده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه علاوه بر توجه به حوزه پژوهش و تحقیقات علمی و کاربردی به آموزش و تربیت در لایه‌های مختلف و فعالیت‌های فرهنگی برای تعمیق باورهای دینی و ملی دانشجویان، اساتید و کارکنان اهتمام ویژه‌ای داشته است.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه درخواست‌های خود را در زمینه‌های پژوهش و تعاملات صنعتی، فناوری، نوآوری، کارآفرینی، حوزه آموزش، مدیریت منابع، اخذ مجوزهای لازم برای پارک علم و فناوری، تأمین تجهیزات مورد نیاز برای حوزه پژوهش و تحقیقات هوش مصنوعی، حل مشکلات خوابگاه متأهلین، تسهیل در فرآیند جذب و استخدام اعضای هیئت علمی و توجه دولت برای تحقیقات و مقالات فناور و کاربردی مطرح کردند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نامه نماینده اصفهان به عبدالملکی درباره افزایش حقوقبازنشستگان و مستمری بگیران طبق قانون تامین اجتماعی

در ادامه پیشنهادات هیئت رئیسه این دانشگاه در خصوص تأسیس آزمایشگاه ملی مهندسی اقلیمی تغییرات کاربردی و آزمایشگاه ملی حمل و نقل هوشمند پاک برای به روزرسانی حالت‌های مختلف حمل و نقل ارائه و در خصوص راهکارهای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این آزمایشگاه‌ها تصمیم‌گیری شد.

مدیریت فنی طراحی و تحویل پروژه واگن ملی مترو، طراحی و تولید قطعات پیچیده صنایع هوایی، ساخت انواع پهبادها، تأسیس واحد نمونه‌سازی، کمک به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و پژوهش‌های تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی، افتتاح مراکز تحقیقاتی راهبردی مطابق با نیازهای روز کشور، ایجاد مرکز تحقیقات نوآوری هوش مصنوعی و مرکز تحقیقات باطری لیتیومی و فناوری کوآنتومی به عنوان دستاوردهای این دانشگاه در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/

الماس تراشکاری

Check Also

رونق تولید و کاهش تورم راهبرد دولت وفاق ملی است

۱۱:۵۶ – ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ جلسه کارگروه تخصیص ارز کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات پزشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner