فیلترهای سرامیکی ریخته گری

چرا قیمت بیت کوین دوباره به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار رسید؟

قیمت بیت کوین بین ۱۳ تا ۱۴ آگوست (۲۳ تا ۲۴ مرداد) ۵ درصد رشد کرد و به ۶۱٬۷۹۱ دلار رسید. با این حال BTC خیلی سریع تمام رشد خود را از دست داد و در کم‌تر از ۲ ساعت به محدوده ۵۸٬۹۱۴ دلار رسید.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • بیت کوین بعد از انتشار داده‌های تورمی آمریکا کاهش یافت.
  • به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران از رکود احتمالی در اقتصاد جهان می‌ترسند.

به گزارش کوین تلگراف، اصلاح بیت کوین پس از آن رخ داد که آمریکا داده‌های تورمی خود را منتشر کرد و کم‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران بود.

تاثیر کم خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی

شرکت بزرگ گلدمن ساکس (Goldman Sachs) در روز قبل اعلام کرد که ۴۱۸ میلیون دلار از سهام ETFهای اسپات بیت کوین

BTC:


را خریداری کرده است. مشخص نیست که این سرمایه‌گذاری‌ها توسط مدیران صندوق خارجی یا تیم مدیریت دارایی داخلی گلدمن ساکس انجام شده اما در هر صورت این اتفاق یک نقطه عطف مهم است، چون ارزش دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت به ۲.۸۱ تریلیون دلار می‌رسد.

با این حال همه شرکت‌های مدیریت دارایی از چنین سرمایه‌گذاری‌هایی استقبال نکرده‌اند. طبق گزارش CNBC شرکت‌های JPMorgan و Bank of America و Wells Fargo همچنان به مشاوران مالی خود اجازه نمی‌دهند ETFهای اسپات بیت کوین را به مشتریانشان معرفی کنند. در همین حال، شرکت بزرگ مورگان استنلی حدود یک هفته پیش توزیع و فروش سهام ETFهای اسات بیت‌ کوین را تنها از طریق ۱۵٬۰۰۰ مشاور مالی خود تایید کرد.

یک نکته جالب دیگر هولدرهای سهام شرکت مایکرواستراتژی (MSTR) بود. به عبارت دقیق‌تر بانک مرکزی نروژ ۱٬۱۲۳٬۹۳۰ سهم به ارزش ۱۵۲.۲ میلیون دلار دارد. بانک ملی سوئیس ۴۶۶٬۰۰۰ سهم MSTR به ارزش ۶۳.۱ میلیون دلار دارد. علاوه بر این، سازمان خدمات بازنشستگی ملی کره جنوبی ۲۴۵٬۰۰۰ سهم MSTR به ارزش ۳۳.۲ میلیون دلار دارد.

با این حال به نظر می‌رسد عامل اصلی کاهش بیت کوین انتشار داده‌های تورمی باشد. شایان ذکر است که شاخص CPI سالانه بیشتر تحت تاثیر هزینه‌های مسکن کاهش یافته‌ است. در هر صورت تحلیلگران ۹۰ درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌دهد.

ترس از رکود جهانی

سیاست‌های پولی انبساطی عموماً با کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری‌های با درآمد ثابت، به نفع بازار سهام و بیت کوین است. بیت کوین مستقیماً با S&P 500 رقابت نمی‌کند اما بخش قابل‌توجهی از جذابیت آن به خاطر عملکردش به عنوان محافظی در برابر تورم بوده‌ است. در نتیجه روندهای اقتصاد کلان اخیر برای عملکرد بیت کوین مطلوب نبوده است.

با این حال، نمی‌توان عملکرد ضعیف قیمت بیت کوین را صرفاً به داده‌های مذکور نسبت داد و قطعا عوامل تکنیکال هم در آن موثر بوده است. بیت‌ کوین آخرین بار در ۲ آگوست (۱۲ مرداد) بالای محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار مانده بوده بود. کاتالیزور اصلی اصلاح BTC از اوج ۷۰٬۰۰۰ دلاری هم رکود بازار سهام بعد از تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره بود. این اقدام ریسک‌گریزی را در میان سرمایه گذاران افزایش داد و باعث شد بازدهی اوراق خزانه‌داری ۵ ساله آمریکا در ۵ آگوست (۱۵ مرداد) به پایین‌ترین سطح خود از مه ۲۰۲۳ برسد.

بنابراین به نظر می‌رسد عملکرد ضعیف بیت کوین منعکس‌کننده نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد احتمال رکود اقتصاد جهانی است. شایان ذکر است که قیمت طلا تنها ۲ درصد کم‌تر از بالاترین رکورد آن است. رشد ۵.۷ درصدی شاخص S&P 500 در ۹ روز گذشته هم ممکن است گمراه‌کننده باشد، چون تا حد زیادی منعکس‌کننده تاثیرات کوتاه‌مدت اقدامات فدرال رزرو است.

بعضی از تحلیلگران باور دارند اگر اقتصاد جهانی نتواند رشد خود را حفظ کند، بیت‌ کوین به یک دارایی ارزشمند تبدیل می‌شود. آن‌ها باور دارند عملکرد بیت کوین در دوران رکود یا رکود تورمی مثبت خواهد بود اما هنوز برای سنجش این احتمال خیلی زود است.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  افزایش خرید ریپل توسط نهنگ‌ها؛ رالی جدیدی در راه است؟
الماس تراشکاری

Check Also

کد تپ سواپ امروز ۲۷ شهریور + کد همه ویدئوهای TapSwap

How else Can You Earn On crypto? بدون کد Buy REAL ESTATE With Only $100 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner