فیلترهای سرامیکی ریخته گری

هرگونه شرارت رژیم صهیونیستی با پاسخ قطعی و قاطع ایران مواجه خواهد شد

نشست خبری اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه، ۳۰ مهر با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

بقایی ضمن تشریح اقدام‌های وزارت امور خارجه طی روز‌های اخیر ازجمله تماس‌های تلفنی متعدد و حضور در رویداد‌های مهم بین‌المللی، گفت: دستگاه دیپلماسی به موازات تشدید تنش‌هادر منطقه، تلاش‌های خود را برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی تشدید کرد که با سفر وزیر امور خارجه به قلب تحولات یعنی لبنان آغاز شد و با سفر‌های منطقه‌ای ادامه یافت.

به گفته بقایی، پیام سفر‌های منطقه‌ای وزیر امور خارجه یعنی توقف نسل‌کشی در غزه و لبنان و تقویت صلح و ثبات در منطقه کاملا روشن است.

موضع مصر درباره تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر با بیان اینکه نکته مشترک در همه سفر‌ها نگرانی مشترک از خطر‌ها تهدید‌های موجود ازسوی رژیم صهیونیستی و تلاش جهت هم‌افزایی برای رفع آن بود، اظهار کرد: اگرچه از فرصت گفتگو با مصر در موضوع روابط دوجانبه استفاده شد، اما رایزنی متمرکز بر تحولات منطقه بود.

به گفته وی، امروز نیز وزیر امور خارجه سفری به کویت و بحرین خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: میانجی‎گری میان دو طرفی که اساسا رابطه‌ای ندارند، بی‌معناست.

اهداف اجلاس ۳+۳

بقایی در بخش دیگری با بیان اینکه کشور‌های منطقه تصمیم گرفتند مبنای اختلاف و جنگ را تبدیل به نقطه شکوفایی کنند، گفت: بیانیه پایانی اجلاس بر ضرورت تبدیل منطقه قفقاز جنوبی به عرصه همکاری تاکید دارد.

وی تاکید کرد: درباره گذرگاه‌ها موضع ایران ثابت و تغییرناپذیر است.

موضع ایران درباره تمامیت ارضی ثابت است

وی درباره مواضع اتحادیه اروپا درباره جزایر سه گانه ایرانی گفت: ایران درباره تمامیت سرزمینی و حاکمیتش بر جزایر سه‌گانه هیچ تردیدی ندارد و هیچ اغماضی نخواهد کرد. این مبتنی بر حقوق بین‌الملل و همه موازین بین‌المللی در احترام به تمامیت ارضی کشورهاست و این ادعا هیچ تغییری در این موضع نخواهد کرد. متاسفیم کشور‌های اروپایی در این برهه زمانی تصمیم گرفتند به این موضوع بپردازند. یادداشت‌های اعتراض به طرف‌های مربوطه زده شده و به این مسیر ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر با بیان اینکه در حالی که کشور‌های منطقه باید بر موضوع توقف جنگ در غزه متمرکز باشند، موضوع ادعایی را با کشور‌های بی‌ارتباط با منطقه مطرح می‌کنند، گفت: موضع ما درباره تمامیت ارضی کشور ثابت است و کار‌های مستمر در این زمینه انجام می‌شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  استخدام داوطلبان تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری در دستور کارآموزش و پرورش قرار دارد

به گفته وی، یادداشت‌های اعتراض به طرف‌های شرکت‌کننده در نشست اخیر ارائه شد.

رابطه ایران و ترکیه و دیدار با سران حماس

این دیپلمات کشورمان درباره روند آستانه بیان کرد: یکی از موضوعات مهم ایران و ترکیه تقویت مرز‌ها و موضوعات امنیتی بوده و این موضوع در دیدار اخیر هم مد نظر قرار گرفته و مد نظر قرار خواهد گرفت کمک خواهیم کرد تا از طریق روند آستانه برای استقرار صلح و ثبات در منطقه تلاش کنیم. برای مقابله با تروریست نیازمند به اعاده صلح و ثبات در منطقه هستیم. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه رابطه ایران و ترکیه به‌عنوان ۲ کشور بزرگ رابطه ممتازی است، گفت: همچنین ۲ نشست مهم با مقام‌های ترکیه‌ای در حاشیه نشست استانبول داشتیم و ملاقات با سران حماس پیام روشنی داشت.

بقایی، اظهار کرد: حماس زنده است و حمایت از آن ادامه دارد.

سکوت آژانس و شورای امنیت درباره تهدید‌های رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تهدید به تعرض به تاسیسات هسته‌ای طبق اسناد بین‌المللی ازجمله قطعنامه ۵۳۳ مردود است، گفت: ما طی یادداشت اعتراضی به شخص مدیرکل آژانس مراتب را اعلام کردیم و موضوع را در شورای امنیت پیگیری می‌کنیم.

احتمال گسترش جنگ به منطقه خلیج فارس و ادامه تحریم‌های اتحادیه اروپا

بقایی با بیان اینکه اتحادیه اروپا بی‌تردید به دنبال آزار دادن مردم ایران است و تحریم شرکت‌های هواپیمایی توجیهی ندارد، اظهار کرد: رویه و رویکرد رژیم صهیونیستی از روز نکبت به‌دنبال توسعه جنگ بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، اضافه کرد: تنها موجودیت در جهان که برای گسترش جنگ تلاش می‌کند، این رژیم است.

واکنش به استقرار سامانه تاد در اراضی اشغالی؛ تعیین اهداف در اراضی اشغالی ازسوی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه پیام ما روشن اعلام شده و مقام‌های ما اعلام کردند که به هرگونه شرارت رژیم صهیونیستی پاسخ داده خواهد شد و تصمیم‌گیری در این باره با ماست، گفت: استقرار تاد صرفا تداوم حمایت غرب و امریکا از رژیم صهیونیستی است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  نقد اعضای کمیسیون شوراها به سابقه سیاسی‌کاری‌های وزیر پیشنهادی بهداشت

موضع ایران درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بقایی، اظهار کرد: موضع ایران روشن است و مبنای ما عمل و رفتار دولت‌های امریکاست و مداخله در امور داخلی کشور‌های دیگر نداریم.

پیگیری وضعیت محمدرضا نوری

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت محمدرضا نوری شهروند ایرانی بازداشت شده در عراق و اینکه آیا در سفر اخیر عراقچی به بغداد این موضوع پیگیری شد؟ اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت اتباع را در هر جا وظیفه خود می‌دانیم. موضوع آقای نوری از دغدغه‌های آقای عراقچی بوده و قبل از سفر با خانواده ایشان گفتگو کرد و اطمینان داد که وزارت خارجه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. در سفر به عراق این موضوع را به صورت جدی با مقامات عراق پیگیری کرد و امیدواریم در روز‌های آینده خبر‌های خوبی بشنویم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، بیان کرد: در این پرونده که دغدغه وزیر امور خارجه است، پیگیری‌ها در جریان است و در سفر عراق هم پیگیری کردند.

روابط ایران و اتحادیه اروپا 

بقایی با اشاره به اینکه افزایش تنش و به‌نوعی عدم آمادگی برای پاسخ به ابراز تمایل ایران جهت بهبود روابط ازسوی اروپا نشان‌دهنده این است که این اتحادیه در شرایط پاسخ مثبت دادن نیست، گفت: امیدواریم در این پاسخ تجدیدنظر شود؛ ما پیش‌شرط خاصی بیان نکردیم.

موضع ایران درباره لبنان روشن است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما با هر کشوری که پیشنهاد و ابتکاری برای توقف جنایت‌ها به لبنان داشته باشد، رایزنی می‌کنیم، گفت: موضع ما در قبال مقاومت و امور داخلی لبنان هم روشن است. بهترین روش گفتگو‌های لبنانی لبنانی است تا به بهترین روش دست پیدا کنند. 

تبادل پیام میان ایران و آمریکا

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با تاکید بر اینکه ایران برای دفاع از خود، به خود متکی است، گفت: نکته مطرح‌شده ازسوی وزیر امور خارجه مربوط به روند مسقط بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات مربوط به برجام متوقف شده است، اظهار کرد: درباره تبادل پیام مجرای مشخص داریم؛ مجاری دیپلماتیک در زمان‌های مختلف متنوع هستند و مهم‌ترین مجرا سوئیس است.

ریاست روسیه بر بریکس و تاثیر بر روابط مسکو و تهران

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  برنامه صف اول را روزانه به مدت یک ساعت در اختیار دولتمردان قرار دادیم

وی درباره همکاری نظامی ایران و روسیه ما در دفاع خودمان به توانایی خود متکی هستیم و سفر در قالب اجلاس بریکس خواهد بود، البته ما به خطرات ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی در این سفر استفاده خواهیم کرد.

بقایی با بیان اینکه سفر وزیر امور خارجه به روسیه همراه با رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس بریکس در قازان خواهد بود، گفت: امیدوارم ریاست روسیه بر بریکس بر روابط تهران و مسکو تاثیر مثبت داشته باشد.

واکنش به اظهارات مدیر رادیو و تلویزیون ترکیه

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ادعا‌های مطرح شده و‌حاشیه‌های آن رسیدگی شد، عنوان کرد: وزیر فرهنگ در رایزنی با همتای ترکیه‌ای موضع کشور را اعلام کرد و سوءتفاهم برطرف شد.

موضع ایران و ترکیه در قبال پ‎ک‎ک 

بقایی با بیان اینکه یکی از موضوع‌های همکاری همیشگی با ترکیه تقویت مرز و امنیت مرزی بود و در دیدار اخیر وزیران خارجه هم مطرح شد، اضافه کرد: برای سوریه هم در چارچوب فرمت آستانه، رایزنی می‌کنیم.

درباره تغییر دکترین هسته‌ای ایران

وی درباره تغییر دکترین هسته‌ای گفت: در هر شرایطی برای توقف جنایات در غزه و لبنان رایزنی‌ها صورت می‌گیرد. ما باید سیاست کشور را مد نظر قرار دهیم که صلاح‌های کشتار جمعی در دکتدین ما جایی ندارد و این مبنی بر فتوای بالاتربن مقام کشور است و این مباحث رسانه‌ای تاثیری در سیاست ما در سلاح‌های کشتار جمعی ندارد. در کشوری که فضای رسانه‌ای آزاد دارد ممکن است این موضوعات مطرح شود، اما موضع ایران مشخص است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه رایزنی‌های ما در هر شرایطی برای کمک به حفظ صلح در منطقه است، گفت: درباره صحبت‌های طرف‎های مختلف، سیاست قطعی کشور باید مدنظر باشد که می‌گوید سلاح کشتار جمعی در دکترین دفاعی ما جایی ندارد.

به گفته وی، ما نسبت به سیاست خود مطمئن هستیم و فارغ از واکنش‌های دیگران به مسیر رسمی خود ادامه می‌دهیم.

واکنش وزارت خارجه به اقدام شبکه ام‎بی‎سی

بقایی با تاکید بر اینکه ما این توهین‌ها را غیرقابل قبول می‌دانیم، گفت: از مجاری دیپلماتیک به کشور‌های ذیربط موضوع را متذکر شدیم.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

هدف صهیونیست‌ها از طرح حمله به ایران ایجاد وحشت با استفاده از جنگ روانی است

۰۰:۰۶ – ۳۰ مهر ۱۴۰۳ اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان