فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ناامیدی معامله‌گران از رشد اتریوم؛ آینده ETH چه می‌شود؟

با وجود اینکه ارزهای دیجیتالی مثل تون کوین، BNB و شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ درصد رشد کرده‌اند؛ قیمت اتریوم در این مدت فقط ۱ درصد افزایش یافته‌ است. همین مسئله معامله‌گران زیادی را نگران کرده است.

فهرست عناوین

خلاصه خبر

  • معامله‌گران نگران جریان خروج سرمایه ETF اسپات اتریوم شرکت گری‌اسکیل هستند.
  • به نظر می‌رسد عبور از مقاومت ۴٬۰۰۰ دلار برای ETH کار بسیار چالش‌برانگیزی است.

به گزارش کوین تلگراف، با وجود اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ۲۳ مه (۳ خرداد) ETFهای اسپات اتریوم را تایید کرد؛ معاملات این صندوق‌ها هنوز آغاز نشده‌ است. به عبارت دقیق‌تر SEC هنوز باید اسناد S-1 را تایید کند. این نااطمینانی احتمالاً روی قیمت اتریوم هم تاثیر گذاشته و به آن اجازه نمی‌دهد از مقاومت ۳٬۹۰۰ دلار عبور کند.

نگرانی هولدرهای اتریوم

بخشی از نگرانی هولدرهای اتریوم
ETH


به خاطر صندوق تراست شرکت گری‌اسکیل (ETHE) و تبدیل آن به یک ETF اسپات است. اگر این شرکت مثل ETF اسپات بیت کوین خود تصمیم بگیرد کارمزد زیادی برای ETHE وضع کند، احتمالاً دوباره با جریان خروج سرمایه زیادی مواجه می‌شود. در نتیجه جریان خروج سرمایه ETHE ممکن است تاثیر جریان ورودی ETFهای شرکت‌هایی مثل ون‌اک (VanEck)، فیدلیتی (Fidelity)، بلک راک (BlackRock) و صندوق مشترک شرکت‌های آرک اینوست (ARK Invest) و ۲۱شیرز (۲۱Shares) را کاهش دهد.

برخی تحلیلگران ادعا کرده‌اند که تصمیم SEC برای تایید ETFهای اتریوم به شدت تحت تاثیر فشارهای سیاسی دموکرات‌ها برای جلب نظر رای‌دهندگان (در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) بوده است. با این حال بعضی از تحلیلگران هم خاطرنشان کرده‌اند که SEC می‌دانست شرایط ETFهای اتریوم مثل ETF‌های بیت کوین است. در نتیجه به نظر آن‌ها SEC رویکرد عمل‌گرایانه‌تری در پیش گرفته‌ و از یک نبرد قانونی اجتناب کرده‌ است.

پیش‌بینی اینکه چقدر طول می‌کشد تا SEC پرونده‌های S-1 را برای هر ETF اسپات اتریوم تایید کند، تقریباً غیرممکن است. بنابراین برای پیش‌بینی قیمت اتریوم باید به شاخص‌های معاملاتی توجه کنیم تا بفهمیم که آیا معامله‌گران پس از تلاش‌های ناموفق ETH متعدد برای حفظ سطح ۳٬۹۰۰ دلار به آن امیدوار هستند یا خیر. در این میان برای مثال می‌توان از فاندینگ ریت قراردادهای فیوچرز استفاده کرد. این نرخ هر هشت ساعت یک بار محاسبه می‌شود و به طور خلاصه، اگر مثبت باشد؛ نشان می‌دهد معامله‌گران ترجیح می‌دهند از اهرم‌های لانگ (خرید) استفاده کنند.

فاندینگ ریت ۸ ساعته قراردادهای فیوچرز اتریومفاندینگ ریت ۸ ساعته قراردادهای فیوچرز اتریوم
فاندینگ ریت ۸ ساعته قراردادهای فیوچرز اتریوم

جدا از رشد مختصر ۰.۰۳ درصدی فاندینگ ریت در ۲۱ مه (۱ خرداد)، این نرخ همچنان پایین است و نشان می‌دهد که تقاضای معاملات لانگ و شورت (فروش) متعادل شده‌ است.

آیا اتریوم از مقاومت ۴٬۰۰۰ دلار عبور می‌کند؟

برای حذف اثرات خارجی، بهتر است پریمیوم سالانه معاملات فیوچرز ماهانه اتریوم را بررسی کنیم. این قراردادها به ندرت قیمت اسپات اتریوم را دنبال می‌کنند چون سررسید آن‌ها بعد از ۱ سال است. در نتیجه شاخص پریمیوم معمولاً بین ۵ تا ۱۰ درصد است. برای مثال وقتی شاخص مذکور به ۲۰ درصد می‌رسد، نشان می‌دهد که فشار خرید اتریوم به شدت رشد کرده و معامله‌گران حاضرند با پرداخت پریمیوم بیشتر آن را خریداری کنند.

شاخص پریمیوم قراردادهای فیوچرز اتریومشاخص پریمیوم قراردادهای فیوچرز اتریوم
پریمیوم قراردادهای فیوچرز اتریوم (۲ ماهه) نسبت به قیمت اسپات ETH

پریمویم ماهانه قراردادهای فیوچرز اتریوم در ۲۱ مه (۱ خرداد) به دنبال افزایش قیمت آن تا سطح ۳٬۸۰۰ دلار، به ۱۵ درصد رسید. با این حال شاخص مذکور در ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) به ۱۳ درصد رسید. این شاخص هنوز در محدوده مثبت قرار دارد اما روند نزولی آن معامله‌گران را نگران کرده است.

البته این امر لزوماً به این معنی نیست که سرمایه‌گذاران از تاثیر و راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم مطمئن نیستند. این شاخص فقط نشان می‌دهد که معامله‌گران بازار مشتقات اعتماد زیادی به خالص جریان ورودی ETFهای اسپات اتریوم ندارند. در نتیجه عبور از مقاومت ۴٬۰۰۰ دلار برای ETH کار بسیار چالش‌برانگیزی خواهد بود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شیرخشک آپتامیل به آمریکا رسید
الماس تراشکاری

Check Also

کد تپ سواپ امروز ۲۷ شهریور + کد همه ویدئوهای TapSwap

How else Can You Earn On crypto? بدون کد Buy REAL ESTATE With Only $100 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner