فیلترهای سرامیکی ریخته گری

چرا قیمت بیت کوین رشد نمی‌کند؟

بیت کوین در سه هفته گذشته در یک رنج ۵٬۵۰۰ دلاری در نوسان بود و در حال حاضر در پایین مرز ۶۷٬۰۰۰ دلار قرار دارد.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین

BTC:


در ۲۱ مه (۱ خرداد) به مقاومت ۷۲٬۰۰۰ دلار رسید و بعد به حمایت ۶۶٬۳۵۰ دلار برخورد کرد. این ارز دیجیتال تاکنون بارها تلاش کرده است به اوج ۷۳٬۷۷۷ دلاری خود برسد اما تاکنون موفق نشده‌ است.

نمودار قیمت بیت کویننمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

تحلیلگران پلتفرم QCP اعلام کرده‌اند که با وجود رشد بازار سهام آمریکا، بیت‌ کوین همچنان در تلاش است روند نزولی‌اش پس از نشست FOMC را بازیابی کند. با این حال طبق گفته‌های آن‌ها ماینرهای BTC وارد فاز کاپیتولاسیون پس از هاوینگ شده‌اند.

کاپیتولاسیون ماینرهای بیت‌ کوین زمانی اتفاق می‌افتد که صنعت ماینینگ سودآور نیست و ماینرها ذخایر بیت کوین خود را می‌فروشند. تحلیلگران QCP خاطرنشان کردند که ما در تابستانی آرام هستیم، حجم معاملات کاهش یافته و هیچ کاتالیزوری در بازار وجود ندارد. علاوه بر این گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس SEC، اعلام کرده است که ETFهای اسپات اتریوم در اواخر تابستان راه‌اندازی می‌شوند.

فعالیت آربیتراژکنندگان

قیمت بیت‌ کوین در هفته های اخیر عمدتاً به دلیل فعالیت آربیتراژکنندگان ثابت مانده است. این گروه از معامله‌گران یک موقعیت خنثی را با خرید بیت کوین در بازار اسپات (لانگ) و همزمان فروش قرارداد فیوچرز آن (شورت) ایجاد می‌کنند.

برای مثال، کل جریان‌ ورودی ETFهای آمریکایی از حدود ۸۷۰ میلیون دلار در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) به ۱۵.۵۱ میلیارد دلار در ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) افزایش یافت. به عبارت دیگر معامله‌گران از این ETFها به عنوان ابزاری برای به دست آوردن معامله لانگ بیت کوین (در بازار اسپات) استفاده کرده‌اند.

کل جریان ورودی ETFهای اسپات بیت کوینکل جریان ورودی ETFهای اسپات بیت کوین
کل جریان ورودی ETFهای اسپات بیت کوین

از سوی دیگر صندوق‌های پوشش ریسک به طور خالص در هر دو بازار فیوچرز CME و Micro CME به ترتیب ۶.۳۳ میلیارد دلار و ۹۷ میلیون دلار معامله شورت بیت ‌کوین باز کرده‌اند. علاوه بر این شاخص اوپن اینترست هم در این مدت افزایش یافته‌ است. شایان ذکر است که شاخص اوپن اینترست ارزش دلاری تمام قراردادهای فیوچرز بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند.

موقعیت خالص بازارهای فیوچرز CME و CME Microموقعیت خالص بازارهای فیوچرز CME و CME Micro
موقعیت خالص بازارهای فیوچرز CME و CME Micro

افزایش این نوع معاملات به طور قابل‌توجهی تاثیر جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات را کاهش داده است. این امر باعث تثبیت قیمت‌ BTC در هفته‌های اخیر شده‌ است.

نهنگ‌های بیت کوین یکدیگر را خنثی می‌کنند

دارایی‌های بزرگ‌ترین نهنگ‌های بیت‌ کوین (آدرس‌هایی که حداقل ۱۰۰٬۰۰۰ بیت کوین دارند)، تغییر نکرده است (موج سیاه رنگ). با این حال نهنگ‌هایی که ۱۰٬۰۰۰ تا ۱۰۰٬۰۰۰ BTC دارند (خط زرد رنگ) و نهنگ‌هایی که ۱٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ BTC (خط سبز رنگ) دارند، یکدیگر را خنثی کرده‌اند.

ذخایر نهنگ‌های بیت کوینذخایر نهنگ‌های بیت کوین
ذخایر نهنگ‌های بیت‌ کوین

این مسئله تاثیر خنثی روی عرضه و تقاضای کلی بازار گذاشته‌ و به ثبات کلی قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر کمک کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین: الگوی فنجان و دسته

از نظر تکنیکال، روند بیت‌ کوین در هفته‌های اخیر بخشی از الگوی فنجان و دسته آن بوده‌ است. الگوی فنجان و دسته از ۳ بخش تشکیل می‌شود: افتی U شکل، رشد و سپس یک دوره تثبیت. این الگوی یک الگوی ادامه‌دهنده صعودی است و معمولاً پس از شکسته‌ شدن‌ مقاومت خط گردن تاثیر خود را می‌گذارد. 

از ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد)، قیمت BTC در مرحله تثبیت الگوی فنجان و دسته خود قرار داشت. شاخص قدرت نسبی روزانه بیت کوین (RSI) هم در سطح خنثی ۴۸.۴۳ قرار دارد و از تثبیت این ارز دیجیتال حمایت کرده است. 

الگوی فنجان و دسته بیت کوینالگوی فنجان و دسته بیت کوین
الگوی فنجان و دسته بیت کوین

با این وجود روند کلی بیت کوین همچنان صعودی است. این ارز دیجیتال بعد از شکستن‌ مقاومت خط گردن خود در محدوده ۷۱٬۵۰۰ دلار می‌تواند به رشدش ادامه دهد. هدف اولیه BTC هم در محدوده ۸۸٬۰۰۰ دلار قرار دارد که احتمالاً در ماه جولای (تیر) به دست می‌آید. البته این هدف در صورتی امکان‌پذیر می‌شود که حجم معاملات بیت کوین همزمان با شکسته‌ شدن‌ مقاومت آن رشد کند.

از طرف دیگر اگر BTC بعد از رسیدن‌ به خط گردن خود کاهش یابد، الگوی فنجان و دسته آن بی‌اعتبار می‌شود. در این صورت هدف بعدی BTC در میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ در تصویر بالا) در نزدیکی محدوده ۶۷٬۰۰۰ دلار قرار دارد.

اگر قیمت BTC به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برسد، خطر سقوط ۱۵ درصدی آن تا میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (موج آبی رنگ در تصویر بالا) در نزدیکی محدوده ۵۷٬۱۸۰ دلار افزایش می‌یابد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سایپا مجوز افزایش قیمت چند محصول خود را دریافت کرد
الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner