فیلترهای سرامیکی ریخته گری

پایین بودن بهره‌وری ۴ وزارتخانه و صدا و سیما/ شرط ارتقاء و انتصاب برای مدیران

رئیس سازمان ملی بهره‌وری از اتصال سامانه ارتقاء و انتصاب مدیران به عملکرد و بهره‌وری آن‌ها خبر داد و گفت: در سال گذشته چهار وزارتخانه و صدا و سیما عملکرد خوبی از نظر بهره‌وری نداشتند و امسال از آن‌ها انتظار بیشتری داریم.

میر سامان پیشوایی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام دستگاه‌ها در حوزه بهره‌وری موفق نبودند و در این زمینه با سازمان ملی بهره‌وری همکاری نکردند؟ اظهار کرد: در سامانه آینه بهره‌وری ایران (سبا) به صورت آنلاین نام همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی وجود دارد و اطلاعات‌شان هر سه ماه یکبار به روزرسانی و بارگذاری می‌شود و همه مردم می‌توانند به صورت شفاف و عملکرد آن‌ها را مشاهده کنند.

وی افزود: تعداد شرکت‌های دولتی که بهره‌وری و همکاری لازم را با سازمان ملی بهره‌وری انجام نمی‌دهند زیاد بوده و به ۶۴ شرکت می‌رسد اما در میان دستگاه‌های دولتی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معادن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صدا و سیما جزو دستگاه‌هایی هستند عملکرد خوبی در سال گذشته از نظر بهره‌وری نداشتند و از آن‌ها انتظار بیشتری داریم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تحول دیپلماسی اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

رئیس سازمان ملی بهره‌وری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه با توجه به تاکید همه مسئولان بر موضوع بهره‌وری و هدف‌گذاری آن در برنامه هفتم توسعه چه ضمانت اجرایی برای دستگاه اجرایی و کارمندان و مدیران وجود دارد، گفت: یکی از ضمانت‌های اجرایی برای افزایش بهره‌وری در شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی این است که گزارش عملکرد سازمان ملی بهره‌وری به صورت دوره‌ای در هیئت دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و طبیعتا مدیرانی که عملکرد خوبی نداشته باشند، تذکر دریافت می‌کنند.

پیشوایی اظهار کرد: از سوی دیگر سعی کردیم که آن را به نظام حقوق و دستمزد و سامانه ارتقاء و انتصاب مدیران متصل کنیم که در شرکت‌های دولتی تا حدود بسیاری موفق بودیم و توانستیم پاداش را به مسئله بهره‌وری متصل و مرتبط کنیم. در سال جاری نیز می‌خواهیم در حوزه ارتقاء و انتصاب آن را به بهره‌وری و عملکرد متصل کنیم و اگر مدیری بهره‌ور نباشد، نباید ارتقا پیدا کند یا منصوب شود.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل سولانا امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل سولانا نشان می‌دهد که فروشندگان این ارز دیجیتال همچنان قدرت خود را حفظ کرده‌اند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner