فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۲ سال است روستاهای شرق جاده اهواز – آبادان کشت نمی‌کنند

ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی کارون با اشاره به روستاهای شرق جاده اهواز – آبادان گفت: آب مصرفی این روستاها در سال‌های گذشته از طریق کانال آب کانون‌های ریزگرد تامین می‌شد و میزان اراضی آن‌ها حدود ۸ هزار هکتار بود اما حدود ۲ سال است که به دلیل مشکلاتی که برای پمپ‌های طرح ریزگرد ایجاد شده است مزارع این روستاها دچار خسارت شدند و کشتی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

جبار حمادی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کشت محصولات پاییزه در شهرستان اظهار کرد: کشت محصولات پاییزه از آبان ماه آغاز شده است و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: طرح الگویی گندم ۱۶ هزار هکتار است اما کشت واقعی گندم که در قالب کشت پاییزه امسال انجام می‌شود ۲۰ هزار هکتار خواهد بود.

حمادی تصریح کرد: همچنین امسال ۳ هزار هکتار کلزا، ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار جو، یک هزار هکتار باقلا و یک هزار و ۲۰۰ هکتار کشت علوفه ای در شهرستان خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی کارون با بیان اینکه عملیات کشت محصولات پاییزه در شهرستان در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر کشت محصولات پاییزه آغاز و کاشت بذر انجام شده و همچنین در بعضی مزرعه‌ها آبیاری اول و دوم نیز انجام شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  چطور در فصل سوم ایردراپ اترفای شرکت کنیم؟

وی عنوان کرد: تاکنون یک هزار و۵۰۰ هکتار کلزا و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم کشت شده است. سطح زیر کشت محصولات پاییزه در سال گذشته ۲۰ هزار هکتار بود و میزان خرید حدود ۴۰ هزار تن بوده است اما در سال جاری شرایط تغییر کرده است و وضعیت کشت و برداشت به شرایط جوی، وضعیت اقتصادی کشاورزان و نهاده‌های کشاورزی بستگی دارد.

حمادی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین آب محصولات وجود ندارد، افزود: آب مورد نیاز محصولات پاییزه شهرستان از رودخانه کارون تامین می‌شود و تنها روستاهای شرق جاده اهواز – آبادان که از تاسیسات آبیاری استفاده می‌کردند به دلیل فرسوده بودن این تاسیسات امکان تامین آب برای برخی از آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: آب مصرفی این روستاها در سال‌های گذشته از طریق کانال آب کانون‌های ریزگرد تامین می‌شد و میزان اراضی آن‌ها حدود ۸ هزار هکتار بود اما حدود ۲ سال است که به دلیل مشکلاتی که برای پمپ‌های طرح ریزگرد ایجاد شده است مزرعه‌های این روستاها دچار خسارت شدند و کشتی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  چین در انتظار یک خاموشی تابستانی دیگر

مدیر جهاد کشاورزی کارون در خصوص زمان برداشت محصولات پاییزه عنوان کرد: برداشت این محصولات از فروردین ماه آغاز می‌شود و تا خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تحلیل دوج کوین امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل دوج کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است در آینده تا سطح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner