فیلترهای سرامیکی ریخته گری

همکاری جدید پلیس و خودروسازان برای مقابله با سرقت/ دسترسی پلیس به بانک اطلاعات قطعات خودرو

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از همکاری پلیس و خودروسازان برای مقابله با سرقت خودرو و قطعات آن خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره همکاری خودروسازان با پلیس برای مقابله با سرقت‌های مرتبط با خودرو گفت: پلیس آگاهی جلسات مختلفی را با خودروسازان داشته‌است که این جلسات به طور مداوم برگزار شده و در آن موضوعات مرتبط با سرقت خودروها و سرقت از خودروها مورد بحث و بررسی قرار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این جلسات با محوریت پلیس آگاهی فراجا است، گفت:‌ در همین راستا نیز بنا شد تا تعاملاتی میان پلیس و خودروسازان در مورد شناسایی قطعات خودروهای سواری برقرار شود که خوشبختانه این روند آغاز شده است. بر این اساس از شرکت‌های ایرانخودرو، سایپا و … خواسته شده تا بانک اطلاعات قطعات اصلی خودروها را در اختیار پلیس نیز قرار دهند و همچنین هر قطعه خودرو دارای یک شماره و کد شناسایی باشد که اگر مورد سرقت قرار گرفت، بلافاصله امکان شناسایی آن وجود داشته باشد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  جزئیات جدید از نحوه شناسایی و بازداشت قاتلین داریوش مهرجوییو وحیده محمدی‌فر

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی در حال تحویل دیتای خود به پلیس هستند، گفت: اگر پلیس اطلاعات قطعات اصلی خودروها را داشته باشد، آن وقت می‌تواند در بحث شناسایی و برخورد با سارقان خودرو و قطعات خودرو و همچنین برخورد با خریداران اموال مسروقه و سارقان پیگیری و اقدام سریع‌تری داشته باشد.  

وی ادامه داد:‌به عنوان مثال اگر کامپیوتر خودرویی سرقت شود، پلیس این امکان را خواهد داشت که از طریق کدشناسایی آن، هم مالک اجناس مسروقه را پیدا کند و هم بتواند با سرعت کمتری خریداران و سارقان این اموال را مورد شناسایی قرار داده و نسبت به دستگیری آنان اقدام کند.

پیشنهاد خبر:‌ فروش بدون شناسنامه اجناس ممنوع است

ولیپور گودرزی درباره اینکه این تبادل اطلاعات چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت:‌بخشی از این کار انجام شده و بخشی دیگر از آن نیز در حال انجام است و ان‌شاالله در اسرع وقت پیگیری می‌شود. آن وقت می‌توان از طریق بانک اطلاعات مشترک به سرعت به پرونده‌ها رسیدگی کرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر قدرت کشف پلیس در پرونده‌های سرقت افزایش داشته است، گفت: اجرایی شدن این اقدام در کاهش وقوع سرقت‌های مرتبط با خودرو موثر خواهد بود.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner