فیلترهای سرامیکی ریخته گری

نیازمند ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تولید ۲۳۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس داخلی برای تهران هستیم/ دولت و بانک مرکزی همکاری لازم برای ارائه تسهیلات را ندارند

مهدی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تایمز درباره روند تولید اتوبوس‌های داخلی برای شهر تهران اظهار کرد: تولید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که قرارداد آن با شرکت عقاب افشان منعقد شده طبق برنامه در حال انجام است، از زمانبندی عقب نیستیم و تاکنون ۱۲۰ دستگاه را تحویل گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در صورت پرداخت به‌موقع پول به شرکت‌های عقاب افشان و اسنا از سوی شهرداری، اتوبوس‌ها به موقع تولید و تحویل مدیریت شهری خواهد شد، ادامه داد: البته تاکنون ۳۳۸۸ میلیارد تومان به عقاب افشان و ۱۶۱۳ میلیارد تومان به شرکت اسنا پرداخته شده است اما هنوز به گروه مپنا پولی پرداخت نکرده‌ایم که نسبت به تولید اتوبوس‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: قرارداد با شرکت آلوم نور فسخ شد و عماد خودرو هم هنوز روند تولید را آغاز نکرده و احتمال فسخ قرارداد شهرداری با این شرکت وجود دارد که در این صورت مجموع اتوبوس‌هایی که از طریق قراردادهای داخلی به شهر تهران افزوده خواهد شد از ۳۰۰۰ دستگاه به ۲۵۰۰ دستگاه کاهش می‌یابد. 

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  جزئیات بیشتر از کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی در تهران

وی افزود: گروه شتاب هم ضمانت‌‌نامه‌های خود را ارائه کرده اما هنوز پولی از سوی شهرداری دریافت نکرده تا روند تولید را آغاز کند که این امر بعد از پرداخت وجه محقق خواهد شد. پرداخت پول‌های مورد نیاز برای تولید اتوبوس‌های مذکور بر عهده معاونت مالی شهرداری است و چنانچه به موقع اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس توسط عقاب و اسنا به طور ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه مشکل اصلی، عدم پرداخت به‌موقع پول است که به دلیل نبود نقدینگی در شهرداری و عدم بهره‌مندی از کمک‌های دولت، به شکل مطلوب محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تأمین اعتبارات مورد نیاز در شهرداری به سه شکل نقد، غیرنقد و دریافت تسهیلات است که در این راستا فقط ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات برای شرکت عقاب افشان عملیاتی شده است اما طی ۶ ماه گذشته همکاری لازم از سوی بانک مرکزی و بانک عامل برای ارائه تسهیلات صورت نگرفته است.

وی افزود: برای تأمین اعتبار از طریق غیرنقد یا همان فروش املاک شهرداری نیز مذاکراتی در حال انجام است اما هنوز به سرانجام نرسیده است. در حال حاضر به حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به بخش خصوصی و رونق بخشیدن به قراردادهای تولید اتوبوس‌ها نیاز داریم تا ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس تولید و به مدیریت شهری تهران تحویل داده شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آتش‌سوزی انبار کالا در محدوده خیابان جمهوری

به گزارش تایمز، علیزاده پیش از این اعلام کرده بود که کار بزرگی در شهرداری با حمایت شورای شهر و همت علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران صورت گرفته و قرارداد تولید ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران با رقم بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان منعقد شده است که اقدام بی‌نظیری در تاریخ بلدیه شهر تهران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner