به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تایمز، محمدمهدی برادران امروز در حاشیه پنجمین همایش و نمایشگاه فرآوردههای آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا) در هتل المپیک تهران در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه راهبردی صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده امروز در این نمایشگاه رونمایی شد که در این برنامه تلاش میکنیم در زمینه رشد تولید و صادرات و افزایش کیفیت، هدفگذاری کمی سالانه داشته باشیم.
وی افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۰ شناسه کالای آرایشی و بهداشتی ثبت شده بود اما امروزه تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی به ۳۱ هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است که نشانگر افزایش تنوع محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده در سال جاری است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ درصد رشد صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی را داشتهایم و به عدد ۱۰۸ میلیون دلار صادرات این محصولات در ۹ ماهه سال جاری رسیدهایم.
برادران درباره عرضه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی بیان کرد: شبکههای فروش اینترنتی با رعایت الزامات سازمان غذا و دارو و معاونت توسعه تجارت وزارت صمت، میتوانند به عنوان شبکههای مکمل برای فروش دارو فعالیت کنند مشروط به این که شناسه کالاها را درج و از عرضه کالاها و داروهای قاچاق پرهیز کنند.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین درباره درج نامهای انگلیسی روی محصولات آرایشی و بهداشتی و عدم توجه به درج عناوین به زبان فارسی، تصریح کرد: متاسفانه باید این ضعف را بپذیریم که در صنعت و جامعه، نسبت به ادبیات فارسی، کمتوجه هستیم؛ محصولات آرایشی بهداشتی که عرضه میشوند مجوزهای وزارت صمت و وزارت بهداشت را اخذ می کنند و باید نسبت ۷۰ درصد زبان فارسی و ۳۰ درصد زبانهای خارجی برای مندرجات روی این محصولات، رعایت شود.
وی در پاسخ به سؤال تایمز مبنی بر عدم واردات محصولات آرایشی از برندهای خارجی و شکلگیری بازار محصولات تقلبی نیز گفت: واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور ممنوع است و صرفاً در برخی حوزهها مواد اولیه این محصولات را وارد میکنیم، بنابراین واردات رسمی محصولات را نداریم؛ در یک سال گذشته فقط از یک برند خارجی معروف که در حال تولید در ایران است، ۳۰ گروه تولیدکننده مشابه تقلبی شناسایی شد!
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با همکاری واحدهای تولیدکننده مواد اولیه، این مواد را نیز داخلیسازی کنیم و سرمایهگذاری خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
انتهای پیام/