فیلترهای سرامیکی ریخته گری

نزاع ابرقدرت‌‎‌ها در حضور باد

ایسنا/اصفهان نمایش «مضحکه در حضور باد» روایتی از فجایع حاصل از نزاع ابرقدرت‌ها است که با لایه‌های از طنز به این موضوع پرداخته و در پردیس هنر اصفهان روی صحنه است.

ایمان جلال، کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشنامه تئاتر «مضحکه در حضور باد» در سال ۱۳۴۷ توسط بهرام بیضایی نوشته‌شده است، بااین‌وجود به دلیل پرداختن به موضوعات مهم و جهان‌شمولی که بشر هنوز با آن درگیر است، قابلیت پرداخت و اجرا دارد.

او با بیان اینکه داستان این نمایش درباره اتفاقات جهان، نزاع ابرقدرت‌ها و فجایعی است که آن‌ها برای مردم به بار می‌آورند: ادامه داد: «مضحکه در حضور باد» زمانی را روایت می‌کند که همه مردم در پی فاجعه‌ای از دنیا رفته‌اند و به عبارتی، مُرده‌اند و ۲ نفر که نمادی از ابرقدرت‌ها هستند همراه با یک میانجی باقی‌مانده‌اند. آن‌ها در پی ‌شناخت علت وقوع فاجعه و مرگ مردم هستند و درنهایت به این نتیجه می‌رسند که تفنگ مقصر بوده و آن را محاکمه می‌‎کنند، اما با این‌وجود بعد از آن دوباره درگیر می‌شوند و ابتدا میانجی و بعد یکدیگر را به قتل می‌رسانند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آغاز طرح «ممانعت از دستفروشی» در محدوده تئاتر شهر/ استقرار۲۰۰ نیروی شهربان و یگان امداد

این کارگردان با اشاره به اینکه دنیای امروز هنوز با مشکلات  ناشی از نزاع قدرت‌ها درگیر است، گفت: نمایش «مضحکه در حضور باد» در ژانر کمدی محض نیست، اما مسائل و فجایع را در لایه‌هایی از طنز بیان می‌کند و می‌توان گفت همان‌طور که در عنوان نمایش آمده مضحکه است.

جلال با بیان اینکه نمایش «مضحکه در حضور باد» پیش از اصفهان در تهران و چند شهر دیگر نیز اجرا داشته است، افزود: این نمایش از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان(تالار هنر) مجوز و کمک‌ هزینه دریافت کرد، اما بااین‌وجود فکر می‎کنم به لحاظ تبلیغاتی به حمایت بیشتری نیاز داشت؛ ضمن اینکه پردیس هنر اصفهان تازه تأسیس‌ شده است و ما اولین گروهی هستیم که در آن اجرا داریم و به نظر می‌‎رسد چند ماه طول می‌کشد که این مکان بین مردم شناخته شود و به‌اصطلاح جا بیفتد.

کارگردان نمایش «مضحکه در حضور باد» گفت: نویسنده این نمایش بهرام بیضایی است، کارگردان ایمان جلال، مسعود یزدانبخش مشاور کارگردان و محمد بارانی، محمد پاک‎نژاد و ایمان جلال در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  خوراک فرهنگی بچه‌ها جز ماهواره و فیلم‌های خارجیچیست؟

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان به تماشای نمایش«مضحکه در حضور باد» می‌توانند برای تهیه بلیت به نشانی گیشه ۸ مراجعه کنند. این نمایش تا ۲۲ اسفندماه ساعت ۱۸:۳۰ در پردیس هنر اصفهان، واقع در خیابان آبشار سوم، بوستان هنر روی صحنه خواهدبود.

انتهای یپام

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner