فیلترهای سرامیکی ریخته گری

کلاهبرداری میلیاردی مرد خوش‌تیپ با تراکنش‌های ناموفق

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری از ۵۰ تن از کسبه و مغازه‌داران با روش «تراکنش‌های ناموفق» کرده بود، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در حاشیه دستگیری این فرد، گفت: مدتی قبل چند تن از کسبه و مغازه‌داران بزرگراه و محله نواب به پلیس مراجعه و شکایت خود را از فردی کلاهبردار به ثبت رساندند. این افراد در اظهاراتی مشابه اعلام کردند که از سوی فردی با ظاهری آراسته و خوش‌تیپ مورد کلاهبرداری قرار گرفته و این فرد پس از مراجعه به واحد صنفی آنان و انجام خرید، رسیدی جعلی به این افراد نشان داده و در کمال خونسردی مغازه را ترک کرده است. 

وی با بیان اینکه با طرح این شکایات، بلافاصله تیمی از ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند، گفت:‌ در جریان رسیدگی به این شکایات چندین شکایت مشابه دیگر نیز به پلیس واصل شد که ماموران پرونده‌های مشابه را جمع‌بندی کرده و در جریان آن اطلاعاتی در زمینه ارتباط این کلاهبرداری‌ها به دست آوردند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مردی در هند، مسافرانِ یک قطار را به آتش کشید

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها مشخص شد که فردی با ظاهری آراسته، به واحدهای صنفی مراجعه و با استفاده از چرب زبانی اعتماد مغازه‌داران را جلب کرده است، در ادامه نیز اقدام به خرید کرده و هنگام خرید از متصدیان مغازه خواسته تا خودش از دستگاه کارتخوان استفاده کرده و رمز آن را وارد کند. این فرد پس از کشیدن کارت عابر بانک رسید کالا را اخذ کرده اما به بهانه‌های مختلف رسید دوم را به مغازه‌داران تحویل نداده و به همراه کالایی که خریداری کرده از مغازه خارج شده است.

موقوفه‌ای با بیان اینکه درنهایت مالکان مغازه متوجه شدند که وجهی برای آن‌ها واریز نشده و تراکنش خرید ناموفق بوده است، گفت:‌در ادامه نیز مغازه‌داران به پلیس مراجعه و شکایت خود را ثبت کردند. در همین راستا نیز با کمک مغازه‌داران تصویر متهم  به دست آمده و در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گشت‌زنی‌های انتظامی هدفمند برای دستگیری متهم آغاز شد، اظهارکرد:‌سرانجام روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری متهم را در مغازه‌ای مشاهده کرده و بلافاصله با توجه به مجوز قضایی اخذ شده برای این فرد، نسبت به دستگیری و انتقال او به مقر انتظامی اقدام کردند. این فرد قصد داشت تا در مغازه مذکور نیز به روش‌های قبلی کلاهبرداری کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  انسداد آزادراه تهران شمال به علت سیل و ریزش کوه-تایمز

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، خاطرنشان کرد: متهم که تلاش داشت خود را بی‌گناه نشان دهد، پس از مواجهه با ادله و شواهد موجود لب به اعتراف بازکرده و به به انجام ۵۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند، گفت:‌این فرد پس از تکمیل پرونده وی برای سیر مراحل قانونی و اخذ دستور قضایی به همراه پرونده تشکیل شده به دادسرا منتقل شد.

انتهای پیام 

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner