فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آبشار مارگون در سفر به استان فارس ✔️ مجله سفربازی-تایمز

استان فارس یعنی سرانجام تمام زیبایی‌ها. این استان که بناهای تاریخی زیادی داره و بیشتر به عمارت‌های رنگارنگ و متفاوتش معروفه. عطر بهار نارنجش هم آدم رو مدهوش می‌کنه. آبشار مارگون هم جذابیت‌های خودش رو داره که در دسته جاذبه‌های طبیعی فارس قرار گرفته.

اطراف این آبشار طبیعت بکری وجود داره که جذابیت این مکان رو چند برابر کرده. آبشارها بیشتر در استان لرستان معروف هستند، اما مارگون یه علت متفاوت بودنش باعث شده افراد زیادی برای تماشای خروشش به این شیراز سفر کنند و آبشار رو از نزدیک ببینند. امروز با سفربازی بارمون رو بستیم بریم سمت یکی از آبشارهای مرتفع جهان، همراه‌مون باشید.

آبشار مارگون در فارس

آبشار مارگون به قدری معروفه که حتی توریست‌های خارجی در برنامه سفری خود تماشا از این جاذبه رو در اولیت قرار می‌دن. از مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان شناخته می‌شه، همچنین به حدی سرده که حتی در اوج گرما هم دمای آب به کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسه!

شاید بدونید آبشارها از تماس رودها بر دل صخره به وجود میاد؛ اما مارگون با بقیه آبشارها فرق داره. این آبشار از چشمه‌های دل کوه به بیرون میاد و مستقیم از ارتفاعات به زمین می‌ریزه. ارتفاعات مارگون حدود ۷۰ متره. عرض این آبشار در بیش‌تر مواقع صد متره. همانطور که گفتیم به حدی این محیط سرده که اگه در فصل زمستان به این منطقه برید به جای آبشار قندیل‌های مارگون رو می‌بینید.

در اطراف این آبشار رودخانه طویلی قرار گرفته که تا سپیدان ادامه داره. این رودخانه هم از چشمه‌هایی که مارگون رو تشکیل می‌دن، شکل گرفته.

سفربازی-آبشار مارگونسفربازی-آبشار مارگون

مارگون به چه معنا است؟

مارگون، یعنی شبیه مار. شاید برای شما هم سوال بشه که چرا نام این آبشار مارگونه؟ این آبشار مانند مار رشته‌رشته است و به‌سمت پایین سرازیر می‌شه. اصولا تمام آبشارها یکجا به زمین می‌ریزند؛ اما در مارگون به صورت رشته رشته‌ آب‌ها به سطح زمین می‌رسند. این اسم از سال‌های قبل به روی این آبشار قرار گرفته و تا به امروز به همین نام خوانده می‌شه.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  قابلیت های سلامت دیجیتال در گردشگری پزشکی-تایمز

بهترین زمان بازدید مارگون

شیراز آب و هوای سرد و خشکی داره و این منطقه در مرتفع‌ترین قسمت شیراز قرار گفته پس هوا سردتره. بهترین زمان سفر به این منطقه در بهاره. پیک‌نیک در تابستان‌ها بسیار عالیه. دور تا دور این آبشار باغه به راحتی می‌تونید کمپ کنید و متفاوت‌ترین روزها رو بگذرونید. فصل زمستان این منطقه بسیار سرده و امکان بازدید دشواره. سرمای این منطقه به حدیه که برای رفت‌و‌آمد دچار مشکل می‌شید.

سفربازی-آبشار مارگونسفربازی-آبشار مارگون

طبیعت اطراف آبشار مارگون

در کنار این آبشار طبیعت بکری قرار گرفته که باعث شده مردم روستای مارگون بهارها و تابستان‌ها اوقات فراغت خودشون رو در این محل بگذرونند. در رودخانه مارگون باغ‌های سیب، زالزالک، بوته‌های زرشک و درختان جنگلی بی‌شمار وجود داره. به قول شیرازی‌ها آقو برای استراحت فقط باید رفت اینجا. برخلاف آبشارهای دیگه که دور تا دورش از سنگ تشکیل شده، اطراف مارگون فقط درختان برافراشته و سرسبزه.

به قدری زیباست که حیوانات مختلفی مثل انواع پرندگان در این منطقه یافت می‌شن. یکی از مناطقی که در طول سال بیشتر بارانیه، آبشار مارگون شناخته می‌شه. در هر صورت این منطقه زیبا سراسر زیباییه.

تفریحات در نزدیکی آبشار مارگون استان فارس

وقتی به بازدید از مارگون می‌رید، قرار نیست فقط یک آبشار رو ببینید و برگردید. تفریحات متفاوتی در این جا ایجاد شده که می‌تونید از برای پر کردن اوقات فراغت انجام بدید. مثلا خیلی از افراد به دنبال طبیعت گردی هستند عکسی از این منطقه رو در اولویت قرار می‌دن. افراد زیادی با خانواده برای پیک‌نیک به این ‌آبشار سر می‌زنند. توجه کنید تمام امکانات تفریحی و خدمات رفاهی در این مکان وجود دار. فقط امکان حمل و نقل تا نزدیکی آبشار مارگون موجود نیست و باید در اطراف ماشین خود را پارک کنید و بعد به سمت جنگل‌های محیط برید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ایده‌های استارتاپی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری-تایمز

در دل صخره‌هایی که آبشار مارگون سرازیر می‌شود، غار بزرگی وجود داره که بسیار منحصر به فرده. مخصوص غار نوردها و طبیعت‌گردانه. البته گذر از این غار آبی کار هر کسی نیست و باید تجربه گذر از غار رو داشته باشید. برای رفتن به این غارباید تجهیزات، راهنمای کاربلد و همچنین مهارت شنا رو داشته باشید.

ورودی اصلی غار زیر رگه‌های آبشار قرار گرفته. البته امکان ورود به غار این سمت وجود نداره چون که آب با فشار از درونش به بیرون می‌ریزه. برای همین اگه خواستید به غار برید، باید کوه رو دور بزنید. مسیر دشواری است و در چند قسمت باید در آب رودخانه شنا کنید یا از صخره کوه بالا برید. به صورت کلی مسیر دسترسی به خود آبشار مارگون دره‌ای شیب‌داره و به همین دلیل باید کفش‌های مناسب بپوشید. برای رفتن به غار حتما با بلد محلی یا راهنما مشورت کنید.

 

سفربازی-آبشار مارگونسفربازی-آبشار مارگون

دیگر دیدنی‌های اطراف مارگون

ابشار مارگون در نزدیکی روستای مارگون قرار گرفته. علاوه بر این آبشار جاذبه‌های طبیعی دیگه‌ای هم داره که باعث شده گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند. البته خود روستا در استان کهگیلویه وبویراحمد است که با قسمتی از شیراز هم مرزه. دریاچه مور زرد زیلایی (تالاب مورزرد زیلایی) از مهم‌ترین دیدنی‌های نزدیک آبشار مارگونه. این دریاچه متشکل از سه دریاچه دیگره که در فاصله سه کیلومتری هم قرارگرفتند. این دریاچه در ۶۲ کیلومتری شهر مارگون واقع شده. محل تامین آب این دریاچه از برف های ارتفاعات تنگ سیب و کوه‌های داربریه که به رودخانه زیلایی سرازیر و در پایان به این دریاچه ریخته می‌شه.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  موزه‌ای برای شناسایی مردم روستای شانه تراش در تنکابن - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

دشت سقاوه، دشتی سرسبز واقع در کیلومتر ۸ جاده مارگون به پاتاوه و دهدشته.

اقامت در نزدیکی آبشار مارگون

این که برای چند روز در نزدیکی این آبشار زندگی کنید حس و حال متفاوتی داره. تعداد محدودی از افراد برای اقامت در نزدیکی آبشار چادر می‌زنند که این مورد با خاطراتی هم مواجه می‌شن. این آبشار در روستایی هم نام خودش قرار گرفته که واحدهای اقامتی در آن وجود داره. شما می‌تونید به راحتی در این واحدها اقامت کنید و بعد به بازدید طبیعت فوق‌العاده این روستا و آبشار زیبا برید. بهترین وسیله برای سفر به این دریاچه خودرو است. رستوران و کافه در این محل وجود نداره برای همین اگه قصد دارید برای صرف وعده غذایی به این محل برید خوراکی یا مواد غذایی با خودتون ببرید. در تعطیلات نوروز این محل خیلی شلوغ می‌شه. پس روزهای دیگر بهار به این منطقه سربزنید.

 

 

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

صدور ۳ پروانه فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در گیلان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

محمد علی حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات این خبر اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner